Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:29:54 GMT

بی نیازی ۹۵ درصدی از واردات دارو

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۲۱۵۸

بی نیازی ۹۵ درصدی از واردات دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حسین رعیتی فرد در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت کارخانجات داروپخش گفت: قبل از انقلاب اسلامی ۷۵ درصد داروی مورد نیاز خود را وارد می‌کردیم، اما اکنون با تلاش شرکت‌های دارویی در حوزه تحقیقات و تولید، توانستیم بیش از ۹۵ درصد از واردات دارو بی نیاز شویم.

وی با تبریک دهه مبارک فجر گفت: کارخانه دارو پخش در سال‌های قبل از انقلاب، وارد کننده دارو بود و فقط بسته بندی را انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون روابط کار افزود: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، این کارخانه با تلاش نیروهای متخصص، متعهد و دانشمند، توانست در زمینه تولید محصولات دارویی به بالندگی برسد.

رعیتی فرد با اشاره به توطئه‌های دشمن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و … در سال‌های پس از انقلاب گفت: دشمن وقتی نتوانست در این عرصه‌ها آسیبی بزند، از راه تحریم‌های اقتصادی وارد شد.

وی افزود: دشمن تلاش کرد با تحریم و انواع توطئه‌ها، تولید ایران را به چالش بکشد و در این زمینه از هر ظرفیتی استفاده کرد.

معاون روابط کار اظهارکرد: دشمن هر جایی دید که تولیدگران می‌توانند به خودکفایی برسند، تلاش کرد آسیب بزند و ضربه وارد کند.

رعیتی فرد گفت: دشمن حتی در زمان همه گیری کرونا تلاش کرد، دارو را نیز تحریم کند ولی با تلاش تولیدگران خوب ایرانی این تلاش‌ها ثمری نداشت.

کد خبر 5420150

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی واردات دارو کمبود دارو شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر غلامحسین محسنی اژه ای نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت سازمان تامین اجتماعی آلودگی هوا ترافیک ویروس کرونا شهرداری منطقه 13 تاکسیرانی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو