Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، در سال ۲۰۱۹، فرودگر ویکرام ماموریت چاندرایان ۲ (Chandrayaan 2) در اواخر فرآیند فرود با ماه برخورد کرد؛ اگرچه مدارگرد همراه هنوز در حال مطالعه ماه از راه دور است. بلافاصله پس از برخورد، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) اعلام کرد که قصد دارد به سرعت یک ماموریت جانشین را برای فرود دوباره به سمت ماه پرتاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از آن همه‌گیری کووید-۱۹ که منجر به توقف انواع ماموریت‌های فضایی شد، بسیاری از پرتاب‌های برنامه‌ریزی شده هند را نیز به تعویق انداخت. اکنون، آژانس فضایی این کشور آماده است تا تاریخ جدیدی را برای بازگشت خود به ماه تعیین کند و به همین منظور پرتابی را در آگوست، یعنی درست بیش از ۳ سال پس از انفجار قبلی، هدف قرار داده است.

جیتندرا سینگ، وزیر فضا به تایمز هند گفت: «این بار ما محتاط تر خواهیم بود. باید به شما بگویم که هیچ کشوری در اولین تلاش موفق به فرود بر روی سطح ماه نشد. ایالات متحده پس از ۳ بار شکست در دهه ۱۹۶۰ توانست بر ماه فرود بیاید.»

احتیاط ISRO به چندین تغییر طراحی تبدیل شده است که به منظور بهبود شانس موفقیت «چاندرایان ۳» در مقایسه با فرودگر سقوط کرده ویکرام است. سومانات، رئیس ISRO در همان مقاله به تایمز هند گفت: «برای مثال، ماموریت جدید شامل مدارگردی با قابلیت علمی مانند فضاپیمای «چاندرایان ۲» نخواهد بود که هنوز به دور ماه می‌چرخد. وظیفه آن تنها حمل فرودگر به ماه، نظارت بر فرود از مدار خود و برقراری ارتباط بین فرودگر و ایستگاه زمین است. علاوه بر این، فرودگر جدید تنها شامل ۴ موتور خواهد بود.»

فرودگر نسل دوم همچنین بر طراحی کمی متفاوت برای پایه‌های فرود تکیه خواهد کرد و دارای ابزاری است که می‌تواند سرعت آن را با نزدیک شدن به سطح ماه با دقت بیشتری اندازه‌گیری کند.

ماموریت «چاندرایان ۳» از مرکز فضایی ساتیش داوان بر فراز پرتاب خواهد شد. ISRO هنوز جزئیاتی در مورد جدول زمانی پس از عرضه منتشر نکرده است.

«چاندرایان ۳» همان محل فرود در منطقه قطبی جنوبی ماه را هدف قرار می‌دهد که ویکرام در سال ۲۰۱۹ هدف قرار داده بود. اگر همه چیز خوب پیش برود، هند چهارمین کشوری خواهد بود که پس از ایالات متحده، روسیه و چین موفق به فرود نرم بر روی ماه می‌شود. اگرچه هیچ یک از این کشورها هنوز در قطب جنوب غنی از یخ فرود نیامده‌اند.

کد خبر 655882 برچسب‌ها هند نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند نجوم سیاره ستاره فضاپیما کاوشگر چاندرایان ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» در دیدار با سران مجالس کشورهای عربی درباره اوضاع مناطق مختلف فلسطین اشغالی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: السیسی در این دیدار تلاش های کشورش برای برقراری صلح و آرامش در نوار غزه و حفظ منطقه از گسترش تنش را بیان کرد.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار همچنین بر اولویت حفظ جان فلسطینی ها در نوار غزه، از طریق تلاش های فشرده و گسترده طرف های مختلف برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

السیسی همچنین ارسال کمک های بشردوستانه به مقدار کافی برای سراسر نوار غزه با هدف کاهش شدت بحران انسانی در این منطقه را ضروری دانست.

رئیس جمهوری مصر در پایان، ادامه تلاش ها برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و در صدر آنها، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادار کند و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند