Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس اصفهان؛ شاید تعداد کمی از ما روزهای پرالتهاب و سراسر شور و هیجان و شجاعت زمستان ۵۷ را به یاد بیاوریم و به ناچار برای درک آن روزها متوسل به اسناد و مصاحبه‌هایی می‌شویم که از پیشگامان انقلاب و یا از طرف مقابل نیروهای ساواک به جا مانده است.

تقویم انقلاب اسلامی به ۱۸ بهمن رسید و آنطور که پیشگامان این راه برایمان تعریف کرده‌اند، هجده بهمن‌ ماه ۵۷، درگیری‌ها همچنان ادامه داشت و بسیاری از نیروهای مبارز انقلابی نیز به درگیری با نیروهای رژیم طاغوت ادامه دادند، در این دو روز تعدادی از همشهریان اصفهانی در راه انقلاب به شهادت رسیدند، اما هیچ‌گاه آمار دقیق آن از سوی نیروهای امنیتی و منابع بیمارستانی اعلام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدها هزار نفر از مردم اصفهان در میدان امام خمینی(ره) اجتماع کردند و در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند، همبستگی خود را با حکومت اسلامی و نخست وزیری مهندس مهدی بازرگان اعلام داشتند.

در این اجتماع هزاران جوان کفن‌پوش از مجاهدین خلق شرکت داشتند و با شعار «ما همه سرباز توییم خمینی» از میان مردم عبور کردند؛ کارکنان خبرگزاری پارس، جامعه معلمان، کارکنان مخابرات و جامعه روحانیت اصفهان انتصاب مهندس بازرگان را به نخست وزیری دولت موقت تبریک گفتند، آیت الله خادمی نیز این انتصاب را به ملت ایران تبریک گفته است.

در نوزدهم بهمن‌ ماه ۵۷، انقلاب دیگر در مسیر پیروزی قرار گرفته بود و عاقبت در روز بیست و دوم بهمن۵۷ بود که عطر بهار پیروزی در سراسر نصف جهان پیچید.

در این روز، بختیار دستور تیراندازی به سمت مردم را می‌دهد و در بعضی از نقاط کشور به سمت مردم تیراندازی می‌شود؛ عده‌ زیادی از همافران و افراد نیروی هوایی هم با لباس‌های نظامی و در میان شادی و حیرت مردم به اقامت‌گاه امام رفتند.

در اصفهان اما طبق آنچه در گزارش سرگرد مدنی، افسر عملیات و اطلاعات فرمانداری نظامی اصفهان و حومه آمده است، عده کثیری از ساعت ۹ در میدان امام اجتماع کردند و پس از انجام نماز جماعت که توسط آیت‌الله خادمی برگزار شد، آیت‌الله خادمی شروع به سخنرانی کرد و مطالبی پیرامون ادامه نهضت٬ آزادی زندانیان نیروی هوائی و هوانیروز٬ معادن زیر زمینی ایراد کرد و اظهار داشت پشتیبانی خود را از مهندس بازرگان به رهبری آیت‌الله خمینی اعلام می‌داریم.

پس از سخنرانی راهپیمایی از میدان امام به طرف مسجد مصلی شروع شد و بدون حادثه ای در حدود ساعت ۱۶ به پایان رسید. 

اما نوزدهم بهمن در خاطر همه ما ایرانیان با بیعت تاریخی همافران با امام و آن تصویر معروف در مدرسه علوی به یاد آورده می‌شود که مرحوم حسین پرتوی از آن واقعه تاریخی ثبت کرده است.

آن روز تعدادی از همافران نزد امام خمینی(ره) رفتند و پس از انجام رژه و خواندن سرود، قطعنامه‌ای در اطاعت از امام، از طرف همافران و توسط یک سرباز نیروی هوایی خوانده شد و پس از آن امام خمینی(ره) برای نیروها سخنرانی کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: روزهای انقلاب روزشمار انقلاب انقلاب در اصفهان شهدا انقلاب آیت الله خادمی امام خمینی مهندس بازرگان آیت الله خادمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • مطهری امام
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)