Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:41:07 GMT

خبر مهم رییس بورس برای سهامداران

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۴۶۹۳

به گزارش بورس تابناک،  رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی، سود سهامداران به صورت متمرکز و گروهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تغییرات سریع در بازار سرمایه طی ۲-۳ سال اخیر اظهار کرد: افزایش ذینفعان بازار سرمایه به حدود ۶۰ میلیون نفر، از جمله این تغییرات مهم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، زیرساخت‌های فعلی برای ارائه خدمات به این جامعه بزرگ سهامداری باید خیلی متفاوت با قبل شود؛ بنابراین، بازنگری در زیرساخت‌ها بیش از پیش ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت سود نقدی یکی از موضوعات مهم است، تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال، یک بند آمده است که پس از تصویب در صحن مجلس، پرداخت سود نقدی سهامداران از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز انجام می‌شود؛ بنابراین کل سود نقدی از سال آینده از طریق سجام پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بورس، در شش ماهه دوم سال جاری، پرداخت سود نقدی سهامداران نسبت به ۶ ماهه نخست سال سرعت و شتاب بیشتری داشته و بیش از نیمی از شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود به سهامداران خود کرده‌اند.

وی افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را از دیگر دغدغه‌های بازار سرمایه برشمرد و ابراز کرد: از طریق پروژه‌هایی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تعریف شده است، امید می‌رود شاهد پرداخت گروهی و همچنین دریافت از جمعیت بالا باشیم.

 

عشقی با اشاره به اینکه حفظ حقوق سهامداران یکی از مأموریت‌های سازمان بورس است، خاطرنشان کرد: گاهی سود سهامداران به دلیل روش‌های عجیب و غریب پرداخت سود، در حساب خود شرکت‌ها رسوب می‌کند، پرداخت سود از طریق سامانه‌های پرداخت گروهی سبب می‌شود این موضوع رخ ندهد و افراد زیادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سود خود را دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود با توسعه زیرساخت‌ها، از سال آینده مشکلی برای پرداخت سود سهامداران پیش نیاید و فرآیند به گونه‌ای تعریف شده که هیچ منابعی در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) یا شرکت‌ها رسوب نکند. به بیانی دیگر، پس از استخراج لیست سهامداران، منابع بلافاصله به حساب آنها واریز شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر مجید عشقی بازار سرمایه سجام مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر طریق سامانه اوراق بهادار پرداخت سود سود نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان ، در این مجمع که برگزار شد، ۳۳.۴ درصد از سهامداران به صورت حضوری و الکترونیک شرکت داشتند و در نهایت پس از برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره از میان یازده نفر کاندیدا از سهامداران حقیقی و حقوقی، بانک صادرات، شرکت سرمایه گزاری گروه سپهر صادرات، ابراهیم مهدی نژاد ثانی، سید مجتبی علوی زاده و محمد امین ساقیان به عنوان اعضای اصلی و افسانه لطیف کار و محمودرضا جواهری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

این مجمع با حضور اعضای هیات رییسه مجمع رسمیت یافت و صورت جلسات مطرح و به رای حاضران گذاشته شد.

در پایان جلسه تمامی مباحث مربوطه به عنوان تکالیف مجمع در سامانه کدال بارگذاری خواهد شد.

گفتنی است حسابرس اصلی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش حسابرس علی البدل موسسه حسابرسی و خدمات مالی ره یافت انتخاب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901338

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود