Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال وقوع انفجار در مسیر خودروی حامل نظامیان عراق در استان الأنبار 5 نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از الفرات نیوز، یک انفجار امروز سه شنبه در مسیر خودروی حامل نظامیان ارتش عراق در استان الأنبار به وقوع پیوست.
بر اساس این گزارش، این حادثه در منطقه «راوة» واقع در استان الانبار رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال انفجار در مسیر خودروی مذکور 5 نفر شهید شدند.
افزون بر این، منابع عراقی اعلام کردند که انفجار مذکور شماری زخمی نیز برجای گذاشته است.
این منابع اعلام کردند که احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

انهدام مخفیگاه‌های داعشی در جریان عملیات «اراده پولادین»
منابع عراقی به تشریح عملیات «اراده پولادین» اشاره کردند که در چند محور و برای پر کردن شکاف‌های امنیتی میان حوزه استحفاظی فرماندهی ستاد عملیات کرکوک و نینوا انجام شد.
واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای نتایج عملیات «الارادة الصلبة» (اراده پولادین) علیه گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.
به گزارش «السومریه نیوز»، این عملیات در چند محور و برای پرکردن شکاف‌های امنیتی بین حوزه استحفاظی فرماندهی ستاد عملیات کرکوک و نینوا انجام شد.
در بیانیه این واحد آمده است: پس از نشست ها و تفاهمات مشترک بین فرماندهان نظامی و امنیتی عراق و اقلیم و با هدف پرکردن شکاف های امنیتی در مناطق حد فاصل بین یگان‌های مقر پیشرفته فرماندهی ستاد عملیات مشترک در کرکوک و فرماندهی ستاد عملیات نینوا از یک طرف و یگان‌های پیشمرگه از طرفی دیگر، واحد های مشترک از نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگه، عملیات «الاراده الصلبة» را در چند محور شامل چندین منطقه و منطقه کوهستانی برای تعقیب عناصر تروریستی داعش و افراد تحت تعقیب و پاکسازی این مناطق از بقایای جنگی انجام شد.
بیانیه مذکور افزود: این عملیات شامل بازرسی و پاکسازی دو منطقه «سرکران و بلکانه» بود و نتایج از پیش برنامه ریزی شده را محقق کرد و به اهداف خود رسید.
واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه اشاره کرد که این عملیات از عملیات‌های ویژه در عراق براساس شیوه جدید فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق با مشارکت نیروهای پیشمرگه محسوب می‌شود و نیروهای عراقی در این عملیات به مناطقی رسیدند که پیش از این دست نیافته بودند.
این واحد در پایان تاکید کرد که همه نیروهای امنیتی عراق، مصمم به تحقق اهداف از پیش تعیین شده، خشکاندن ریشه‌های تروریسم و تعقیب عناصر شکست خورده آن و تقویت امنیت و ثبات در مناطق مختلف کشور هستند.

انهدام مخفیگاه بازمانده‌های داعشی در شمال بغداد
اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از انهدام مواضع و مخفیگاه‌های داعشی در «الطارمیه» در شمال بغداد در جریان عملیاتی موفق اطلاعاتی وامنیتی خبر داد.
در بیانیه آمده است: در جریان عملیات علیه مخفیگاه‌های بازمانده‌های داعشی در منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد در داخل یکی از این مخفیگاه‌های داعشی، کمربند انفجاری کشف شد.

کشف و انهدام مخفیگاه‌های داعشی در غرب عراق
حشد شعبی عراق از کشف و انهدام مخفیگاه‌های داعشی در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.
در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: نیروهای حشد شعبی در استان الانبار موفق به کشف و انهدام مخفیگاههای داعش در غرب الانبار شدند.
حشد شعبی عراق اعلام کرد: در جریان عملیات امنیتی نیروهای حشد شعبی که با هماهنگی نیروهای ارتش و امنیتی عراق انجام شد، مناطق واقع در پشت نوار مرزی با سوریه در داخل عراق مورد بازرسی و جستجو قرار گرفت.
در بیانیه حشد شعبی عراق آمده است: در جریان این عملیات مخفیگاه‌های داعشی که در آن اقلام غذایی قرار داشت، کشف و منهدم شد.

هشدار درباره بازگردانیدن خانواده داعشی‌ها به عراق
«خضر دوملی» یک کارشناس عراقی هشدار داد بازگرداندن خانواده‌های عناصر تشکیلات تروریستی داعش به عراق باعث تهدید امنیت ملی کشور خواهد شد.
به گزارش «موازین نیوز»، وی در این باره گفت: این خانواده‌های دارای افکار افراطی، به منزله تهدیدی برای جامعه عراق خواهند بود و ادامه بازگشت این خانواده‌ها به اردوگاه «الجدعه» در نینوا، پیامدهای مصیبت باری بر امنیت عراق در حال حاضر و در آینده نزدیک خواهد داشت.
خضر دوملی افزود: اردوگاه آوارگان «جدعه»، به تهدید آشکاری برای امنیت ملی عراق تبدیل شده است و ادامه تلاش دولت بغداد برای بازگرداندن خانواده‌های مجرم داعشی به کشور، مایه تأسف است.

دستور الکاظمی برای تشکیل فرماندهی ستاد عملیات در میسان
«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور تشکیل فرماندهی ستاد عملیات میسان را صادر کرد.
واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: الکاظمی دستور تشکیل فرماندهی ستاد عملیات میسان را داده است. فرماندهی ستاد عملیات میسان، مسئولیت فرماندهی و کنترل همه دستگاه‌های امنیتی در استان میسان را برعهده خواهد داشت. الکاظمی سرتیپ «محمد الزبیدی»، را به عنوان فرمانده ستاد عملیات میسان منصوب کرد.

هشدار حشدالشعبی درباره لانه سازی داعش در شهرها و روستاهای دیالی
فالح الفیاض رئیس هیات حشدالشعبی امروز (سه شنبه) هشدار داد که گروه تروریستی «داعش در حال سوء استفاده از برخی بسترهای داخل شهرها و روستاهای استان دیالی و اطراف آن است.»
صبح امروز فالح فیاض رئیس هیات حشدالشعبی برای بررسی اوضاع امنیتی و راهکارهای تقویت امنیت و پیگرد پسماندهای تروریستی داعش وارد استان دیالی عراق شد.
بیانیه حشدالشعبی تصریح می کند که فیاض و فرماندهان حشدالشعبی به همراه مدیران امنیتی نشستی را در محل فرماندهی عملیات دیالی با هدف بحث و بررسی اوضاع و یافتن «راه حل هایی فوری» برای مسائل امنیتی برگزار کرده اند.
در این نشست، سرتیپ علی فاضل عمران فرمانده عملیات استان دیالی حضور یافت و از حضور یگان های حشدالشعبی در استان تقدیر کرد.
فرمانده عملیات دیالی، حضور نیروهای حشدالشعبی را «کلید ثبات اوضاع امنیتی در دیالی» خواند و از فالح فیاض رئیس هیات حشدالشعبی خواست که «دیالی را با نیروهای بیشتر برای فائق آمدن بر هرگونه تحرکات مشکوک و نیز حفاظت مناسب از استان تقویت کند.»

قدردانی استاندار دیاله از بسیج مردمی عراق
استاندار دیاله عراق از تلاش‌های بسیج مردمی این کشور در برقراری امنیت در این استان قدردانی کرد.
به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری شبکه اطلاع رسانی مقاومت ‏، مثنی التمیمی روز سه‌شنبه از تلاش‌های بسیج مردمی در حفظ امنیت در استان دیاله قدردانی و تأکید کرد:درخواست‌های زیادی از سوی شهروندان برای به دست گرفتن کنترل پرونده امنیتی مناطقشان از سوی بسیج مردمی وجود دارد.
التمیمی در نشست امنیتی گسترده‌ای که در فرماندهی عملیات دیاله با حضور فالح الفیاض، رئیس بسیج مردمی و دیگر فرماندهان امنیتی برگزار شد برای اطلاع از روند اقدامات امنیتی یگان‌های عملیاتی شرکت کرد.
استاندار دیاله از تلاش‌های فرماندهی عملیات بسیج مردمی استان دیاله که در راستای حفظ امنیت و تعقیب باند‌های جنایتکار داعش انجام می‌شود قدردانی و تأکید کرد: حضور بسیج مردمی در دیاله برای تقویت امنیت در کنار دیگر نیرو‌های امنیتی مهم است.
التمیمی با بیان اینکه مناطق تحت کنترل بسیج مردمی مشکل امنیتی ندارد و شهروندان در امنیت کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: درخواست‌های فراوانی از سوی شهروندان وجود دارد که می‌خواهند به علت فعالیت اخیر داعش در برخی مناطق این استان، بسیج مردمی کنترل پرونده‌های امنیتی مناطقشان را برعهده بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق اطلاع رسانی امنیتی عراق فرماندهی ستاد عملیات مخفیگاه های داعشی جریان عملیات انهدام مخفیگاه تروریستی داعش حشد شعبی عراق بسیج مردمی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و برای ۵ استان هشدار بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است. طی امروز تا دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق روی می‌دهد.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین (۱ تا ۱.۵ متر) (تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»