Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:38:59 GMT

طرح جامع فرودگاه آبادان با افق ۲۰ ساله تدوین شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۳۶۸۲

طرح جامع فرودگاه آبادان با افق ۲۰ ساله تدوین شده است

به گزارش ایرنا  احمد مظفر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی فرودگاه آیت اله جمی آبادان بیان کرد: علمیات نشست و برخاست هوایی در فرودگاه آبادان به عنوان یک فرودگاه برتر در جنوب غرب کشور از ۱۰ مرکز کشور بیشتر است و در بین ۵۴ فرودگاه کشور رتبه ۱۲ را دارد.

وی افزود:طرح های توسعه‌ای جذب سرمایه‌گذاری، توسعه پروازهای ترانزیتی، ترانسفر هوایی و مرکز سوختگیری، توسعه پروازهای کارکو و مسافری در سند توسعه ۲۰ ساله فرودگاه آبادان مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفر، به افزایش ۲۰ درصدی پروازهای بین‌المللی این فرودگاه اشاره کرد و گفت:۳۵ پرواز خارجی در چند ماه گذشته در فرودگاه آبادان انجام شده که ۳۰۰ تن بار و ۴۰۰ مسافر جابه جا شدند.

وی ادامه داد: در گذشته مدیریت فرودگاه آبادان نگاه سنتی به منطقه داشت ولی هم اکنون این نگاه تغییر کرده و شاهد توسعه همه جانبه این فرودگاه هستیم.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود:به منظور مدیریت انرژی در فرودگاه آبادان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است که با اجرای آن علاوه بر تامین برق فرودگاه بخشی از نیاز شهر آبادان به برق نیز تامین خواهد شد.

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۴ طرح عمرانی در فرودگاه بین‌المللی آبادن با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال روز سه‌شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ‌فرودگاه بین‌المللی آیت‌اله جمی آبادان، در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

این فرودگاه  دارای ۲ باند فرود است که طول باند بزرگتر آن سه هزار و ۱۰۴ متر است که ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری داراست و از آنجا که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده، ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بویینگ ۷۴۷،  ایرباس ۳۴۰ و هواپیماهای بزرگتر را دارد.

برچسب‌ها فرودگاه بین‌ المللی آبادان توسعه ایران مقام معظم رهبری آبادان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرودگاه بین المللی آبادان توسعه ایران مقام معظم رهبری فرودگاه بین المللی آبادان توسعه ایران مقام معظم رهبری آبادان دهه فجر فرودگاه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها