Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس داوطلب شده‌اند که آرا آنها در رأی‌گیری‌های پارلمان شفاف شود و در این بین «محمدحسن آصفری» نماینده اراک، کمیجان و خنداب و «محمد سبزی» نماینده ساوه زرندیه دو نماینده استان مرکزی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در روزهای گذشته جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای از رئیس مجلس خواسته‌ بودند ضمن تسریع در روند تصویب علنی طرح «شفافیت آرای نمایندگان»، نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح از سوی نمایندگان در صحن و هیات رئیسه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه در ابتدا حدود ۶۰ امضا داشت هم اکنون تعداد امضاهای این نامه، به ۹۰  امضا افزایش یافته است، همچنین بررسی اسامی نمایندگان خواهان اجرای دوطلبانه این طرح نشان می دهد از مجموع ۷ نماینده از حوزه های انتخابیه استان مرکزی تاکنون دو نفر از نمایندگان یعنی «محمدحسن آصفری» نماینده اراک، کمیجان و خنداب و «محمد سبزی» نماینده ساوه زرندیه جزو امضا کنندگان این نامه هستند.

این نمایندگان از رییس مجلس خواسته‌اند ضمن تسریع در روند تصویب علنی طرح «شفافیت آرای نمایندگان»، نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح از سوی نمایندگان در صحن و هیات رئیسه اقدام کند.

متن نامه نمایندگان مجلس خطاب به رئیس مجلس شرح ذیل است:

«طرح موسوم به "شفافیت آرای نمایندگان" از نخستین طرحهای تقدیمی نمایندگان مجلس یازدهم به هیات رئیسه بود و جنابعالی نیز با اعتقاد به ضرورت آن، تصمیم به امضای طرح به عنوان نفر اول گرفتید و عملا به عنوان طراح اصلی این طرح شناخته شدید. خوشبختانه گزارش نهایی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس، با کارشناسی دقیق، تمامی جوانب موضوع را با پرهیز از غلتیدن به دام افراط و تفریط ملاحظه کرده است.

اما این طرح پیشرو، انقلابی و تحولی که در پاسخ به مطالبه افکارعمومی و نیز در عمل به شعار اغلب نمایندگان در زمان مبارزات انتخاباتی طراحی شد، متاسفانه با چالشهایی در مسیر تصویب مواجه شده است که ازجمله آنها، عدم تصویب کلیات با تنها ۳ رای کمتر از حدنصاب دو سوم، افراط و تفریط برخی جریانات خودی در مطالبه هیجانی محتوای طرح، عدم تحقق حمایت کلیت مجلس از نمایندگان محلی در رای های ملی آنها و نیز تمرکز ضدانقلاب برای بالابردن انتظارات غیرمعقول از طرح به منظور وارد ساختن ضربه به مجلس انقلابی با خشکاندن ریشه طرح شفافیت بوده و هست.

از آنجا که چندهفته از تقدیم گزارش نهایی طرح شفافیت به هیات رئیسه محترم می گذرد و به هر دلیل همچنان در دستور صحن علنی قرار نگرفته است، ما امضا کنندگان این نامه صراحتا درخواست می کنیم:

۱. کلیات طرح به صورت دوشوری به رای گذاشته شود و رای گیری برای آن طبق درخواست تقدیمی گذشته جمعی از نمایندگان به صورت علنی و شفاف انجام پذیرد.

۲. تا قبل از رای گیری طرح، از همین تاریخ بخشهایی از مفاد گزارش نهایی تقدیم شده طرح که به حقوق فردی نمایندگان مربوط است، از جمله اعلام شفاف وضعیت آرای نماینده در هر جلسه علنی، درباره امضا کنندگان این نامه به صورت داوطلبانه اجرا شود.

۳. هیات رئیسه مجلس نیز بخش مربوط به خود در متن گزارش نهایی طرح را در اولین جلسه اش به تصویب رسانده و اجرا نماید.»

اسامی امضا کنندگان فعلی نامه به رئیس مجلس درباره رأی‌گیری شفاف و علنی برای طرح شفافیت آراء نمایندگان به شرح ذیل است:

۱- مالک شریعتی نیاسر

۲- محمدحسن آصفری

۳- سید مصطفی آقامیرسلیم

۴- ابوالفضل ابوترابی

۵- محمدرضا احمدی

۶- موسی احمدی

۷- احسان ارکانی

۸- سلمان اسحاقی

۹- حسین امامی راد

۱۰-  روح اله ایزدخواه

۱۱. خلیل بهروزی فر

۱۲. هادی بیگی نژاد

۱۳. محسن پیرهادی

۱۴. مجتبی توانگر

۱۵. حسین جلالی

۱۶. محمدصالح جوکار

۱۷. حسین حاتمی

۱۸. حسینعلی حاجی دلیگانی

۱۹. علی خضریان

۲۰. احمد راستینه هفشجانی

۲۱. حسین رجایی ریزی

۲۲. حسن رزمیان مقدم

۲۳. محمد رشیدی

۲۴. جلال رشیدی کوچی

۲۵. مجتبی رضاخواه

۲۶. غلامحسین رضوانی

۲۷. مهدی روشنفکر

۲۸. مهدی سعادتی بیشه سری

۲۹. اقبال شاکری

۳۰. محمدرضا صباغیان بافقی

۳۱. سید صادق طباطبایی نژاد

۳۲. مهدی طغیانی

۳۳. علیرضا عباسی

۳۴. ابوالفضل عمویی

۳۵. محمدحسین فرهنگی

۳۶. فاطمه قاسمپور

۳۷. بهروز محبی نجم آبادی

۳۸. فاطمه محمدبیگی

۳۹. صمداله محمدی

۴۰. احمد مرادی

۴۱. کیوان مرادیان کوچکسرایی

۴۲. غلامرضا منتظری

۴۳. سید محمد موحد

۴۴. سیدکاظم موسوی

۴۵. سیدناصر موسوی لارگانی

۴۶. الیاس نادران

۴۷. روح اله نجابت

۴۸. ابراهیم نجفی آستانه اشرفیه

۴۹. سید غنی نظری خانقاه

۵۰. محمدتقی نقدعلی

۵۱. حسن نوروزی

۵۲. جواد نیک بین

۵۳. محمد وحیدی

۵۴. غلامحسین کرمی

۵۵. عبدالکریم جمیری

۵۶. سید ناصر حسینی پور

۵۷. شیوا قاسمی پور

۵۸. زهره سادات لاجوردی

۵۹. عباس مقتدایی

۶۰. سید محمدرضا میرتاج الدینی

۶۱. روح اله متفکرآزاد

۶۲. مهدی شریفیان

۶۳. علی اصغر باقرزاده

۶۴. کمال حسین پور

۶۵- الهام آزاد

۶۶ – احمد امیر ابادی فراهانی

۶۷ – صدیف بدری

۶۸ – مهدی باقری

۶۹ – فرهاد بشیری

۷۰- سید محمد پاک مهر

۷۱- نصراله پژمان فر

۷۲ – حسین حسین زاده

۷۳ – سید جواد حسینی کیا

۷۴ – حسین محمد صالحی

۷۵ – حسین نوش ابادی

۷۶- مهرداد ویس کرمی

۷۷ – عبدالعلی رحیمی مظفری

۷۸ – ابراهیم رضایی

۷۹ – محسن زنگنه

۸۰ – محمد سبزی

۸۱– حسن شجاعی

۸۲ – غلامرضا شریعتی

۸۳ – زهرا شیخی مبارکه

۸۴- مصطفی طاهری

۸۵ – مهدی عسگری

۸۶- علی اصغر عنابستانی

۸۷ – رسول فرخی

۸۸ – احمد حسین فلاحی

۸۹ – حجت الله پیروزی

۹۰ – عباس گودرزی

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

منبع: دانا

کلیدواژه: امضا کنندگان گزارش نهایی هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه 1403) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به نطق پیش از دستور رئیس مجلس گفت: نمایندگان تا ساعت 23 امشب فرصت طرح پیشنهاد درباره بودجه را دارند اما موضوع عجیبی اتفاق افتاده است، دوستان کمیسیون تلفیق اصل گزارش بودجه را ارائه نکردند و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم، نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آیین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر می‌شود و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده 182 آیین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد، با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را ارائه دهیم؛ به عنوان مثال بنده اگر به دنبال طرح پیشنهادی درباره درآمدهای اختصاصی استانم باشم باید از وضعیت سایر استان‌ها اطلاع داشته باشم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق فایلی به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: طی این 4 سال، امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است. آقای مفتح که پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه را مطرح کردند با این هدف بود که نمایندگان نسبت به جداول اشراف داشته باشند. اکنون ما اصلاً جدولی نمی‌بینیم. نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. ما منتظر هستیم تا جداول را بارگذاری کنند و ما پس از ملاحظه این جداول پیشنهادات خود را مطرح کنیم.

زنگنه افزود: خواهش می‌کنم به دوستان تذکر دهید در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در تلفیق رخ داده است.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: خواهش من این است که اگر نقدی هم دارید این نقد را منصفانه بیان کنید. در چهل و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌فرمایید غیرشفاف‌ترین بودجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به مجلس ظلم شود، بیان کرد: مجلس ماده 182 آیین‌ نامه را تصویب و بند (الف) و (ب) برای آن در نظر گرفت؛ هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداولی که تصویب می‌شود را نمی‌دیدند و کمیسیون تلفیق به تنهایی این کار را انجام می‌داده، در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است که اگر نمایندگان پیشنهادی دارند مطرح کنند. از یک طرف بیان می‌کنند که هیأت رئیسه به مجلس بها نمی دهد، مهمترین بها همین اقدام است.

وی اضافه کرد: البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد، برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است. بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بند (ب) ماده (182) آیین نامه داخلی مجلس فقط درباره جداول بودجه است، بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها تصویب شده و به قانون تبدیل شده است و در اختیار شما قرار دارد، ادامه داد: جداول بر اساس احکام تنظیم شده است؛ من امروز به صورت خاص گزارش را نگاه می‌کنم که اگر اشکالی وجود داشته باشد این نقد را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند