Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر دشمن خانواده‌ را هدف قرار داده است؛ گفت: زنان جامعه ما در خط مقدم این جنگ ایستاده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از آستان‌نیوز، انسیه خزعلی عصر امروز در سلسله وبینارهای «انقلاب تمدن‌ساز» که همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در قالب وبینار برگزار شد، به تبیین موضوع «انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده» پرداخت و به بخشهایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی امام راحل(ره) در خصوص نقش زن در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این وصیت نامه آمده است: ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند و آنان که توان جنگ دارند،در آموزش نظامی که برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی از واجبات مهم است شرکت و از محرومیت‌هایی که توطئه دشمنان و نا آشنایی دوستان از احکام اسلام و قرآن بر آنها بلکه بر اسلام و مسلمانان تحمیل نمودند، شجاعانه و متعهدانه خود را رهانده و از قید خرافاتی که دشمنان برای منافع خود به دست نادانان و بعضی آخوندهای بی‌اطلاع از مصالح مسلمین به وجود آورده بودند، خارج نموده‌اند.

خزعلی ادامه داد: امام خمینی(ره) در مواضع گوناگون به نقش مهم زن در خانواده و تربیت نسل توجه دارند و علاوه بر اهمیت مسئله اشتغال بانوان، به نقش مادری، تربیت فرزند، همسرداری و مسئولیتی پر از مهر و عاطفه و رحمت الهی که خداوند نصیب او کرده متذکر می‌شوند.

وی تصریح کرد: حفظ خانواده، عفاف و حجاب دو ارزش بزرگی است که خداوند زن را با او گرانقدر و ارزشمند کرده است و همه اینها ویژگیهای یک زن مسلمان است که گاهی اوقات غرب سعی می‌کند نگاهی سلبی به این مزیت‌ها داشته باشد.

رئیس پردیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند می‌فرمایند: اگر دشمنان بر شما مسلط شوند تلاش می‌کنند فساد در زمین به راه بیندازند، اقتصاد، منابع، جمعیت و توانمندی‌ها و منابع مادی را هدف قرار دهند و سعی می‌کنند هویتی غیر از هویت اصیل دینی را به مردم معرفی کنند.

خزعلی: بیمه زنان سرپرست خانوار دارای بیش از 3 فرزند در دستور کار قرار گیردخزعلی: معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برنامه جامعی برای توانمندسازی بانوان داردخزعلی: عظمت فداکاری زنان در دوران دفاع مقدس تبیین شود

وی تصریح کرد: خداوند حفظ جمعیت خانواده، معنویت، اصالت و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است، زنی که ضمن حضورش در اجتماع به حفظ خانواده و بقاء نسل نیز توجه دارد و می‌تواند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد.

نقش‌ زنان در مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی

خزعلی در ادامه به نقش‌های بی بدیل زنان در مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و گفت: در همه این مسئولیت‌ها زن و مرد ولی هم هستند و هر دو وظیفه دارند که در مقابل کاستی‌ها و منکرات مقابله کنند، برای رسیدن به اهداف بزرگ پشتیبان یکدیگر باشند، بر یکدیگر ولایت دارند و راهنما و حامی هم هستند.

وی ادامه داد: نگاه مساوی به روح زن و مرد و رفتاری عادلانه در عملکرد شرایط جسمی آنان و همچنین چگونگی به کارگیری و کاربردی شدن ویژگی جسمی آنان از ویژگی‌هایی بود که امامین انقلاب سعی کردند برای زنان تبیین کنند. زنان مسلمان و انقلابی در جایی که لازم است مسئولیت اجتماعی را به انجام می‌رسانند و در نقش مسئولیت فردی نیز تلاش می‌کنند نسل سالم و صالحی تحویل جامعه دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: بانوان انقلابی ما همچنان که زمان جنگ در پشت جبهه یاریگر رزمندگان بودند و فرزندانشان را به خدا سپردند و راهی جبهه جنگ کردند، در حال حاضر در خط مقدم ایستاده‌اند؛ در واقع دشمن خانواده‌ را هدف قرار داده است و وقتی دید که با جنگ سخت نمی توان با این زنان مبارزه کرد وارد جنگ نرم و رسانه‌ای شد.

مسلح شدن زنان در جنگ شناختی

رئیس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با بیان اینکه نباید زنان را از خط مقدم بیرون بکشیم، گفت: متاسفانه این جنگ وارد خانه‌ها شده است و زنان به عنوان ستون‌های خانواده باید نسلشان را از هرگونه گزند دشمن حفظ کنند که لازمه آن این است که در جنگ شناختی مسلح شوند، جنگی که ارزش‌های ما را تغییر می‌دهد و جای خوب و بد را عوض می‌کند و به افراط و تفریط می‌کشاند.

وی خاطر نشان کرد: الگوهای زیبایی که از زنان اهل بیت(ع) همچون حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت ام البنین(س) و... به ما رسیده است هر کدام ابعاد مختلفی از توانمندی زن را در عرصه اجتماع به ظهور می‌رسانند و درسهای بسیار بزرگی را برای ما به ارمغان دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنانی به نقش حضرت زینب(س) در بیدارگری، تدبیر امور وجلوگیری از تحریف اشاره دارند که این خردورزی و تدبیر برای کل تاریخ درس دارد.

خزعلی با بیان اینکه زنان مسلمان و انقلابی ما با خردورزی مصالح اسلام و انقلاب و منافع اجتماع را بر منافع شخصی خود ترجیح دادند، گفت: زنان و مادران انقلابی با پیروی از اهل بیت(ع) در این جنگ نرم که حتی بچه‌های کوچک ما را نشانه گرفته به شدت باید مسلح شوند و در واقع زنان افسران این جنگ نرم هستند.

به گفته وی باید در این جهاد با تبیین سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از تحریف می توانیم با آموختن مهارت‌های مختلف در جنبه‌های گوناگون زندگی فرزندانمان را در مقابل این سلاح‌ها با شیوه‌های مختلف تربیت کنیم.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

فرارو- جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

به گزارش فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس