Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای برای سیاست خارجی نسخه می پیچند که انگار نه انگار حداقل در ۸ سال گذشته، نسخه همین طیف در سیاست خارجی پیاده شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** ۱۰ برابر شدن قیمت دلار، نتیجه سیاست خارجی «دولتِ اصلاح طلبان»

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «چالش های سیاست خارجی» نوشت: «در یک جمع‌بندی خلاصه در بیان علل و موانع عقب‌ماندگی ایران از مسیر توسعه در چند دهه گذشته، می‌توان سیاست خارجی پرهزینه را برشمرد... ایران در شرایط کنونی نیازمند سیاست خارجی آرام، باثبات و اطمینان‌بخش است؛ رویکردی که سطح تنش با جهان را به حداقل ممکن کاهش دهد، روابطی مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورهایی که به حق حاکمیت احترام می‌گذارند داشته باشد، درهای اقتصاد کشور را به روی اقتصاد جهان بگشاید و از فرصت‌های درخور توجه کشورها و شرکت‌ها که در پی یافتن محیط‌های امن و باثبات قابل پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی هستند، استفاده کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مهم‌ترین چالش سیاست خارجی ایران، به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای و برون‌رفت از تحریم‌های منتج از آن است. قریب به دو دهه است که اقتصاد کشور گروگان «بحران هسته‌ای» است؛ بحرانی که بر همه شئونات اقتصادی و اجتماعی کشور تأثیر گذاشته و در صورت عدم برون‌رفت از آن ایران مانند دو دهه گذشته تهدیدی امنیتی برای جهان به شمار خواهد رفت».

در ادامه این مطلب آمده است: «یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و شاید اولویت اصلی سیاست خارجی کشور «محور مقاومت» است. این در حالی است که تحولات سیاسی در خاورمیانه به شکل محسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حال تغییر است... با توجه به این تحولات بازنگری در روش‌ها و تاکتیک‌های پیشبرد محور مقاومت از ضرورت‌هایی است که غفلت از آن ممکن است کشور را با چالش‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیری مواجه کند».

رسانه های اصلاح طلب به گونه ای برای سیاست خارجی نسخه می پیچند که انگار نه انگار حداقل در ۸ سال گذشته، نسخه همین طیف در سیاست خارجی پیاده شد.

نسخه ای که تماس تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا و پیاده روی وزرای خارجه ایران و آمریکا و گفت و گوهای صمیمانه تیم های مذاکراتی ایران و آمریکا و هدیه های مقامات وزارت خارجه ایران به طرف آمریکایی نیز همگی در آن تعبیه شده بود. تضمین قلمدادکردن امضای وزیر خارجه آمریکا و معرفی رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی مودب و باهوش نیز در همین نسخه تعبیه شد و...

حال سوال اینجاست که آیا این نسخه به گشایش اقتصادی در ایران و افزایش ارزش پول ملی و لغو یکباره تحریم ها منجر شد!؟ پاسخ منفی است. نسخه جریان اصلاح طلب در سیاست خارجی به ۲ برابر شدن تحریم ها و افزایش ۱۰ برابری قیمت دلار در پسابرجام و کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم کشورمان منجر شد.

** آذر منصوری: در ایران مرد جنس اول است!

«آذر منصوری» فعال اصلاح طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «تریبون‌های رسمی و فراگیرترین رسانه دیداری ما گاه رسما خشونت علیه زنان را عادی سازی می‌کند و تمامی این تصاویر در کوتاه مدت و درازمدت یک واقعیت را به زنان و مردان ایران القا می‌کند؛ مرد جنس اول است. در نهادهای قدرت نیز حضور آنها به رسمیت شناخته نمی‌شود. قانون‌نویس و مدیر و برنامه ریز و برنامه نویس و سیاستگذار و... ما که همگی مردان هستند نیز در همین ساختار آموزشی تربیت یافته‌اند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مقاومت‌ها در برابر قوانینی که به دنبال رفع تبعیض‌ها علیه زنان دیده می‌شود نیز ناشی از همین فرهنگ است که متاسفانه از دین نیز بسته به شرایط برای این مقاومت وام می‌گیرد».

برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب همصدا با دشمن، مردم ایران و حاکمیت در ایران را جماعتی بی توجه به حقوق زنان معرفی می کنند. اما برخلاف این ادعا، یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

به عنوان نمونه، براساس مستندات منتشر شده، پیش از انقلاب اسلامی سهم زنان از کرسی استادی دانشگاه حدود یک درصد بود که این رقم اکنون به ۲۱ درصد رسیده است. تعداد پزشکان متخصص زن در حوزه زنان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد رسیده 

در یک نمونه دیگر، در حوزه ورزشی، زنان مسلمان ایرانی پس از انقلاب موفق شدند با حفظ زینت حجاب، در عرصه جهانی و رقابت‌های بین المللی در رشته‌های گوناگون ورزشی بدرخشند؛ پیش از انقلاب تنها ۵ مدال آن هم فقط در عرصه رقابت‌های آسیایی سهم زنان ایرانی بود؛ زنان ورزشکاری که از سوی رژیم ستمشاهی مجبور به کشف حجاب برای شرکت در مسابقات نیز بودند. در حالی که اکنون نزدیک به ۲۰۰ مدال در رشته‌های مختلف از آن بانوان ایرانی است.

رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- فرمودند: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّه‌ی حرفهایی که میزنند، مثل قضیّه‌ی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است. شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلان کردند که در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجاها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ این را به زبان آوردند، گفتند. اینها زنهای معمولی نیستند؛ زنهای برجسته‌ی غربی‌اند. اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته است».

اتفاقا این خانم منصوری و همفکران وی هستند که به حقوق زنان کاملا بی تفاوت هستند. این طیف در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، بجای حمایت از مقتول، «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان نشانده و تهمت ها و توهین های ناشایستی به مقتول نسبت دادند.

همین طیف پیشنهاد بی شرمانه «عقیم کردن زنان کارتن خواب» را مطرح کردند. همقطاران خانم آذر منصوری در اظهارنظری دیگر مدعی شده بودند که «زنان باید به استادیم بروند تا هم فحش بدهند و هم فحش بدهند»! و «دچار بیماری های روحی و روانی نشوند»!

**وضعیت فعلی، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری!

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «قرار ما این نبود!» نوشت: «همه باید بپذیرند که قرار نبود در نظام جمهوری اسلامی فاصله طبقاتی بیشتر شود بطوری که عده‌ای در اشرافی‌ترین کاخ‌ها زندگی کنند و از سر سیری در حراج تهران ۱۵۰ میلیارد تومان برای اثری که به قول آن صاحبنظر هنرشناس اصلاً چیزی نیست پول خرج کنند و ۱۰ میلیون خانواده زیر خط فقر زندگی کنند. آیا بهتر نیست حضرات مسئول به جای دامن زدن به جنگ قدرت و همدیگر را به ناکارآمدی متهم کردن، درصدد پاک کردن لکه ننگ تبعیض و بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی شرم‌آور از دامن نظام جمهوری اسلامی برآیند!؟».

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر همه می‌توانستند از خانه‌های مجلل و امکانات رفاهی استفاده کنند، آگهی برج مجلل مشکلی نداشت، ولی در شرایطی که در همین کشور و در همین شهر تهران خانواده‌های زیادی وجود دارند که حتی سرپناه ندارند، نمی‌توان نام این جامعه را اسلامی گذاشت. همه باید احساس سرافکندگی و شرمساری کنیم که چنین تبعیض و فاصله طبقاتی شرم‌آوری را در جامعه‌ای با عنوان جمهوری اسلامی شاهد هستیم. این وضعیت، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری».

این روزنامه اصلاح طلب از خوی اشرافیگری گلایه کرده و مدعی شده است که وضع فعلی با اسلام و جمهوری سازگار نیست. این در حالی است که اتفاقا این طیف اصلاح طلبان است که نماد اشرافیگری و دهن کجی به جمهوریت است.

اصلاح طلبان همواره پای ثابت حمایت از مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر بوده و به دفعات جماعتی که خون مردم را در شیشه کردند را «کارآفرین برتر»! و «نخبه اقتصادی»! و «ذخیره نظام»! جا زده است.

طیفی که در انتخابات سال ۸۸، به مشارکت ۸۵ درصدی مردم دهن کجی کرده و رای مردم را لگدمال کردند. همین طیف از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ دولت را دربست در اختیار گرفت اما در سوءمدیریت و ناکارآمدی رکورد زده و تورم ۴۳ درصدی را به مردم تحمیل کرد.

براساس گزارش های منتشر شده،  طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد. در دولت روحانی، اشتغال خالص در مقایسه با دولت قبل حدود ۴۰ درصد سقوط کرد. علاوه بر این دولت روحانی پس از دولت هاشمی بالاترین تورم پس از انقلاب را به مردم تحمیل کرده است.

دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل داد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز در این دولت افزایش سرسام آوری داشت و عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن موجب شد که خانه دار شدن برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل به رویا شود. براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو حدود ۷۰۰ درصد گران شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت ویژه های مشرق خاورمیانه امریکا رژیم ستمشاهی تهران ویژه های مشرق کشف حجاب ویژه های مشرق دولت اصلاح طلبان حزب اتحادملت قاتل یک زن ذخیره نظام آذرمنصوری روزنامه جمهوری اسلامی وزارت خارجه ایران هاشمی رژیم صهیونیستی دولت روحانی جمهوری اسلامی ایران روزنامه شرق مذاکرات هسته ای انقلاب روزنامه آرمان حزب اتحاد ملت جمهوری اسلامی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دولت روحانی جمهوری اسلامی اصلاح طلبان سیاست خارجی آذر منصوری اصلاح طلب قیمت دلار همین طیف رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟