Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان رضوی درباره عمل جراحی منحصربه‌فرد «آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال» که برای نخستین بار در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد، گفت: در این عمل آندوسکوپیک گوش با استفاده از آندوسکوپ، سوراخی که در پرده گوش ایجاد شده بود، ترمیم شد.

خبرگزاری میزان- طبق گزارش آستان نیوز ، عمل جراحی منحصربه‌فرد «آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال» برای نخستین بار توسط محمدمهدی قاسمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی قاسمی،  در خصوص این عمل جراحی اظهار کرد: در این عمل آندوسکوپیک گوش با استفاده از آندوسکوپ، سوراخی که در پرده گوش ایجاد شده بود، ترمیم شد.

 متخصص گوش، حلق و بینی بیمارستان رضوی ادامه داد: در این روش، بیمار نیاز به اینسیژن‌های پشت گوش ندارد، خونریزی در حین انجام عمل بسیار اندک است و بیمار شرایط راحت‌تری پس از عمل دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره بر اینکه عمل انجام شده در بیمارستان رضوی از آسان‌ترین موارد چنین عمل‌های آندوسکوپیک گوش بود، گفت: در سایر موارد اگر استخوان‌ها در ناحیه گوش برجسته باشند و یا عفونت به ناحیه عقب گوش سرایت کرده باشد، مجبور هستیم استخوان‌ها را بتراشیم. همچنین در این روش در صورت وجود عفونت زیاد، می‌توان دیواره خلفی کانال گوش را برداشت.

قاسمی تصریح کرد: اگرچه عمل جراحی آندوسکوپیک گوش توسط تمامی فلوشیپ‌های گوش قابل انجام است، اما به طور معمول کمتر انجام می‌شود.

وی گفت: ما سه ماه پیش از طریق پیگیری بنیاد گوش و بیمارستان رضوی، موفق به دریافت مجوز برگزاری دوره آموزشی فلوشیپ عمل جراحی آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شدیم تا متخصصان گوش، حلق و بینی و سایر فلوشیپ‌های گوش بتوانند آموزش‌های مربوطه در این حوزه را با کسب مدرک رسمی دریافت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره از ابتدای بهمن ماه در بیمارستان رضوی آغاز شد و در نهایت موفق به انجام عمل جراحی آندوسکوپیک گوش به روش ترانس کانال در این بیمارستان شدیم. امیدوارم شاهد رشد انجام این عمل جراحی در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: تولیت آستان قدس رضوی: ایام تعطیلی حرم مطهر سخت‌ترین دوران زندگی‌ام بود

انتهای پیام/

  برچسب ها: بیمارستان رضوی علوم پزشکی مشهد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمارستان رضوی علوم پزشکی مشهد بیمارستان رضوی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، یک خانم باردار ۲۸ ساله با سابقه یک بار زایمان و یک سقط، در چهل و دومین هفته بارداری به یکی از مراکز بیمارستانی قم مراجعه می کند.

تلاش برای انجام زایمان طبیعی انجام و بی نتیجه می ماند و مادر جهت زایمان سزارین به اتاق عمل منتقل می شود. پس از خروج جنین، به ناگاه مادر دچار ایست قلبی شده که بلافاصله تلاش جهت احیا مادر شروع می شود.

این مادر با حالت اینتوبه به icu منتقل می‌شود و به علت وضعیت بحرانی وی، پس از هماهنگی با دفتر پرستاری بیمارستان شهید بهشتی، به بیمارستان منتقل می شود.

پس از انتقال به بیمارستان تیم پزشکی و پرستاری با مدیریت دکتر وفایی منش وارد عمل شده و جان مادر را نجات می دهند.

درحال حاضر با تلاش وهمت شبانه روزی  کادر درمان، بیمار هوشیار بوده و وضعیت وی پایدار است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران