Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن امکان معاشرت، خرید، کار کردن، رفتن به موزه هنری، شرکت در کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌های متنوع دیگر وجود دارد. تاکنون ایده‌های زیادی در مورد چگونگی تحول متاورس‌ها در آینده مطرح شده است، اما به احتمال زیاد سیستم پرداخت آن‌ها بر مبنای ارز دیجیتال خواهد بود؛ زیرا مردم همین الان نیز با استفاده از رمز ارزها، در دنیاهای مجازی مختلف زمین و کالا خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا چند سال پیش، سرمایه گذاری در ملک و املاک مجازی تا حدودی مضحک به نظر می‌رسید. اما امروزه داستان کمی فرق کرده است. اکنون شما می‌توانید قطعات زمین و ملک مجازی را در دنیاهای متاورس خریداری کنید. اینکه چگونه در متاورس زمین بخریم به سوال کاربران تبدیل شده است. در مقاله نحوه خرید زمین مجازی در متاورس، روش و چگونگی خرید ملک و املاک ، خانه و زمین مجازی در متاورس را آموزش می‌دهیم.

متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) واژه و مفهومی است که بیش از 3 دهه در میان ما حضور داشته، اما به تازگی و پس از اعلام برنامه فیسبوک برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورسی، در میان عموم محبوبیت یافته است.

در نتیجه این اتفاق، سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در این فضای رو به رشد هستند. خرید زمین و ملک مجازی در دنیاها و بازی های دیجیتال متاورس یکی از این فرصت‌هاست.

زمین مجازی در دنیای متاورس چیست و چرا سرمایه‌گذاران در حال خرید آن هستند؟

اولا، املاک و مستغلات یکی از محبوب‌ترین کلاس دارایی‌ها در دنیا هستند که اکنون در حوزه دیجیتال هم ظاهر شده‌اند. قطعات مجازی زمین در پلتفرم‌های متاورس به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت کرده و امکان مالکیت زمین را برای خریدار آن فراهم می‌کنند. درست مانند زمین واقعی و فیزیکی، املاک مجازی نیز به صورت قطعه فروخته شده و با ارز مختص آن قابل خریداری است. امروزه، قابلیت خرید املاک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف وجود دارد.

دسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) از جمله این دنیاهای محبوب هستند. رمز ارز محلی در دیسنترالند مانا (MANA) و در سند باکس توکن سند (SAND) نام دارد. با استفاده از این ارزهای دیجیتال شما می‌توانید به خرید زمین و ملک مجازی در این بازی های متاورس به نام LAND بپردازید.

ثانیا، سرمایه‌گذاران قادر به استفاده و کسب درآمد از تکه‌های مجازی ملک خود هستند: اگر مالک یک زمین مجازی در بازی های متاورس هستید، می‌توانید به میزبانی رویدادها یا جشن‌ها در زمین خود پرداخته و از افراد مایل به شرکت در آن‌ها پول دریافت کنید. مثلا، رپر آمریکایی اسنوپ داگ، یک جشن اختصاصی را با هدف بازسازی عمارت خود در دنیای واقعی در پلتفرم NFT سندباکس میزانی کرد. شرکت‌کنندگان برای ورود به این جشن به توکن ان اف تی به عنوان بلیت نیاز داشتند.

ثالثا، سرمایه‌گذاران قادر به تولید درآمد منظم از زمین‌های مجازی هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از NFTها در ملک مجازی خود یک خانه ساخته و با اجاره آن ماهانه پول دریافت کنید. یا مثلا یک نمایشگاه هنری توکن غیر مثلی برگزار کرده و فضای داخل آن را به هنرمندان جدید برای نمایش آثار خود در متاورس‌ها اجاره دهید.

آیا باید در ملک و املاک مجازی در بازی های متاورس سرمایه گذاری کرد؟

با اینکه رشد چشم‌گیر بازار مستغلات مجازی غیر قابل انکار است، اما سرمایه‌گذاران به دلیل نسبتا جدید بودن این بازار باید اهتمام لازم را به خرج داده و پیش از خرید، تحقیقات کاملی را انجام دهند.

چگونه در متاورس دیسنترالند زمین و ملک مجازی بخریم؟

دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاک چین است که امکان خرید زمین، انجام بازی، میزبانی رویدادها و تعامل با دیگر بازیکنان به طرق مختلف را فراهم کرده است.

دیسنترالند یکی از بزرگترین جهان‌های مجازی در فضای توکن‌های NFT است که رمز ارزهای اختصاصی خود به نام MANA و LAND را دارد. تکه‌های زمین در بازی دسنترالند که LAND نام دارند، دارای طول و عرض 16 متری بوده و به صورت توکن غیر مثلی نمایش داده می‌شوند. تعداد تکه‌های زمین در Decentaland حداکثر 90000قطعه است که موجب کمیابی آن‌ها می‌شود. هر کسی قادر به خرید و فروش لند در این بازی از طریق بازارچه ان اف تی OpenSea یا خود مارکت‌پلیس رسمی دیسنترالند است.

در زیر، مراحل گام به گام خرید مستقیم زمین و ملک مجازی در بازارچه متاورس دیسنترالند را آموزش می‌دهیم.

گام اول: نصب کیف پول ارز دیجیتال

بدون پول نمی‌توانید یک ملک را در دنیای واقعی بخرید. همین امر در دنیای متاورس هم صادق است، اما تفاوت اصلی این دو جهان، نیاز به یک کیف پول دیجیتال برای خرید مستغلات مجازی است.

همانطور که گفتیم، در بازی دیسنترالند دو توکن ان اف تی به نام MANA و LAND وجود دارند. از آنجایی که توکن‌های NFT روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند، برای ذخیره این رمز ارزها به یک والت پشتیبان بلاک چین اتریوم نیاز دارید. در بازی سندباکس توکن‌های SAND نیز به همین روش کار می‌کنند. بنابراین در کل برای تعامل در دنیاهای متاورس، به یک والت رمز ارزی نیاز دارید. بهترین کیف پول پشتیبان بلاک چین اتریوم، متاماسک است که از تمام توکن‌های NFT و ERC20 پشتیبانی می‌کند.

گام دوم: خرید ارز دیجیتال MANA

پس از ساخت و نصب کیف پول متاماسک، برای خرید تکه‌های زمین مجازی به ارز دیجیتال پلتفرم متاورس مورد نظر مانند MANA در دیسنترالند و SAND در سندباکس نیاز دارید.

گام سوم: مراجعه به مارکت‌پلیس دیسنترالند

پس از ارسال ارز به والت، حال باید وارد صفحه Decentraland Marketplace شوید. برای فعالیت در این پلتفرم، باید یک والت ارز دیجیتال مانند متامسک را به آن متصل کنید. برای این کار، از گوشه راست بالای صفحه روی “Sign in” کلیک کنید.

سپس روی “Connect” کلیک کرده و ولت Metamask را از بین گزینه‌ها انتخاب نمایید.

سپس یک پنجره کوچک باز می‌شود که اجازه اتصال متامسک به بازی دیسنترالند را درخواست می‌کند. روی Connect کلیک کنید. در این مرحله اتصال به پایان می‌رسد.

گام چهارم: خرید LAND

حال با کلیک روی “Start Browsing” وارد صفحه خرید ملک و دیگر آیتم‌ها در متاورس بازی دسنترالند می‌شوید.

سپس یک سری تب مانند LAND ،Collectibles ،Partners ،My Assets و My Bids مشاهده می‌کنید. از تب “LAND”، با کلیک روی هر تکه زمین دلخواه، قیمت فروشنده نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه “Buy”، امکان خرید زمین مورد نظر وجود دارد. دقت داشته باشید که قیمت‌ها به تعداد توکن MANA نمایش داده می‌شوند.

در صورت عدم مشاهده قیمت، می‌توانید با کلیک روی گزینه “Bid” نیز قیمت پیشنهادی خود را به مالک زمین پیشنهاد دهید. در این قسمت امکان تعیین مدت زمان انقضای پیشنهاد نیز وجود دارد.

یکی از مزیت‌های خرید مستقیم زمین و ملک مجازی از بازارچه متاورس دیسنترالند، امکان مشاهده مناطق مجاور و نزدیکی به زمین‌های همسایه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره متاورس و اخبار مربوط به آن، می‌توانید به صرافی بیت 24 مراجعه کنید.

کد خبر 1600984

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاران زمین مجازی املاک مجازی ارز دیجیتال کلیک روی خرید زمین کیف پول رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم