Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم حجت الاسلام شمسی پور یکی از نقاط قوت جشنواره امسال را افزایش قابل توجه تعداد شرکت کنندگان دانست و گفت: سال گذشته این جشنواره با ۲۸۴۵ نفر شرکت کننده برگزار شد امّا امسال با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همکاران ما در امور طلاب و خانواده‌ها و سازمان مرکزی جامعه المصطفی با ۴۰۹۴ شرکت کننده رشد صعودی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شمسی پور معاون امور طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب المصطفی که در سالن جلسات اداره خانواده جامعه المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی امروز ما به نوعی شعاع انوار مقدسه دهه فجر انقلاب است، عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب با همکاری سازمان مرکزی جامعه المصطفی و مرکز خدمات فرهنگی حوزه‌های علمیه‌ به ثمر نشست.

وی ادامه داد:۴۰ هزار نفر همسر و فرزند از ۱۴ هزار طلبه‌ای که از کشورهای مختلف در ایران حضور دارند جامعه هدف ما هستند و در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی،  قرآن و حدیث فعالیت‌هایی را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کردیم.

حجت الاسلام شمسی پور با اشاره به اینکه در این جشنواره ۴۰۹۴ نفر از همسران و فزندان طلاب شرکت کردند، اضافه کرد: خانواده‌های طلاب از شهرستان‌هایی آشتیان ۹ نفر، اصفهان ۳۵۲ نفر، تبریز ۸ نفر، قم ۳۰۳۹ نفر، گرگان ۶۰ نفر و مشهد ۶۲۶ در جشنواره شرکت داشتند.

وی افزود: شرکت کنندگان جشنواره از نظر گروه سنی شامل نونهالان (زیر پنج سال)، پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و همسران بودند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تنوع ملیتی شرکت کنندگان جشنواره قرآن و حدیث ۳۸ ملیت بود اما امسال بیش از ۶۴ ملیت در جشنواره شرکت کردند.

معاون امور طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره افزود: اذان، تفسیر قرآن کریم، تواشیح، حفظ قرآن، دعا خوانی، قرائت ترتیل و آزاد، نقاشی و همخوانی از رشته‌های مختلف جشنواره بوده است.

حجت الاسلام شمسی پور یکی از نقاط قوت جشنواره امسال را افزایش قابل توجه تعداد شرکت کنندگان دانست و گفت: سال گذشته این جشنواره  با ۲۸۴۵ نفر شرکت کننده برگزار شد امّا امسال با برنامه‌ریزی‌ها و همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همکاران ما در امور  طلاب و خانواده‌ها و سازمان مرکزی جامعه المصطفی با ۴۰۹۴ شرکت کننده رشد صعودی داشتیم.

در خصوص اهمیت جشنواره قرآن و حدیث گفت: قرآن مهم ترین ابزاری است که خانواده های طلاب باید در سایر کشورها به وسیله آن به انجام فعالیت‌های مذهی بپردازند.

وی در پایان یادآور شد: ۲۰بهمن‌ماه اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در مجتمع امین واقع در سالاریه و با توجه به شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی منطقه قم جشنواره قرآن و حدیث طلاب و خانواده ها خانواده های طلاب جامعه المصطفی شرکت کنندگان حجت الاسلام شرکت کننده شمسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم پیش از ظهر امروز در محل سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم عنوان کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، حفظ قرآن به عنوان یک اتفاق راهبردی در منظومه تعمق و تدبر قرآنی شناخته می‌شود. در یک نظرسنجی که اواسط اسفندماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان داشتیم، بالغ بر۷۵ درصد پاسخگویان با ضرایب مختلف عنوان کردند که از این که قرآن را حفظ نیستند حسرت می‌خوردند. این یک سرمایه قرآنی است که نشان می‌دهد باید بحث حفظ را حدی بگیریم.

وی اظهار کرد: ما جریان حفظ موضوعی را دروازه ورود به حفظ کل قرآن کریم می‌دانیم. اگر افراد با آیه‌های کاربردی قرآن کریم ارتباط بگیرند، دغدغه حفظ قرآن کریم شکل می‌گیرد. طرح «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال که با همکاری نهاد‌های مختلف و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما شکل گرفت، در راستای توجه به جریان حفظ موضوعی بود. حدود یازده میلیون نفر از ابتدا تا انتهای این طرح با آن همراهی کردند؛ یک میلیون نفر هم در آزمون انتهایی شرکت کردند که از این میان ۸۰۰ هزار نفر گواهی رسمی حفظ آیات را دریافت کردند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟