Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدابوالفضل اشرف‌منصوری در خصوص اخراج کارگران در ماه‌های پایانی سال به جهت خودداری از  پرداخت عیدی و سنوات به آن‌ها، گفت: متأسفانه این موارد و مشکلات را در برخورد با کارگران داریم و هنوز بعضی از کارفرمایان این حقه‌های خیلی زشت را انجام می‌دهند.
 
به گفته وی با این حرکت کارفرمایان علاوه بر نابودی تمام زحمات یک ساله کارگر، یک بی‌اعتمادی جدی در بین جامعه کارگری و کارفرمایی به وجود می‌ آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، همچنین در خصوص دریافت عیدی برای کارگرانی که مدت‌زمان کمتر از یک سال در یک محل فعالیت کرده‌اند، گفت: کارگران بابت حتی یک روز کارکرد در کارگاه، کارخانه و یا هر محلی با محاسبه یک روز از ۳۶۵ روز حق دریافت عیدی و سنوات رادارند و در صورت عدم دریافت آن می‌توانند طرح شکایت کنند.
 
اشرف منصوری در ادامه و در خصوص چرایی عدم برخورد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با این نوع برخوردها با کارگران ضمن اشاره به این‌ موضوع که قانون به ما اختیار برخورد با تخلفات در نوع به‌کارگیری کارگران را نمی‌دهد،  افزود: درحالی‌که با اجازه ورود  تشکلات کارگری به این موضوعات علاوه بر این‌که ما یک بازوی اجرایی برای دولت می‌شویم در بحث اقدامات اجرایی نیز می‌توانیم یک سری موارد غیرمتعارف را در به‌کارگیری کارگران به‌سرعت متوقف کنیم.

این مقام مسئول جامعه کارگری در پایان با اشاره به اینکه سامانه جامع کار باید رفع نقص و کامل‌تر شود تا برای خدمات رسانی کامل به کارگران آماده شود، تاکید کرد: در حال حاضر کارگران برای اعتراض به این نوع برخورد ها می تواند در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام و طرح بحث کنند تا از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل آنان پیگیری و رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 

منبع: میزان 
 

ملیحه آدینه کد خبر: 1129052 برچسب‌ها حقوق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • تجلیل از کارگران نمونه استان سمنان
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند