Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- دکتر فرزین معتمدی در نشست خبری امروز (۱۹ بهمن)، گفت: در حال حاضر میانگین زمان رسیدن سر صحنه حوادث جاده‌ای ۱۲ دقیقه و ۹ ثانیه است، با برنامه‌ای که برای توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای داریم، این زمان به هشت دقیقه کاهش خواهد یافت که زمان بسیار مناسبی است.

به گفته معتمدی، تعداد پایگاه‌های کنونی این جمعیت  ۱۵ پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه بین شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تفاهم‌نامه‌ای که بین هلال احمر و استانداری منعقد شده قرار است هفت پایگاه جاده‌ای هلال احمر در استان راه‌اندازی شود که البته هم اکنون چهار پایگاه در کانکس فعال هستند. از این هفت پایگاه عملیات اجرایی دو پایگاه جاده‌ای پاوه و جوانرود تا پایان سال آغاز خواهد شد، عملیات اجرایی پایگاه‌های گیلان‌غرب، کنگاور، هرسین، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین نیز در سال آینده آغاز می‌شود.

 از ابتدای امسال تا کنون داشت در ۶۶۸ حادثه حضور داشتیم که از این تعداد۴۲۷ مورد حوادث جاده‌ای، ۱۱۲ مورد حوادث کوهستان، هشت مورد حوادث آتش‌سوزی جنگل و مرتع و ۵۵ مورد حوادث برف و کولاک بوده است.  تیم‌های ارزیاب زلزله در استان در دو حادثه حضور داشتند. پنج مورد هم حوادث سیل و غرق شدگی داشتیم.  در این مدت به بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ حادثه دیده امدادرسانی شده که از این تعداد ۸۹۴۷ نفر در حوادث برف و کولاک، ۱۲۹۵ نفر در حوادث جاده‌ای، ۳۳۶ نفر در آبگرفتگی منازل و ۱۸۰ نفر در حوادث کوهستان بوده و ۶۷ نفر هم خدمات حضوری دریافت کرده‌اند.

تعداد افرادی که از ابتدای سال تا کنون اسکان اضطراری داده شدند  ۴۶۸ نفر بوده است. به علاوه در این مدت ۲۹ سورتی پرواز بالگرد هلال احمر استان را هم داشتیم.  از ابتدای سال تا کنون شش تن مواد غذایی هم عمدتا توسط بالگرد و در کولاک اخیر بین روستا‌هایی که راه آن‌ها مسدود بوده توزیع شده است. تعداد نیرو‌هایی که در سال جاری در مجموع این عملیات‌ها پای کار بودند بیش از۲۷۰۰ نفر روز و در قالب ۷۴۲ تیم عملیاتی بوده است.

ارائه خدمات داوطلبانه و محرومیت زدایی به بیش از ۹۰۰۰ نفر

معتمدی گفت: در این مدت ۳۸ کاروان سلامت با حضور ۱۹۲ داوطلب به مناطق محروم اعزام شدند. ارزش ریالی خدمات ارائه شده ۱۴ میلیارد ریال است. ۴۷۰۰ نفر از خدمات این کاروان‌ها بهره‌مند شدند. ۲۴ پروژه محرومیت زدایی نیز در سال جاری انجام شده که بیش از ۵۸۰۰ نفر از مزایای آن‌ها بهره‌مند شدند.

 ۲۹۶۱ مورد اهدا خون توسط اعضا و داوطلبان هلال احمر هم در سال جاری انجام شده است. طرح دیگر این جمعیت برای پرداخت کمک هزینه درمانی به بیماران نیازمند بود. در این طرح هیچ بیمار نیازمندی در بیمارستان به دلیل عدم توان مالی از خدمات محروم نمی‌شود و هلال احمر پرداخت بخشی یا تمام هزینه‌ها را بر عهده می‌گیرد.

بانک امانات تجهیزات پزشکی در خدمت بیماران نیازمند کرونایی

راه‌اندازی بانک امانات و تجهیزات پزشکی در همه شعب شهرستان‌های هلال احمر در سال گذشته، از  اقدامات هلال احمر در ایام شیوع کرونا  بوده است. این بانک امانات با همراهی خیرین آغاز به کار کرد. در این بانک تجهیزاتی مانند اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن و تجهیزات پزشکی دیگری که خصوصا در شرایط بیماری کرونا مورد نیاز است، فراهم شده و به صورت امانی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

همچنین در قالب پویش همدلی طی پنج مرحله و در هر مرحله ۵۰۰ تا پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد که ارزش مجموعه بسته‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بوده است. هلال احمر در قالب طرح «حاج قاسم سلیمانی» نیز با همراهی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا حضور فعال داشته است.

به گفته معتمدی، در قالب طرح «ایران یاران جوان» نیز نیرو‌های هلال احمر در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آباد غرب، صحنه، دالاهو و گیلان‌غرب در زمینه تزریق واکسن با دانشگاه علوم پزشکی همراهی داشتند.

فعالیت بیش از ۳۰۰ خانه هلال در روستا‌ها

 افتتاح خانه‌های هلال در روستا‌های استان از دیگر اقدامات هلال احمر است که هم اکنون ۳۲۹ خانه هلال در روستا‌های استان فعال است. خانه هلال به عنوان مرکزی که مجموعه امکانات و تجهیزات هلال احمر برای حوادث احتمالی در آن قرار دارد، است.

 خانه‌های هلال در روستا‌های اقماری فعال هستند و علاوه بر توزیع امکانات در شرایط بحران، محلی برای آموزش افراد روستا در زمینه کمک‌های امدادی و ... نیز هست. تعداد استاندارد خانه‌های هلالی که کرمانشاه باید داشته باشد  ۲۰۰ مورد است. با تفاهم نامه بین استانداری و هلال احمر توانستیم تعداد خانه‌های هلال را افزایش دهیم.

دپو اقلام امدادی کرمانشاه مناسب است

 وضعیت اقلام امدادی و دپو هلال احمر نسبت به میانگین کشور مطلوب ارزیابی است. فقط در زمینه اقلام غذایی ۷۲ ساعته به دلیل توزیعی که در کولاک اخیر داشتیم، نیازمند شارژ هستیم. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این جمعیت پرواز‌های امدادی در شرایط نیاز دانست که در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

به علاوه برای شرایط اضطرار امکان برپایی بیمارستان صحرایی در کمتر از ۱۲ ساعت را داریم. این بیمارستان ۱۸ تخت دارد که تا ۳۳ تخت قابل افزایش است.

انتهای پیام/ ط.پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد جاده ای امدادرسانی هلال در روستا ها هلال احمر خانه های هلال مورد حوادث جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل