Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، با اوج گرفتن دوباره بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، میزان مراجعه کنندگان جهت انجاموتست تشخیص کویید ۱۹ افزایش یافته است. 

در شهرستان قدس با جمعت حدود ۴۰۰ هزار نفری، تنها ۲ مرکز جهت انجام تست وجود دارد که فقط در ساعات خاصی اقدام به خدمت رسانی می‌کنند و این در حالیست که با توجه به تراکم بالای جمعیتی و مدت زمان ساعت کم کاری در این مراکز شهروندان را در ساعاتی از روز سردرگم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز سلامت نیمه شعبان از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ و مرکز شهید عشرتی در خیابان امامزاده نیز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ فعالیت خود را برای نمونه‌گیری و درمان بیماری کرونا اعلام کرده است.

 

طی بازدید میدانی خبرنگار فارس از این دو مرکز، مرکز نیمه شعبان پیش از پایان ساعت کاری تعطیل شد و این دو مرکز صرفا در ساعات اولیه صبح به مراجعه‌کنندگان به صورت دستی وقت میدهند و مرکز شهید عشرتی نیز در ساعاتی از بعدازظهر نمونه‌گیری کرونا را انجام می‌داد و در ساعاتی از روز هیچ مرکزی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست. 

درمانگاه نیمه شعبان فاقد ارائه خدمات پزشکی مانند معاینه، سرم، پانسمان و تزریقات بود و فقط تست کرونا آن هم در ساعت اول صبح، خانه بهداشت و معاینات اطفال انجام می‌داد و بیماران برای درمان می‌بایست به بیمارستان سردار شهید سلیمانی مراجعه می‌کردند.

 

چرا بیمارستان شهرقدس تست کرونا ندارد؟ 

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سردار شهید سلیمانی نیز که یک سال از افتتاح آن می‌گذرد، تست تشخیص ویروس کرونا برای مراجعان را انجام نمی‌دهد و صرفا به گفته کادر بیمارستان برای بیماران بدحال بستری این موضوع عملی می‌شود.

این وضعیت در انجام تست تشخیص کرونا در روزهای اخیر موجب ازدحام در تنها مرکز انجام دهنده تست از ساعات عصرگاهی می‌شود و بسیاری از مراجعان اعلام می‌کنند که مجبورند برای انجام تست به شهرهای اطراف یا مراکز درمانی پایتخت مراجعه کنند.

علی‌رغم پیگیری‌های خبرنگار فارس اما حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس پاسخگوی این مشکل و مطالبه مردمی نبود.

محسن نیکخواه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تست کرونا و تزریق واکسن در سطح شهر انجام می‌شود و تعداد مراکز واکسیناسیون به نسبت بیشتر است. 

وی درخصوص عدم ارائه خدمات پیش از ساعت پایان کار در مرکز نیمه شعبان گفت: این مرکز میبایست تا ساعت اعلام شده فعالیت داشته باشد و تعطیلی پیش از این ساعت تخلف است. 

به گزارش فارس، باتوجه به میزان بالای جمعیت در شهرقدس و کمبود سرانه‌های بهداشتی، استقرار و افزایش مرکز شبانه‌روزی جهت تشخیص کرونا و افزایش ساعت کاری مراکز تشخیص از مطالبات شهروندان است و لازم است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به بهبود وضعیت بهداشت و درمان در این منطقه اقدام اثرگذار در راستای ارتقا سطح سلامت مردم داشته باشد.

همچنین بایستی دید تصمیم ستاد مدیریت کرونا شهرستان قدس به منظور مدیریت این موضوع و حفظ سلامت شهروندان در برابر سویه جدید بیماری کرونا چه خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تست کرونا شهرقدس شبکه بهداشت شهرقدس دانشگاه علوم پزشکی ايران امیکرون نیمه شعبان تست کرونا انجام تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • ببینید | شاهکار جدید زاکانی پس از گذشت ۲ روز از خرابی مترو و سردرگمی مردم؛ باید بپرسم!
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان