Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمبردار صحنه‌های پرواز فیلم «۲۸۸۸» اظهار داشت: بعد از اینکه با خلبانان آشنا شدم نگاهم به زندگی عوض شد. در حالت عادی ۸۰ کیلو تی ان تی در کابین این خلبانان وجود دارد و در خوش بینانه‌ترین حالت ۵۰ درصد امکان دارد سالم بازگردند. هیچ‌یک از این پلان‌ها آرشیوی نیست و کارگردان از هیچ یک از آن‌ها نگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، نشست خبری فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی علی‌اکبر حیدری و کیوان علی‌محمدی ۱۹ بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این فیلم علی اوجی و علی اکبر حیدری از شهدای نیروی هوایی یاد کردند.

کیوان علیمحمدی هم بیان کرد: دو سال پیش سینما شهر قصه را ساختیم و در جلسه پرسش و پاسخ جوان رعنایی بلند شد و چند سوال کرد و بیرون جلسه گفت فیلم را خیلی دوست داشتم. از آنجا با هم رفیق شدیم انقد به او اعتماد کرده بودم که گفتنی نیست. او زنده‌یاد اشکان منصوری بود که عاشق سینما بود. امیدوارم او فیلم ما را دوست داشته باشد.

کامران خلج طراح گریم فیلم گفت: خوشحالم توانستیم بخشی از زحمات قهرمانان نیروی هوایی را در این فیلم به تصویر بکشیم.

عادله گرشاسبی دیگر بازیگر فیلم با تشکر از کارگردان فیلم گفت: جا دارد بگویم اگر امروز اینجا هستم مدیون استادم مرتضی اسماعیل کاشی هستم که جای‌ش اینجا خالی است. اگر جنگ مملکتی را ویران کند، هنر با یک تلنگر می‌تواند آن‌را بازبسازد.

کیوان علیمحمدی در این بخش در واکنش به تشکرهای عوامل فیلمش گفت: این دوستانی که اینجا هستند تا به امروز یک ریال از من نگرفته‌اند و من هستم که باید از این تیم تشکر کنم.

کامبیز دیرباز در ادامه گفت: این را بگویم حتی اگر همین صداپیشگی را روی دیالوگ‌های کاپیتان محمود اسکندری انجام نمی‌دادم باز هم به احترام این عقاب‌های تیزپرواز حتماً در این نشست حضور می‌داشتم.

نرگس محمدی بازیگر فیلم نیز در ادامه یادآور شد: فکر می‌کنم دو یا سه روز سر کار بودم اما برای دیدن این فیلم لحظه شماری می‌کردم و از تماشای آن خیلی لذت بردم. ممنونم که به من اعتماد کردند و این نقش را به من دادند چون برایم خیلی مهم بود.

سامان احتشامی آهنگساز نیز گفت: این فیلم ادای دینی است به قهرمانانی که از مرزهای ما دفاع کردند و وظیفه ماست که در عالم سینما و هنر ادای دینی به آنها داشته باشیم. از احمد غلامی مدیر هنری فیلم که مرا به کیوان علیمحمدی و اعضای محترم فیلم معرفی کرد سپاسگزارم. موسیقی مینی مال ساختم و در این ژانر تا حالا کار نکرده بودم.

مهدی اصلانی فیلمبردار صحنه‌های پرواز نیز در سخنانی عنوان کرد: قبل از شروع فیلمبرداری و برای اولین پلان‌هایی که به اصفهان رفتیم، بعد از اینکه با خلبانان آشنا شدم نگاهم به زندگی عوض شد. در حالت عادی ۸۰ کیلو تی ان تی در کابین این خلبانان وجود دارد و در خوش بینانه ترین حالت ۵۰ درصد امکان دارد سالم بازگردند. باید دست این‌ها را بوسید. من این هواپیماها را دیدم که مثل بمب است. هیچ‌یک از این پلان‌ها آرشیوی نیست و کارگردان از هیچ یک از آنها نگذشت.

شیرین اسماعیلی بازیگر فیلم در ادامه در پاسخ به اینکه چقدر به سیمرغ فکر می‌کند یادآور شد: من فقط توانستم در آن فضا و اتمسفر قرار بگیرم. خوشحال می‌شوم سیمرغ بگیرم با این حال بقیه فیلم‌ها را ندیدم و نمی‌دانم.

علی اوجی تهیه‌کننده و از دیگر بازیگران گفت: فیلم دو سال پژوهش دارد و سازندگان با کمترین امکانات بیشترین کار را کردند. ساعت‌ها فیلم مستند درباره این حوزه وجود دارد و سازندگان و هیچیک از ما بعد از این فیلم دیگر آدم قبل نیستیم چون رو به رو شدن با این قهرمانان باعث شد تا ما اینجا بنشینیم و راحت حرف بزنیم و این شما را تغییر می‌دهد.

علی اکبر حیدری کارگردان اثر درباره موضوع گفت: درباره وجهی از فیلم حرف زدیم که تا به حال درباره آن حرفی زده نشده است. اتاقی که در آن یک نفر در تاریکی نشسته است و آسمان را رصد می‌کند، برای ما جذاب بود. شغلی که حتی در گوگل هم اطلاعاتی درباره آن وجود ندارد. ما بعد از آن به تحقیقات پرداختیم و فکر کردیم این بهترین نقطه‌ای است که می‌توان به جنگ تحمیلی پرداخت.

حیدری در ادامه درباره رادیویی بودن این اثر گفت: به نظرم هر کارگردانی آرزو دارد فیلمی بسازد که درباره صدا باشد. ما تصمیم گرفتیم فیلمی بسازیم که روی تخیل تماشاگر کار کنیم. تماشاگر از طریق صدا ارتباط می‌گیرد و این صداست که می‌تواند تخیل را به پرواز دهد. ما این فیلم را راحت نساختیم و سه سال زحمت کشیدیم. شما فکر می‌کنید فرش قرمزی پهن بوده و انتهایش هم سیمرغ‌ها بوده‌اند. اما اینگونه نبوده است و بسیاری از دوستان تا الان هیچ یک از دوستان یک ریال هم نگرفته‌اند.

او همچنین پرسید هیچیک از شما حاضرید که یک ماه پولی نگیرید و کار کنید که با پاسخ‌های مثبت خبرنگاران حاضر همراه شد.

وی درباره سواستفاده از نام بازیگرانی که دیده نشدند و اسمشان در خبرها آمده است، بیان کرد: دوستانی که دیده نشدند نامشان «با یاری» در تیتراژ آمد و بازیگران اصلی هم اسمشان آمده است و ما سواستفاده نکردیم.

اوجی نیز گفت: قطعاً باید بازیگران توانایی صدای خلبانان مشهور ما را می‌گفت. ما حتی کلیپی داشتیم و در آن نمایش داده شد که این افراد نشسته‌اند و صداپیشگی می‌کنند و سواستفاده ای صورت نگرفته است.

اوجی در ادامه اظهار کرد: این فیلم تهیه کنندگی مشترک من و سازندگان این و من عضو کوچکی از این گروه هستم. روایت این فیلم از جنگ متفاوت است. من تا پایان فیلم دیدم شاید نهایت ۱۰ نفر بیرون رفتند. شما در فجر فیلم می‌بینید و ممکن است فیلمی شما را خسته کند ولی این روایت به مدل فیلمسازی سازندگان برمی‌گردد و من این را می‌پسندم و افتخار می‌کنم در کنارشان هستم.

در پایان این نشست دو تن از پیشکسوتان نیروی هوایی به نمایندگی از نیرو هوایی ارتش از سازندگان فیلم تقدیر کردند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست خبری فیلم 2888 هیچ یک پلان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟

   عصر ایران؛ رضا صائمی- نمی‌توان دل‌بستۀ هنر و ادبیات ایران‌زمین بود و به تماشای فیلم «مست عشق» وسوسه نشد. قصۀ رابطۀ شمس و مولانا آن‌قدر حیرت‌انگیز و پر رمز و راز و پرکشش است که تماشای «مست عشق» به قصد رمزگشایی آن می‌تواند هر علاقه‌مند به عرفان را به سالن‌های سینما بکشاند.

   با این حال وقتی به تماشای فیلم به سینمای آزادی رفته بودم، از پچ‌پچ و واکنش‌های برخی از تماشاگران اطرافم دریافتم گویی برخی بیشتر برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای به تماشای فیلم آمده بودند و با دیدن آنان بر پرده سینما یا کنار بازیگران ایرانی فیلم به وجد آمده و درباره حضور آنها در فلان سریال ترکی حرف می‌زدند.

    البته یکی از عناصر و عوامل مهم جذب مخاطب و رونق گیشه و فروش هر فیلم، حضور ستارگان سینمایی و بازیگران محبوب در آن اثر است. چنان‌که برای بسیاری از مخاطبان حضور شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در این فیلم و هم‌بازی شدن آنها یکی از انگیزه‌های مهم تماشای فیلم است و این فی‌الذات چیز بدی نیست و البته حضور یک ستاره سینمایی خارجی هم می‌تواند به همین اندازه جاذبه داشته باشد اما اینکه برخی از تماشاگران ایرانی تنها به حضور بازیگران ترکیه‌ای در فیلم بیش از قصه آن توجه کنند عجیب است.  آن هم قصۀ دو تن از مفاخر و مشاهیر ایرانی که حیرت‌انگیزترین شخصیت‌ها در تاریخ و ادبیات کهن فارسی‌اند.

   به گمانم آنچه در فیلم «مست عشق» بیش از بازیگران آن چه ترکیه‌ای و چه ایرانی مهم است خود شخصیت‌های اصلی قصه‌اند یعنی شمش و مولانا. شخصیت‌هایی که دراماتیک و سینمایی نیستند بلکه واقعی‌اند. شخصیت‌هایی که باید قدر ببینند و بر صدر نشینند.

  اساسا فیلمی از جنس «مست عشق» ساخته شد تا دو تن از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات ما به مردم معرفی شود. شخصیتی که آوازه‌شان جهانی شده و در وطن خودمان کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این‌که حضور بازیگران ترکیه‌ای و حتی ایرانی تنها انگیزه تماشای «مست عشق» باشد ضد فیلم است.

    فیلمی که از زبان شمس و مولانا بر خودشناسی تاکید می‌ورزد تا بتوان از ظواهر دنیوی عبور کرد و به درک باطن جهان و جان خویش رسید. البته فیلم این ظرفیت ذائقه‌پذیری را در خود دارد و تماشای با‌بصیرت آن می‌تواند به تماشاگر کمک کند تا از ظاهر پرستی عبور کند.

   با این همه چنان که اشاره شد این واقعیت غیر قابل انکار است که کثیری از تماشاگران ایرانی به شوق تماشای بازیگران ترکیه‌ای به دیدن «مست عشق» می‌روند و این در حالی است که  «بنسو سورال» یکی از بازیگران ترکیه‌ای این فیلم گفته است حضور در این فیلم و حسن فتحی او را متحول کرده و بعد از این در هر نقشی بازی نمی‌کند.

   ضمن اینکه از حیث بازیگری، بازیگران ما در سطح بالاتری قرار دارند و تماشایی‌ترند. گرچه مهم‌ترین مولفه و عنصر جذابیت و تماشایی بودن «مست عشق» نه بازیگران آن که دو شخصیت اصلی و واقعی آن یعنی شمس و مولاناست.

     هیچ مایه و سرمایه ای برای تبلیغ«مست عشق» به اندازه خود این شخصیت نیست و کاش هر فیلمی را به تناسب جایگاه سوژه‌اش به تماشا بنشینیم نه چیدمان و ترکیب بازیگرانش. نمایش تصویری قصه شمس و مولانا کافی است تا از تماشای «مست عشق» سرمست شویم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • حمله به بازیگران زن معروف در تجمع امـروز دانشجویـان تهرانی | تصویر
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان