Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ملی لبنان امروز (سه شنبه) از دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس این کشور با «علی حجازی» دبیر قطری «حزب سوسیالیست عرب در لبنان» خبر داد و افزود: رئیس مجلس لبنان در این دیدار بر ضرورت دعوت از سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی تاکید کرد. 

حجازی پس از این دیدار که در «عین التینه» محل اقامت نبیه بری برگزار شد، گفت: «نبیه بری» رئیس سابق اتحادیه پارلمان های عربی در این دیدار گفت که موضع لبنان در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه پارلمان‌های عربی مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اجلاس روسای اتحادیه پارلمان‌های عربی قرار است ۱۷ و ۱۸ ماه جاری میلادی (۲۸ و ۲۹ بهمن) به میزبانی مصر در قاهره برگزار شود.  

نبیه بری رئیس مجلس لبنان پیش از این دو دوره ( از اول ماه مارس سال ۲۰۰۴ تا ۲۶ فوریه سال ۲۰۰۶ و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ ) ریاست اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی را برعهده داشته است.

دبیر «حزب سوسیالیست عرب در لبنان» در ادامه با بیان اینکه در این دیدار با رئیس مجلس لبنان درباره وضعیت کلی و تحولات سیاسی گفت و گو کردیم، افزود: ما درباره مسائل زمان تبادل نظر کردیم و «نبیه بری» بر رسیدگی به مسائل اجتماعی و اقتصادی و انجام کار جدی در این زمینه تاکید کرد. 

وی همچنین اضافه کرد: مجموعه‌ای از موضوعات مشترک از جمله موضوعات مربوط به انتخابات پارلمانی لبنان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و «بری» بر اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور در تاریخ مقرر و بدون تاخیر تاکید کرد. 

درخواست رئیس مجلس لبنان برای دعوت از سوریه در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در حالی بیان می‌شود که پیش از این دبیر کل اتحادیه عرب از برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی بازگشت سوریه به اتحادیه خبر داد. 

«احمد ابوالغیط» ۱۳ بهمن امسال در امان پایتخت اردن گفت که وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب برای بررسی بازگشت سوریه به این اتحادیه در ماه آینده میلادی تشکیل جلسه می‌دهند.  

پیشتر نیز تعدادی از کشورهای عربی از جمله مصر، امارات، عمان، لبنان، اردن و الجزایر میزبان بعدی سران اتحادیه عرب خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شده بودند.  

نشست اتحادیه عرب قرار بود اواخر ماه مارس ۲۰۲۰ (اوایل فروردین ۹۹) برگزار شود که به دلیل شرایط کرونا و بیماری رئیس جمهوری الجزایر به ۳۰ ماه ژوئن (۱۰ تیرماه ۹۹)  و سپس به مارس سال آینده میلادی (اسفند ماه) موکول شد. 

اتحادیه عرب یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل ۲۲ کشور عربیِ جنوب غرب آسیا (۱۲ کشور) و شمال آفریقا (۱۰ کشور) است.  

این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو موسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و فرا اردن که در ۱۹۴۶ به اردن تغییر نام داد بنیان نهاده شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه علاوه بر اعضای اصلی، ۴ عضو ناظر دارد.  

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است.

برچسب‌ها سوریه لبنان آسیای غربی پارلمان نبیه بری اتحادیه عرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه لبنان آسیای غربی سوریه لبنان آسیای غربی پارلمان نبیه بری اتحادیه عرب اتحادیه پارلمان های عربی رئیس مجلس لبنان بازگشت سوریه اتحادیه عرب نبیه بری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد

پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه