Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:26:52 GMT

اقتصاد روستاها با توسعه بوم‌گردی شکوفا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۱۸۱۵

اقتصاد روستاها با توسعه بوم‌گردی شکوفا می‌شود

به گزارش ایرنا، یعقوب گویلیان روز سه شنبه در مراسم افتتاح یک واحد بوم‌گردی در روستای بلبر از توابع شهر سروآباد با اشاره به‌ ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای استان، اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل وجود روستاهای زیاد در کردستان با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعت خاص، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان ادامه داد: مجموعه اقامتی روستای بلبر با ۶۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه پلکانی، هفت اتاق و ۲ سالن پذیرایی ساخته شده و ظرفیت اسکان ۴۰ مسافر را در یک شب دارد.

وی اضافه کرد: این واحد با ۱۳ میلیارد ریال هزینه که ۱۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی بوده، احداث شده است و برای چهار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

گویلیان یادآور شد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در حفظ فرهنگ غنی، میراث فرهنگی منطقه و توسعه گردشگری نقش موثری ایفا کند و امیدواریم استقبال بیشتری برای راه اندازی اقامتگاه های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان داشته باشیم.

روستای بلبر هورامان یکی از زیباترین روستاهای کردستان است که در ۷۰ کیلومتری شهرستان سروآباد قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری کردستان سنندج بوم گردی اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کردستان سنندج گردشگری کردستان سنندج بوم گردی اقامتگاه بوم گردی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور