Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، این دو نهاد حقوق بشری امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای گزارش دادند که مقامات بحرین ۶ کودک را از هفته‌ها پیش بدون آنکه توجیه کتبی به خانواده‌هایشان ارائه دهند، بازداشت کرده اند. 

این دو نهاد حقوق بشری با اشاره به اینکه که این کودکان اهل منطقه ستره در جنوب بحرین هستند و به دستور دادستان کل بحرین در مرکز نگهداری از کودکان «بتلکو» در حومه «السیف» دستگیر شدند، افزودند که یک وب سایت دولتی این مرکز را به عنوان موسسه‌ای برای مراقبت از فرزندان فاقد هویت، یتیم و فرزندان طلاق توصیف می‌کند که کار نگهداری از این  کودکان تا سن ۱۵ سالگی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نهادهای حقوق بشری «دیدبان حقوق بشر» و «دیدبان حقوق بشر و دموکراسی بحرین» گفتند: در بیانیه دادستانی بحرین ادعا شده است که کودکان بازداشت شده به سمت خودرویی در نزدیکی یک ایستگاه پلیس ماده منفجره «کوکتل مولوتف» پرتاب و به آن آسیب وارد کرده اند. 

این دو نهاد حقوق بشری تاکید کردند که قوانین بین المللی به دلیل آسیب ذاتی و خطر سوء استفاده، بازداشت کودکان را ممنوع کرده است مگر اینکه به عنوان آخرین راه حل و برای کوتاه‌ترین مدت مناسب باشد. 

اما قانون اصلاح شده عدالت برای کودکان در بحرین در ۲۰۲۱ حداقل سن مسئولیت کیفری را ۱۵ سال تعیین کرده است و به مقامات اجازه می‌دهد کودک را در صورت لزوم برای چند هفته که قابل تمدید است در در یک موسسه مراقبت اجتماعی نگهداری کنند. 

به نوبه خود، «فان اسفلد» معاون بخش حقوق کودکان در موسسه «دیدبان حقوق بشر» اظهار داشت که حبس کودکان در یتیم خانه به جای زندان در صورتی که بازداشت آن‌ها خودسرانه باشد، بی‌فایده است. 

اسولد گفت: نحوه برخورد با این کودکان آزمونی برای احترام به حقوق کودکان در بحرین است و مقامات بحرینی تاکنون در این آزمون مردود شده اند. 

سال‌هاست که سازمان‌های حقوق بشر خواستار پایان دادن به آنچه «سرکوب حقوق بشر» در بحرین است و توقف تعقیب مخالفان سیاسی و نزدیکان آن‌ها در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس شده‌اند اما حکومت آل خلیفه با بی‌توجهی به این درخواست‌ها برای ساکت کردن مخالفان در خارج از کشور تلاش می‌کند. 

 محاکمه بسیاری از فعالان و مدافعان حقوق بشر به اتهامات مختلف موجب شده تا دیده بان حقوق بشر اروپا و مدیترانه، بحرین را یکی از ناقض‌ترین کشورهای نقض کننده آزادی عقیده و بیان می‌داند. 

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون صحنه قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و در این مدت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی به اتهامات واهی بازداشت و از شمار زیادی از مخالفان سلب تابعیت شده اند.  

پیش‌تر سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پس از گذشت ۱۰ سال از خیزش مردمی در بحرین، بی‌عدالتی سیستماتیک در این کشور شدت گرفته است به طوری که ظلم سیاسی تمام فضاها برای آزادی بیان را مسدود کرده است.

برچسب‌ها بحرین آل خلیفه آسیای غربی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین آل خلیفه آسیای غربی بحرین آل خلیفه آسیای غربی حقوق بشر حقوق بشری حقوق بشر آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به  نقل از شبکه تلویزیون الجزیره، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها شاهد تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آندسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که شاهد اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و تعدادی از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی تعدادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهمترین دانشگاهی که شاهد تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • شرور قمه‌کش در میدان انقلاب بازداشت شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا