Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اقتدار نظامی ایران در طول این ۴۳ سال، اظهار داشت: ‏ اقتدار علم و فناوری ایران و رشد وگسترش آن در طول چند دهه گذشته کاملاً قابل توجه و حتی در برخی از زمینه ها حیرت آور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ایران در آن پیشرفت داشته است مسائل نظامی و ساخت سلاح بوده است که این پیشرفت برای دشمنان ما حیرت آور بوده؛ زیرا ما در تمام حوزه ها به علم روز از جمله نانو و بدنه های کامپوزیت دست یافته‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توانمندی های ایران در حوزه های پهپادی و موشکی، گفت: این موضوعات قطعاً برای دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی کشور ماست و با این تسلیحات ما قصد تهدید یا حمله به هیچ کشوری را نداریم و فقط این تسلیحات جنبه دفاعی دارند.

مقتدایی افزود: قطعاً سلاح های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح در جهان است و وجود این تسلیحات برای جلوگیری از وقوع جنگ است و ما هرگز چشم داشتی به منابع یا ذخایر کشورهای دیگر نداریم و این تسلیحات تا زمانی که خدشه ای به منافع ما وارد نشود علیه کسی استفاده نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که افرادی که صرفاً به موضوعات دفاعی نگاه نظامی دارند بدیهی است که ابعاد این موضوع را مورد توجه قرار نداده اند، تصریح کرد: آنچه که امروز در صنایع دفاعی ایران مشاهده می شود این موضوع سرریز علم و دانش ایرانیان است؛ زیرا اکنون ما به یک استقلال در حوزه نظامی رسیده‌ایم و امروزه نیازهای دفاعی کشور به دست خودمان ساخته می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست اقتدار نظامی ثبات امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد