Web Analytics Made Easy - Statcounter

یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در جلسه مشترک بین مدیران و فعالان صنعتی شهرک صنعتی خیام زبرخان و عطار نیشابور، اظهار داشت: باید تلاش کنیم با راهکارهایی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اندیشیده می‌شود تا پایان امسال در شهرک صنعتی خیام، واحد تعطیل وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: واحدهایی که غیرفعال و تعطیل شده‌اند باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند و انتظار می رود هیات مدیره شهرک صنعتی خیام با شناسایی موانع  ظرفیت‌ها را به حداکثر برساند؛ در این چارچوب واحدهای تولیدی تجربه هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی افزود: همه تلاش ما این است مشکلات حاکمیتی مربوط به این موضوع را برطرف کنیم اما این بخش از مردمی قابل تفکیک نیست و برای حل هر مشکل ظرفیت آن در درون خودش وجود دارد بنابراین باید در داخل همین شهرک صنعتی خیام با ایجاد قرارگاه عملیاتی، برنامه‌های مختلف آموزشی و عملیاتی را تهیه و تدوین کرد.

همچنین فرماندار زبرخان در این نشست با یادآوری این که سهم زبرخان در حوزه صنعت با دارا بودن شهرک صنعتی خیام به عنوان‌ دومین شهرک صنعتی استان خراسان رضوی، ۶ درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی خیام و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خارج از آن مشغول به کار هستند.

سیدیحیی سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۸ واحد در این شهرک وجود دارد که از این تعداد ۲۴۳ واحد به بهره‌برداری رسیده  و ۴۳ نیز واحد غیر فعال بوده که از این تعداد ۲۰واحد در حال بازگشت به چرخه تولید هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴ واحد کارگاهی وجود دارد که از این تعداد ۱۹ واحد فعال است؛ عمده مشکلات این واحدها ناشی از ضعف مدیریت، سرمایه در گردش و عدم تامین مواد اولیه است.

فرماندار زبرجان یادآور شد: نزدیکی‌ به بازارهای عمده، گمرک خیام، خط راه‌آهن و قرار گرفتن در مسیر تهران- مشهد از مزایای شهرک صنعتی خیام است و این شهرک به مساحت ۱۷ هکتار در حال توسعه است ولی به خاطر کمبود آب در دشت فوق بحرانی نیشابور این محدوده صرفا به صنایع دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد که سه نقطه هم برای ناحیه صنعتی اسحاق آباد در نظر گرفته شده است.

مرکز شهرستان‌ ۶۰ هزار نفری زبرخان در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی یعقوبعلی نظری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی یعقوبعلی نظری وزارت صنعت معدن و تجارت شهرک صنعتی یعقوبعلی نظری شهرک صنعتی خیام خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد قطب آجیل ایران می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، سید جمال حسینی اظهار کرد: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره‌وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.

وی گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

آجیل و خشکبار در مسیر صنعتی شدن

در ادامه مسعود نجفی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه برگزاری سومین رویداد استارتاپی در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی با همکاری اتحادیه آجیل و خشکبار استان با نگاه صنعتی با توجه به مزیت‌هایی که در کشور و استان دارد به سمت صنعتی شدن این حوزه پیش می‌رویم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: با توجه به تصمیم گیری در جهت  برگزاری نخستین رویداد ملی عرضه و تقاضای  صنعت آجیل  و خشکبار (ناتک) مشکلات صنعت آجیل و خشکبار  با چند عنوان مشخص در حضور اعضا کارگروه رویداد مطرح و ارزیابی شد.

وی گفت: خشک کردن آجیل و خشکبار، استفاده از سیستم‌های دقیق و هوشمند در طول فرایند فراوری آجیل، روش‌های جدید رفع آلودگی و میکروب زدایی، استفاده از ضایعات آن و استفاده از افزودنی‌های مجاز به منظور ایجاد طعم و.... مشکلاتی بود که طبق آن‌ها فراخوان صادر شد و طرح و ایده‌های مختلفی به دبیرخانه رویداد واصل شد.

نجفی بیان کرد: حدود ۲۵ ایده پذیرفته شد و در طول سه روز بصورت حضوری توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۷ طرح و ایده در محل اصلی رویداد در حضور صنف آجیل و خشکبار از سراسر کشور عرصه خواهد شد و امید است که دستاورد آن انتقال دانش فنی و عقد قرارداد باشد.

دیگر خبرها

  • ۶۵۰ مبلغ دهه کرامت در خراسان جنوبی فعالیت تبلیغی خواهند داشت
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد