Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:44:24 GMT

نیر به الگوی اقتصاد روستای موفق تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۳۸۲۷

نیر به الگوی اقتصاد روستای موفق تبدیل می‌شود

ایسنا/اردبیل سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: نیر را در حوزه اقتصاد روستایی موفق به یک الگو و برند ممتاز در کشور تبدیل می‌کنیم.

شهرام محمدی در مراسم افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان نیر اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت شهرستان نیر در روستاها ساکن هستند، از همین رو با امکان‌سنجی ظرفیت روستاهای مختلف در نیر سعی داریم تا در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت از ظرفیت و توان آنها برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و اشتغالزا استفاده کنیم تا میزان مهاجرت از روستاها به شهرها به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تدوین سند توسعه شهرستان و هدف‌گذاری مشخص در سال‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه ما در حوزه برنامه‌ریزی با یک سردرگمی و ناهمگونی روبه‌رو بودیم که در شهرستان نیر به رغم ظرفیت‌های ممتاز کشاورزی، ‌گردشگری و آب‌های معدنی نتوانستیم برنامه‌ای مدون و مشخص در مسیر توسعه تدوین کنیم.


سرپرست فرمانداری شهرستان نیر گفت: این شهرستان دارای 23 آبگرم و معدنی طبیعی ممتاز است که بخش عظیمی از آنها معرفی نشده در حالی که شهرک تخصصی آب بهتر از این می‌توانست در ایجاد ظرفیت برای حضور سرمایه‌گذاران فعال باشد.


محمدی افزود: ما در شهرستان نیر در سال‌های گذشته بدون برنامه عمل کردیم و تلاشمان بر این است تا از این به بعد با تدوین یک برنامه مشخص هدف‌گذاری را در توسعه طرح‌های پیشران اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های گاز،‌ برق و آب انجام دهیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اهالی شهر و روستای نیر از گاز، برق و آب بهره‌مند هستند و با تکمیل 3 مجتمع آبرسانی دورسون‌خواجه، شهید محمدزاده و شهید کسایی سعی ما بر این خواهد بود تا برای تابستان سال آینده مشکل آب روستاهای نیر را نیز حل کنیم.


محمدی اجرای 87 طرح هادی روستایی و بهره‌برداری از 180 پروژه مقاوم‌سازی مسکن را در مناطق مختلف این شهرستان یادآور شد و بیان کرد: باید شهرک تخصصی آب در نیر توسعه پیدا کرده و در کنار آن ناحیه صنعتی نیر تا 58 هکتار رونق یابد و در کنار آن قابلیت‌های خوبی در توسعه ناحیه صنعتی شهرستان نیر با حضور سرمایه‌گذاران فراهم آید.


وی به اجرای بیش از صدها برنامه در گرامیداشت دهه فجر در شهرستان نیر خبر داد و گفت: 26 پروژه با اعتبار 60 میلیارد تومان در گرامیداشت این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.


سرپرست فرمانداری شهرستان نیر نمونه این طرح‌ها را افتتاح آبدرمانی برکت و همچنین پروژه سرمایه‌گذاری مرغداری 20 هزار قطعه‌ای نیر اعلام کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی افتتاح پروژه در دهه فجر توسعه اقتصادی استانی شهرستانها شهرستان نیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی

مدیر کل شیلات هرمزگان در دیداری با فرماندار جاسک در راستای ارتقای تعامل و همکاری و رفع موانع تولیدات شیلاتی در این شهرستان، گفت: پنج هزار صیاد در این شهرستان فعالیت دارند و فعالیت های شیلاتی به عنوان محورهای توسعه جاسک حائز اهمیت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جاسک، مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان جاسک با نزدیک به 900 شناور صیادی و بیش از پنچ هزار نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد، گفت: این شهرستان سهم قابل توجهی از صید و صیادی هرمزگان را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی با اشاره به استقبال از سرمایه گذاران حوزه شیلات افزود: با توجه به تعاملات خوب و سازنده بین مجموعه شیلات هرمزگان و فرمانداری شهرستان جاسک آینده خوبی برای فعالیت های شیلاتی این شهرستان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به شکوفایی و پیشرفت در تمام زمینه های شیلاتی در این شهرستان گفت: ایجاد اشتعال زایی، افزایش درآمد ساحل نشینان، ارزآوری و گسترش صنعت در بخش های آبزی‌پروری و صادرات از مهمترین برنامه های شیلات هرمزگان در این منطقه است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات محور سرمایه گذاری و توسعه استان است گفت: این مهم نیازمند توجه و حمایت همه جانبه از فعالیت ها و ظرفیت های شیلات هرمزگان در سطح ملی و استانی است.

ضرورت جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی

فرماندار شهرستان جاسک نیز با اشاره اینکه شهرستان جاسک ظرفیت مناسبی برای توسعه شیلاتی دارد گفت: شیلات هرمزگان با انجام فعالیت های آبزی پروی، صیادی،صنعتی و... نقش مهمی در توسعه این شهرستان دارد.

مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال از ظرفیت های شیلاتی استان با جذب سرمایه‌گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی حداکثر استفاده را ببریم.

وی تاکید کرد: نگاه ویژه به شیلات و توجه داشتن به مباحث اشتغال ساحل نشینان در شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی