Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، اولین مورد امیکرون اواخر آذر گذشته در کشور شناسایی شد و  ورود این سویه جدید ویروس کرونا به ایران به صورت رسمی اعلام شد.

متخصصان می‌گویند اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، اگر مردم در زدن واکسن تعلل کنند، امیکرون به سرعت به سویه غالب در ایران تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناسان با توجه به شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون در جهان، استفاده از ماسک های پارچه ای درحقیقت چیزی بیش از یک تزئین چهره برای استفاده کننده از آن نیست و کارایی در برابر ویروس اومیکرون را ندارد.

به اعتقاد متخصصان در اماکن پر رفت و آمد افراد باید از ماسک های نوع «کی ۹۵» (K۹۵) یا «ان ۹۵» (N۹۵  ) استفاده کرد و در واقع ماسک‌های کی ۹۵ و ان۹۵ یک دهان بند طبی پالایشگر ریز ذرات در هوا با حداقل سه لایه پوششی است.

امیکرون را بهتر بشناسیم

نخستین بار علائم ابتلا به این سویه جدید در آفریقای جنوبی در مردی حدود ۳۰ ساله مشاهده شد. علائمی همچون «احساس خستگی زیاد»، «بدن درد و سر درد خفیف» و «گرفتگی صدا» از نشانه‌های این سویه جدید است؛ بر خلاف بیماران گذشته که دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه‌های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی می‌شد.

در کشور ما ایران تاکنون پنج پیک کرونا سپری شده است. اولین آن از ابتدای اسفند ۹۸ با اعلام اولین موارد ابتلا و مرگ در قم شروع شد که تا اردیبهشت ۹۹ نیز ادامه داشت. پیک دوم کرونا بلافاصله بعد از آن و از خرداد ۹۹ با بازگشایی زودهنگام اماکن عمومی شروع شد و تا شهریور همان سال ادامه داشت. پیک سوم کرونا نیز بلافاصله از اواخر شهریور ۹۹ شروع شد و تا دی ۹۹ ادامه داشت. پیک چهارم کرونا نیز از فروردین ۱۴۰۰ شروع شد و تا نیمه‌های خرداد ادامه داشت و بلافاصله پس از کاهش موارد ابتلا در پیک چهارم در اواسط خرداد، دوباره روند افزایشی کرونا در کشور این بار با سویه خطرناک دلتا مشاهده شد که پیک پنجم را رقم زد، دوره‌ای که سخت‌ترین پیک کرونایی را به وجود آورد و آمار رسمی مرگ روزانه مبتلایان از مرز ۷۰۰ نفر هم گذشت و مدام رکورد می‌زد.

نگرانی خانواده‌ها از شیوع امیکرون در بین دانش‌آموزان

غالب شدن امیکرون به عنوان سویه شایع کرونا در استان موجب نگرانی‌هایی در جامعه شده‌ است و خانواده‌ها دانش‌آموزان نگران هستند.

کرونا ویروس دیگر بخشی از زندگی مردم شده‌ و بخش عمده‌ای از مردم اثرات ناشی از ابتلا به آن را حس‌ کرده‌اند و کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که با این ویروس منحوس روبه‌رو نشده‌ باشند اما در این بین هستند خانواده‌هایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مزه‌ این ویروس را نچشیده‌اند و خود را از مشکلات این ویروس در امان نگه‌داشته‌اند.

این روزها تصمیم دولت بر حضوری کردن مدارس نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها به وجود آورده‌ چرا که مدارس در استان با ازدحام بالای جمعیت روبه‌رو است به‌طوری‌که در بسیاری از مدارس در یک کلاس معمولی بیش از 25 نفر در حال تحصیل هستند و این امر می‌تواند منجر به شیوع کرونا به ویژه امیکرون بین دانش‌آموزان شود.

مادر یکی از دانش‌آموزان در گفتگویی از این امر ابراز نگرانی‌ کرد و گفت: بسیاری از دانش‌آموزان در سنین پایین هنوز واکسیناسیون نشده‌اند و حضور آن‌ها در کلاس‌های درس بسیار نگران‌کننده است.

وی‌ تاکید کرد: کودکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نظارت بر آن‌ها بسیار سخت است در مدارس نیز نه فضای کافی برای فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان وجود دارد و نه نیروی کافی جهت نظارت بر دانش‌آموزان و این امر نگرانی ما را افزایش می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: طبق نظر متخصصان جهانی واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همچنان کلیدهای مبارزه با سویه جدید ویروس کرونا «اُمیکرون» است.

کامران قدس ابراز داشت: امیکرون سرعت ابتلای انفجاری دارد و تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی راهکار مقابله است و اکنون ۱۱۰ کشور آلوده به سویه امیکرون است.

وی تاکید کرد: هرگونه سرماخوردگی، گلودرد، آبریزش بینی، گلودرد، تب و حالت تهوع که به سرعت کمتر از سه ساعت بین اعضای خانواده سرایت کند قطعا امیکرون است.

قدس گفت: به گفته متخصصان سازمان بهداشت جهانی زمانی ایمنی همگانی علیه ویروس کرونا در جهان شکل می‌گیرد که ۸۵ درصد جمعیت جهان واکسینه شوند و اکنون کمتر از ۶۰ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: بهبود شرایط شهرهای استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا به دلیل ایمنی ایجاد شده از طریق تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی است و انتظار می‌رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای پایداری شرایط و قطع زنجیره شیوع کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم، افزود: کوتاهی در تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می‌کند و بسیار خطرناک است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تاکید بر حضور آحاد جامعه برای انجام واکسیناسیون، گفت: حدود ۹۲ درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۸۶ درصد دز دوم و ۳۶ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: نوبت سوم تزریق واکسن علیه ویروس کرونا برای گروه سنی بالای ۱۸ سال که سه ماه از زمان واکسن دوم آنان گذشته باشد، انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: گروه سنی ۱۸ سال به بالا که واکسن برکت، بهارات و سینوفارم تزریق کرده اند، پس از گذشت سه ماه از زمان تزریق واکسن دوم می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: واکسیناسیون نوبت سوم در ابتدا برای نیروهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و افرادی که در معرض ابتلای شدید این بیماری بودند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا از ۱۴ مهرماه آغاز شد.

قدس بیان کرد: هم‌زمانی بسیاری از بیماری‌ها با تزریق واکسن به ویژه در افراد با سن بالا این شائبه را ایجاد کرد که این بیماری‌ها از عوارض واکسن است. در حالی که تاکنون حدود ۵ میلیارد دز واکسن در جهان تزریق شده است.

وی یادآور شد: در مراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا آمادگی کامل برای آگاهی بخشی شهروندان درباره واکسیناسیون وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: واکسن عامل مانع ابتلا به کرونا نیست بلکه صرفا با افزایش مقاومت بدن شدت بیماری را کاهش داده و موجب کاهش مرگ و میر می‌شود و همچنان برای حفظ سلامت در کنار تزریق واکسن، رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز با بیان اینکه سویه اُمیکرون همه جا در کمین است افزود: مسری بودن این نوع از ویروس کرونا نسبت سویه های قبلی بسیار بیشتر و نگران کننده است.

حسین شیبانی توصیه کرد: استفاده از ۲ماسک بر روی هم، برگزاری نشست های اجباری در سالن ها با ظرفیت یک سوم، مراجعه سریع تر کودکان با علایم سرما خوردگی به پزشک و استفاده از تهویه مناسب در فضاهای بسته می تواند از همه گیری این نوع از ویروس کرونا جلوگیری کند.

وی ابراز داشت:  تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای ایمنی افراد جامعه و جلوگیری از غافلگیری سویه اُمیکرون ضروری است.

شیبانی با اشاره به اینکه در مراکز واکسیناسیون زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان انواع واکسن کرونا به میزان کافی وجود دارد، اظهار داشت: شهروندان شاهرودی می توانند برای تزریق دُز سوم در ایام تعطیل هم به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته وی، در مراکز واکسیناسیون شهری شاهرود برای سهولت کار مردم در نوبت عصر هم تزریق واکسن انجام می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: ۹۳و نیم درصد جامعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه  ۸۱.۶ درصد از جامعه هدف دُز دوم واکسن خود را دریافت کردند ، ابراز داشت : ۳۹ درصد جمعیت شاهرود و میامی دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

تجمعات عامل روند افزایشی شیوع امیکرون است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شیوع سویه امیکرون کرونا به دلیل تجمعات است و شهروندان به صورت جدی از هر گونه دورهمی و تجمع دوری کنند.

سعید کساییان افزود: بر اساس روندی که امکیرون در اروپا نشان داد، یعنی با افزایش ابتلا، روند بستری و مرگ و میر افزایش یافت، اکنون ایران در مرحله افزایش مراجعات سرپایی شهروندان قرار دارد و روند بستری پس از دو تا سه هفته خود را نمایان می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم باید دقت داشته باشند و از هر گونه تجمع و دورهمی با هر بهانه ای پرهیز کنند زیرا امیکرون به شدت سرایت بالا دارد و دلیل روند افزایشی اخیر کرونا نیز به خاطر سرایت پذیری بالاست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: حدود ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان به شهروندان در نوبتهای مختلف تزریق شد.

کساییان گفت که میزان پوشش واکسیناسیون دز اول کرونا در مجموعه شهرستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۹۵.۱ درصد، در نوبت دوم ۸۹ درصد و در نوبت سوم ۳۴ درصد است.

وی بیان کرد: پوشش دانش آموزی واکسیناسیون کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۹۴ درصد در تزریق دز اول و ۷۳ درصد در نوبت دوم است.

وی یادآور شد: خانواده ها برای تزریق واکسن کرونا به فرزندان ۹ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند زیرا تزریق برای این افراد آغاز شده است.

کساییان درباره امکان ابتلای چندباره افراد به کرونا با وجود تزریق نوبتهای مختلف کرونا، گفت: افرادی که به هر کدام از سویه های کرونا مبتلا شدند به طور معمول سه تا چهار ماه ایمن می شوند و افرادی که واکسن دریافت می کنند ۱۴ روز از پس دریافت دز اول یا دوم ایمنی در بدن افراد ایجاد می شود.

وی بیان کرد: موارد نادری هم هست که افرادی که دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند به صورت خفیف و با علایمی که شدید نبوده به کرونا مبتلا شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در این استان اشاره و اضافه کرد: به عنوان نمونه طی ۲۴ ساعت ۳۲ نفر به خاطر کرونا بستری شدند و مجموع افراد بستری‌شده به ۹۰ رسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی با اعلام هشدارآمیزبودن وضعیت ابتلا به کرونا در زیرمجموعه این دانشگاه یادآور شد: انجام یکهزار و ۵۴۰ آزمایش کرونا نشان دهنده مراجعه بالای شهروندان است و باید توجه داشت بسیاری از افراد ممکن است برای آزمایش مراجعه نکره باشند.

یک پزشک، با بیان اینکه امیکرون دارای نشانه‌هایی که است که اگر زود و جدی به آن توجه شود می‌تواند به راحتی آن را درمان کرد، گفت: خستگی مفرط و علائم شبیه به سرماخوردگی مانند التهاب گلو و حسی شبیه به اینکه چیزی در انتهای گلوی افراد گیر کرده و پایین نمی‌رود مانند یک دانه عدس و در نتیجه سرفه خشک از جمله مهمترین علائم کرونای سویه امیکرون هستند.

فریبا حیدری با بیان اینکه سردرد در سویه امیکرون بسیار خفیف است، افزود: گرفتگی صدا و عرق کردن بدن را از دیگر علائم کرونای سویه امیکرون می‌دانند که در صورت بروز آن باید حتماً به مراکز درمانی در نظر گرفته شده برای کرونا مراجعه کرد. از سوی دیگر نباید به درمان‌های خانگی اکتفا داشت و حتماً می‌بایست به مراکز درمانی مراجعه کرد در بسیاری موارد دیده شده که دیر مراجعه کردن به بیمارستان‌ها سبب شده تا فرد حتی جان خود را از دست بدهد.

وی افزود: با آمارهایی که مسئولان علوم پزشکی می‌دهند و با شرایطی که ما این روزها شاهدش هستیم می‌توان به جرات گفت ۹۵ درصد از مردمی که احساس سرماخوردگی دارند در واقع کرونای امیکرون گرفته‌اند و در نتیجه فوراً باید خود را بین پنج تا هشت روز قرنطینه کنند تا دیگر افراد خانواده درگیر نشوند زیرا سرعت شیوع آن بسیار بالا است و برای سالمندان خطر فراوانی دارد.

دیگر پزشک عمومی، با بیان اینکه هنوز سویه دلتا هم در استان سمنان وجود دارد و لذا باید مراقب بود اما نگرانی بیشتر در خصوص سویه امیکرون است، گفت: یکی از عوامل انتشار وحشتناک سویه امیکرون در جامعه به صورتی که روزانه نزدیک به ۹۰۰ مورد ابتلای جدید در استان سمنان ثبت می‌شود و این تازه فقط افرادی است که با مراجعه به مراکز درمانی تست مثبت داده‌اند وگرنه آمار ابتلاء و افرادی که مراجعه نمی‌کنند یا در روستاها هستند حداقل دو برابر این میزان است، سهل گیری و کاهش پروتکل‌ها است.

محمد رضا اسماعیلی با بیان اینکه عامل دیگر خود مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و همچنین ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت است، بیان داشت: یک ماه است که اخبار تعطیلی ورزشگاه‌های فوتبال در انگلستان، سویه جدید امیکرون در ایتالیا، آمریکا، کانادا و دیگر کشورها در تمام بخش‌های خبری ما منعکس می‌شود اما یک نفر اعلام نکرد که این سویه جدید تا چند هفته دیگر وارد کشورمان خواهد شد در نتیجه یا پروازها را لغو کنید یا کنترل بیشتری بگذارید یا حتی جامعه را آماده کنید مردم را به ماسک تجهیز کنید چادرهایی که در ابتدای کرونا در خیابان‌ها برپا و به مردم ماسک می‌دادند، دوباره برپا شوند هشدار به مردم داده شود و متأسفانه هیچ کاری صورت نگرفت.

وی افزود: در پاندمی ها و شیوع‌های جمعی اصل زمان مهمترین چیز است یعنی زمان برای ما تعیین کننده مرگ و زندگی مردم است زمانی که می‌تواند صرف ایمن سازی جامعه از طریق واکسیناسیون، آموزش و هشدار و… شود را به راحتی از دست دادیم و بدتر از همه اینکه یک ماه از امیکرون گذشته سه هفته از نخستین مورد آن گذشته همه مردم در بین دوستان و آشنایان خود افراد و حتی کودکانی را می‌بینند که به دلیل ویروس عجیب شبیه سرماخوردگی بستری می‌شوند اما مسئولان استان سمنان می‌گویند حتی یک مورد هم امیکرون ثبت نشده است!

این پزشک با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص همراه داشتن ماسک آن هم دو ماسک همزمان روی صورت و یک ماسک یدکی در کیف یا جیب به صورت استریل و یا درون نایلون، به همراه داشتن دستکش لاتکس و نه دستکش‌های پلاستیکی یک بار مصرف که اصلاً فایده‌ای ندارند، همراه داشتن مایع ضدعفونی کننده دست، فاصله‌گیری از مردم، دوری از تجمعات و مهمانی‌ها و… مهمترین توصیه‌های ما به مردم است.

اسماعیلی با بیان اینکه سرعت انتشار سویه جدید بسیار بالا است تا حدی که حتی عبور از کنار فرد مبتلا می‌تواند به راحتی مردم را مبتلا کند، بیان داشت: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل شیوع کرونا و سویه امیکرون در جامعه این است که مردم به محض بروز علائم در خانه استراحت نکرده و بیرون می‌آیند در نتیجه هر فرد می‌تواند ۲۰ نفر را در یک ساعت بیمار کند پس باید گفت خود ما مردم اولین و بالاترین عامل شیوع هستیم چرا که هیچ چیزی را رعایت نمی‌کنیم.

وی افزود: اینکه ما حتی با داشتن علائم سرماخوردگی حال عمومی خوبی داریم پس در نتیجه برای دیگران خطرناک نیستیم، باور بسیار غلطی است همچنین نباید این تصور را داشت که علائم سرما خوردگی با امیکرون تفاوت دارد بلکه هر دویشان آنقدر نزدیک هستند که شاید تشخیص آن برای مردم عادی دشوار باشد پس به مراکز درمانی باید مراجعه کرد.

یکی از شهروندان گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان و کشور نگران کننده است، ما باید با هوشمندی این شرایط را پشت سر بگذاریم.

قانع با بیان این مطلب، متذکر شد: ما باید بدانیم که سهل انگاری هم برای خودمان هم برای جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد.

وی علت شیوع سویه امیکرون را عادی انگاری اجتماعی و اهمیت ندادن به دستور العمل های بهداشتی خواند و گفت: متأسفانه امیکرون در استان با شیب صعودی در حال افزایش است و موج ششم نشان دهنده سرعت بالای انتشار امیکرون است.

به گفته وی؛ در حال حاضر سویه امیکرون نوع غالب در استان و کشور است و آمار افراد مبتلا می‌شوند به شکل تصاعدی و انفجاری بالا می رود.

قانع با تأکید بر اینکه مردم ما نباید با سهل انگاری دوره‌های تلخ گذشته را تکرار کنند، اظهار داشت: شاخص رعایت ضوابط بهداشتی در جامعه به شدت کاهش یافته در حالی که رعایت آن همچنان مورد تأکید است.

وی با اشاره به اینکه نقشه کرونایی سمنان به واسطه شیوع امیکرون هر روز در حال تغییر منفی است، افزود: درخصوص تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن کرونا فعالیت و فرهنگی سازی بیشتری باید صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که متأسفانه دو هفته بحرانی را پیش رو داریم، تصریح کرد: مبنایی‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای عبور از موج ششم کرونا افزایش ایمنی جامعه با تزریق دز سوم واکسن است که باید صدا و سیما، رسانه ها و فرمانداران در این زمینه اقدام کنند و با فرهنگ سازی، مردم را نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا ترغیب نمایند.

این شهروند با بیان اینکه تاب آوری اجتماعی و اقتصادی مردم به شدت پایین آمده، خاطرنشان کرد: امکان اعمال محدودیت‌های جدید و برگشت ممنوعیت های گذشته خیلی به صلاح نیست ولی باید تلاش کنیم که اتفاقات قبل تکرار نشود.

قانع از شهروندان درخواست کرد؛ تزریق دز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و دانشگاه علوم پزشکی نیز با همکاری صدا و سیما، کار تبلیغی خوب و اقناع کننده ای برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن ارائه نماید.

از سوی دیگر باید گفت متأسفانه عده‌ای ضد واکسن گروهی از مردم ناآگاه را نسبت به واکسیناسیون دو دل می‌کنند وبا شایعاتی در جامعه التهاب درست می‌کنند.

همین روز گذشته بود که اعلام شد واکسن آسترازنکا باعث درد مفاصل و آرتروز می‌شود آن هم بدون هیچ منبع علمی و درستی؛ مردم نباید در این فضا به شایعات توجه داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بهترین واکسن در دسترس ترین آنها است و این یعنی واکسن‌های موجود در کشورهای دنیا که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند، راه نجات بخش مردم هستند و نباید چندان ذهن را درباره نوع آن مشغول کرد باید به این نکته توجه داشت که ۲۵ هزار نفر از مردم (۱۸ سال به بالا) استان سمنان حتی یک دز واکسن هم نزده‌اند و این یعنی از هر ۱۰۰ نفر پنج نفر نسبت به خود و دیگران بی توجه است.

48

کد خبر 1601040

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مراکز واکسیناسیون پروتکل های بهداشتی دز سوم واکسن کرونا تزریق دز سوم واکسن ز سوم واکسن کرونا رعایت پروتکل ها مراکز درمانی بین دانش آموزان سویه جدید سویه امیکرون روند افزایشی شیوع امیکرون ویروس کرونا تزریق واکسن شیوع کرونا اقدام کنند خانواده ها یادآور شد پوشش دانش شروع شد تزریق د دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان