Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی؛ چند وقتی است که بر اساس مصوبه بانک مرکزی کسب و کارهای اینترنتی که به درگاه پرداخت نیاز دارند، باید درخواست خود را برای دریافت «اینماد» یا همان نماد اعتماد الکترونیکی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

«اینماد» که در ابتدا با هدف اعتمادبخشی به مردم پایه‌گذاری شد، اکنون به یکی از مشکلات و موانع پیش روی کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده و فعالیت در این عرصه را با اختلال مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی اجباری بودن دریافت نماد اعتماد را فاقد توجیه منطقی و اقتصادی می‌دانند و معتقدند که اساساً دریافت «اینماد» به دلیل ماهیت اعتمادی آن، باید یک اقدام اختیاری باشد و به عنوان یک مزیت برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شود. به باور این کارشناسان نباید اجازه داد این ابزار اطمینان‌بخش که می‌تواند در مسیر صحیح برای جلب اعتماد مخاطب به کار گرفته شود، کارکردی معکوس پیدا کند.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی رفتیم و دیدگاه وی را در این زمینه جویا شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه‌ها و نامه‌نگاری‌های مفصل خود درباره آثار سوء اجبار «اینماد» و مجوزتراشی‌های مشابه می‌گوید: من معتقدم که اساساً یکی از مشکلات امروز کشورمان در حوزه اشتغال همین تعدد مجوزها و سختی اخذ مجوز برای شروع کار است. متأسفانه این موضوع باعث شده است که کشورمان در رتبه‌بندی جهانی سهولت شروع کسب و کار از جایگاه بدی برخوردار باشد. البته ما در مجلس طرح تسهیل مجوز کسب و کار را تصویب کردیم که بخشی از آن مربوط به حل همین مسائل است. وزارت اقتصاد هم به عنوان مسئول اجرای این مصوبه درگاه ملی مجوزدهی را راه‌اندازی کرده ‌است تا تمامی کسب و کارها و متقاضیان بتوانند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی همچنین با انتقاد از تعدد مراکز تصمیم‌گیری و مجوزدهی افزود: نظر بنده این است که جوان‌های ما و متقاضیان کسب و کار باید فقط به یک درگاه مراجعه کنند. یعنی نیازی نیست که ما هر روز یک دستوری بدهیم و یک مجوز و یک نماد جدید را به کسب و کارها تحمیل کنیم. به طور کلی هر الزامی که وجود دارد، باید در همان سامانه ثبت شود. یعنی هر نماد و استانداردی که می‌خواهند اعمال کنند، باید در همان سامانه وزارت اقتصاد ثبت شود زیرا قرار نیست دستگاه‌های متعدد که خود را مرتبط می‌دانند، هر کدام الزامات خود را اعمال کنند و نظر خود را داشته باشند.

سردرگمی مردم از تعدد مراکز مجوزدهی برای کسب و کار

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعدد مراکز مجوزدهی و تصمیم‌گیری به عنوان یکی از عوامل سردرگمی مردم یاد کرد و اظهار داشت: این نگاه درستی نیست که هر کدام از دستگاه‌های دولتی نمادی را تعریف کنند و هر کسب و کاری موظف باشد که برای شروع فعالیت خود از این مراکز درخواست نماد و مجوز کند. این باعث سختی شروع فعالیت و کسب و کار می‌شود.

ما باید بگوییم همه کسب و کارها برای اخذ مجوز فقط به یک سامانه مراجعه کنند و هر مدرک و تعهد و استانداردی که لازم است، در همانجا اعلام شود و مدارک را تحویل دهند و بعد اگر آن سامانه مجوز نهایی را داد، دیگر نیاز به اخذ هیچ مجوز و مراجعه به هیچ دستگاه و اداره دیگری نباشد.

با اجبار «اینماد» مخالفیم

وی «اینماد» را نیز مشمول همین قاعده دانست و افزود: اساساً ما با اجبار «اینماد» مخالفیم. اجبار «اینماد» مانند این است که بگوییم از فردا فعالیت هر کارخانه‌ای را که نماد استاندارد ندارد، متوقف می‌کنیم در حالی که استاندارد فقط نشانه‌ای برای اعتماد مردم است. «اینماد» هم به همین منظور طراحی شده است اما وقتی پای اجبار به میان می‌آید و ادامه کسب ‌و کار مشروط به اخذ «اینماد» می‌شود، سهولت کسب ‌و کار و رونق فعالیت اقتصادی دچار مشکل خواهد شد. اجبار اینماد نقطه مقابل سهولت کسب و کار است. بنابراین من معتقدم که نباید اجباری در کار باشد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مجوزدهی اینماد سهولت کسب و کار مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر تعدد مراکز کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!

لالیگا به جایگاه سوم سقوط کرد و سری آ جای لیگ باشگاهی اسپانیا را در رده‌بندی جدید یوفا گرفت.

طرفداری | سری آ این روزها حال خوشی دارد و پس از اینکه آنها سهمیه پنجم لیگ قهرمانان اروپا را به طور قطعی بدست آوردند حال به رده دوم برترین لیگ‌های اروپایی هم صعود کردند.

رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی از سوی یوفا منتشر شده که طبق عادت این چند سال، لیگ برتر انگلیس در جایگاه نخست قرار گرفته است. حتی حذف تیم‌های انگلیسی از تورنمنت‌های معتبر یوفا هم باعث نشده تا جایگاه اول لیگ برتر دچار خدشه شود و هنوز هم لیگ برتر انگلیس از دید و امتیازات فیفا در رده اول قرار گرفته است. نکته مهم اما در رده‌بندی جدید یوفا، جایگاه سری آ است. سری آ در رده‌بندی جدید یوفا به جایگاه دوم صعود کرده است.

این برای اولین بار و از فصل 07-2006 است که در آخرین رده بندی لیگ‌های اروپایی، سری آ را در بین دو لیگ اول قاره سبز می‌بینیم. اتفاقی که مطمئنا می‌تواند تاثیرات مثبتی در آینده برای فوتبال ایتالیا در پی داشته باشد. نکته مهم دیگر در این رده‌بندی سقوط لالیگا به رده سوم است. سیاست‌های خاویر تباس که به عقیده بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال، اشتباه است تاثیر خودش را در رده‌بندی جدید یوفا به وضوح نشان داده است. در ادامه نگاهی به رده‌بندی 10 لیگ برتر اروپا می‌اندازیم.

10 لیگ برتر فوتبال اروپا در رده‌بندی جدید یوفا سیاست‌های خاویر تباس و سقوط لالیگا به جایگاه سوم لیگ‌های برتر اروپا

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!