Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در ایین بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: واحد تولیدی "پترو پالایش ارکان خان" منطقه آزاد ماکو با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و خارجی (ترکیه ای) با تولید ماهانه ۵۰ تن انواع روغن موتورهای ماشین سبک و سنگین و روغن هیدرولیک  در شهرک صنعتی شماره یک ماکو راه اندازی شد و زمینه اشتغالزایی ۳۰ نفر نیز فراهم شد که پیش می بینی می شود ظرفیت تولید آن به ۱۵۰ تن در ماه نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: مواد اولیه این کارخانه از طریق شرکت‌های پتروشیمی ایران و کشور ترکیه تهیه می گردد، که محصولات آن همه به کشور ترکیه صادر می شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دومین واحدی تولیدی نیز فاز اول کارخانه تولید انواع پارچه‌های نبافته شرکت "گلبرق" با برند "ملت‌بلون" با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی چهار میلیون دلار و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی (ایرانی ۷۵% و خارجی ۲۵%) به بهره برداری رسید.

عبدالرحیمی ادامه داد: در فاز اول این واحد تولیدی برای ۳۵ نفر و در فازهای توسعه برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود. 

وی گفت: سومین واحد افتتاحی، فاز نخست واحد تولیدی سارای موکت، ‌تولید کننده انواع فرش، قالیچه ماشینی، موکت، پتو و لحاف با سرمایه گذاری ۱۶۷ هزار دلاری خارجی و مشارکت ۵.۸ میلیارد ریال داخلی در شهرک صنعتی ماکو به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این کارخانه به صورت سه شیفت کاری و با ظرفیت سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع و اشتغالزایی بالغ بر۲۰ نفر آغاز به کار کرده است که پیش بینی می شود در فاز توسعه این کارخانه، سرمایه گذاری خارجی آن به بیش از ۳۵۰ هزار یورو برسد. 

وی ادامه داد: واحد خدماتی قالیشویی مکانیزه و تمام اتوماتیک آیلین منطقه آزاد ماکو چهارمین واحد تولیدی افتتاحی در هشتمین روز دهه فجر نیز در ناحیه صنعتی شماره یک منطقه آزاد ماکو با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد. 

وی گفت: این واحد خدماتی درزمینی به مساحت ۵۷۰ مترمربع و سوله ۲۸۰ متری با اشتغالزایی ۱۰ نفر بصورت مستقیم در منطقه آزاد ماکو افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی سه واحد تولیدی نیز در ناحیه صنعتی شماره یک منطقه آزاد ماکو 

عبدالرحیمی گفت: اولین واحد تولیدی کارخانه امرسان تجارت تولید کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار تن در سال و اشتغالزایی بالغ بر ۱۴ نفر آغاز بکار خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: دومین واحد نیز فاز نخست عملیات اجرایی واحد تولیدی نگین دکور اذربایجان، تولید کننده انواع کابینت از چوب و اوراق فشرده چوبی با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و با ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در سال آغاز به کارمی کند.

وی اضافه کرد: سومین واحد تولیدی پروژه سرمایه گذاری واحد تولیدی آذرپاک پارلاق منطقه آزاد ماکو بود که این واحد تولیدی انواع محصولات قرص های پاک کننده البسه و ظروف و نمک فعال کننده پودرماشین ظرفشویی تولید خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو میزان سرمایه گذاری این واحد را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه با ظرفیت سالانه ۲۹ تن و اشتغالزایی بالغ بر ۱۷ نفر بعد از اتمام به بهره برداری خواهد رسید. 

امروز همچنین با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو پروژه اجرای پایدارسازی شیب‌ها و تراشه‌های محدوده سایت مسکن مهر بازرگان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

 جشن‌های ویژه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شده است و تا روز ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها واحد تولیدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو شوط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی واحد تولیدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو شوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل