Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: در صورت حمایت از توسعه بوم گردی می توانیم به توسعه و عمران مناطق روستایی و رونق اقتصادی روستاها کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت دهه مبارک فجر، روز سه شنبه در مراسمی با حضور میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، نصرتی مدیر صندوق کارآفرین امید، بهره برداری از یک مجتمع بوم گردی در روستای الولک قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رئوفیان در این مراسم اظهارداشت: روستای الولک از مناطقی است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد و محصولات باغی و زراعی آن، صنایع دستی و تولید عروسک های محلی که ثبت ملی شده می تواند این منطقه را مورد توجه گردشگران قرار دهد.

وی بیان کرد: این اقامتگاه بوم گردی با 1200 متر مساحت و ۱۱۰۰ متر عرصه و زیربنا دارای۱۱ واحد اقامتی است که ظرفیت تخت و ئاقامت برای۴۶ نفر را دارد.

رئوفیان صتریح کرد: رستوران سنتی این مجموعه بوم گردی بیش از ۷۰ نفر ظرفیت دارد و تلاش کرده ایم با حفظ بافت روستایی بنا از جمله تنورهای سنتی و بالکن و اتاق های سنتی به جذابیت این مجموعه اضافه کنیم.

سرمایه گذار بخش خصوصی تصریح کرد: در این مجموعه قرار است خدمات گردشگری ارایه شود و ما برای معلولان هم اتاق هایی را آماده کرده ایم تا برای این گروه نیز بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئوفیان یادآورشد: مجتمع بوم گردی «اله بوم» در روستای الولک که در۱۲ کیلومتزی شهر قزوین واقع شده احداث شده و برای راه اندازی آن تعداد ۵ واحد ساختمانی خریداری شد و نوسازی تعدادی از واحدها با مصالح بومی و معماری روستایی انجام شد.

وی گفت: سه واحد اقامتی با ۱۲ اتاق و سه واحد vip  و یک واحد سوئیت ویلایی و دو واحد ویژه معلولان با امکانات ویژه هم تدارک دیده ایم تا همه افراد بتوانند از این مجتمع استفاده کنند.

سرمایه گذار بخش خصوصی این مجتمع تصریح کرد: امکانات زمستانی به صورت سنتی از جمله کرسی برای ایجاد فضایی کاملا سنتی پیش بینی شده و برخی اتاق با تشک و برخی با تخت مجهز شده و یک واحد رستوران با غذای محلی از میهمانان پذیرایی خواهد کرد.

وی اظهارداشت: طرح توسعه این مجتمع نیز در اولویت برنامه ها قرار دارد و در این راستا زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار پیش بینی شده که در آن مزرعه گردشگری ایجاد خواهد شد تا محصولات کشاورزی و بومی تولید و عرضه کنیم که این فضا تا 20 هکتار قابل افزایش خواهد بود.

رئوفیان اظهارداشت: در روستای الولک در زمینه صنایع دستی و محصولات لبنی و غذایی سنتی خوبی داریم بویژه پنیر خانگی و کوزه ای این روستا معروف است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد که در برنامه پذیرایی پیش بینی شده است.

وی گفت: امیدواریم با زدودن غبار از روستاهای نمونه گردشگری بتوانیم به اشتغال و اقتصاد روستاها و ساکنان محلی کمک کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون جاذبه های گردشگری صنایع دستی عروسک بخش خصوصی گردشگری معلولان معماری محصولات کشاورزی اشتغال اقتصاد میراث فرهنگی قزوین بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم