Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@19:25:12 GMT

سرسام آور و مبهم؛ این ماشین مال کیست؟(عکس)

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۵۱۷۸

سرسام آور و مبهم؛ این ماشین مال کیست؟(عکس)

در حالی که تکلیف انتقال مالکیت قبلی ماشین هنوز مشخص نیست، مدیرعامل این باشگاه از یک تغییر مالکیت دیگر خبر داده است.

به گزارش "ورزش سه"، داستان مالکیت دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی در طول یک سال اخیر یکی از خبرهای همواره مهم فوتبال آذربایجان بوده و انتقال های بالقوه و بالفعل زیادی را در این مدت شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل زمستان سال جاری بحث داغ انتقال مالکیت تراکتور و ماشین سازی به صنایع مس مطرح شد؛ تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی با تاکید به این موضوع از واگذاری هر دو باشگاه خبر دادند اما رفته رفته این بحث داغ مثل یک چای کنار پنجره سرد شد و از دهن افتاد! ماجرای مالکیت تراکتور در حال حاضر هیچ پیشرفتی نداشته و حتی پنجره هم توسط مس باز نشد. در سمت مقابل اوضاع برای ماشین هم به این صورت در جریان است ولی سبزپوشان هنوز موفق به باز کردن پنجره خود نشده اند و گویا دوباره در فکر تغییر مالک هستند؛ البته نه مس!

 

با حضور رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، انتقال مشروط باشگاه ماشین سازی به خانه سرباز صلح ایران صورت پذیرفت. مصائبی، مدیرعامل ماشین سازی در گفت و گو با خبرنگار ما در حالی این موضوع را تایید کرد که انتقال قبلی مالکیت در باشگاه تبریزی با ابهامات بسیاری روبرو بود و اینک یک انتقال دیگر در حال انجام است. هیات فوتبال استان که در این مدت خود را مجری دانسته و هر گونه دخالتی را تکذیب کرده بعد از تعیین مدیرعامل (مدیرعامل فعلی ماشین سازی اعلام کرده که جواد ششگلانی با او تماس گرفته و خواستار حضورش شده است.) اینک در پروسه انتقالی دیگر نیز نقش داشته و این در حالی است که هیچ ردی از اداره ورزش و جوانان دیده نمی شود.

 

 

 

 

 

انتقال ماشین سازی به یونس قربانی بهار امسال انجام پذیرفت و اینک بعد از هشت ماه دوباره یک انتقال دیگر را شاهد هستیم. در پروسه انتقال قبلی، ایوب بهتاج به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی که یکی از حاضرین در جلسه بود، حاضر به امضای تفاهم نامه نشد. جالب اینجاست که در بند سوم شروط ضمن عقد این قرارداد  متصالح موظف شده بود در اسرع وقت جهت تداوم فعالیت نسبت به انجام امور ثبتی به اداره ورزش و جوانان شهرستان مراجعه و نسبت به اخذ مجوز و پروانه مربوطه اقدام نماید. همچنین در بند چهارم نیز آمده بود: کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ظرف 45 روز اسناد انتقال را به نام متصالح تنظیم خواهد کرد.

 

پروسه ناقص انتقال قبلی در حالی به یک انتقال دیگر پیوند داده شده که در بند دوم شروط ضمن عقد در جریان انتقال اول آمده بود: "این واگذاری با تایید و ثبت در هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی قطعیت یافته و لازم الاجرا خواهد بود. پس از ثبت در هیات فوتبال استان و انتقال قطعی به متصالح، کلیه اقدامات حقوقی متصالح اعم از تغییر شکی و ماهیتی یا واگذاری به غیر داخل استان با اخذ تاییده کتبی از هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی ممکن بوده و لازم به ثبت در هیات فوتبال استان خواهد بود. همچنین به هیچ عنوان امکان واگذاری کلی یا جزئی از مالکیت و امتیازهای موجود در این مصالحه به خارج از استان ممکن نمی باشد."

 

 

 

 

 

با توجه به بندهای بالا به نظر می رسد که هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی برخلاف ادعای خود، نقشی فراتر از مجری در امورات ماشین سازی داشته و با توجه به اختیاراتی که در بند دو به آن اشاره شده تصمیماتی را اتخاذ کرده است. اینکه مالکیت قبلی طبق شروطی که گفته شد در مدت 45 روز از زمان امضای تفاهم نامه اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای تنظیم اسناد انتقال از سوی اداره کل اقدام کرده مشخص نیست ولی هیات فوتبال این واگذاری را تایید کرده که اینک شاهد یک واگذاری دیگر هستیم. نکته مهم اینکه در بخش استعلام شرکت ها در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آخرین به روزرسانی شرکت فرهنگی ورزشی ماشین سازی شهریار تبریز مربوط به دوران مالکیت زنوزی است. مقابل آخرین وضعیت این شرکت، عنوان فعال را می بینیم و آدرس هم مربوط به دفتر باشگاه در دوران زنوزی است و آدرس فعلی باشگاه با مالکیت قربانی در آن دیده نمی شود.

 

 

 

 

آخرین آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرکت ماشین سازی هم مربوط به اول شهریور سال 1399 است که در آن اعضای هیات مدیره این شرکت نفراتی هستند که در مالکیت فعلی حضور نداشتند و بعد از این آگهی هیچ آگهی دیگری به ثبت نرسیده است. در حالی که طبق ادعای مدیرعامل ماشین سازی، در صورت پرداخت بدهی 400 هزار یورویی این باشگاه توسط خانه سرباز صلح ایران، انتقال رسمیت خواهد یافت، ابهامات به حدی زیاد است که شرایط کلی باشگاه را بدتر و نابسامان تر از تیم فوتبال آن که با 5 امتیاز از 17 بازی، نیم فصل را به پایان رساند بدانیم.

ماشین سازی تبریز

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی ورزش و جوانان ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم

حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد بود که با هدف انسان سازی و فقرزدایی به بشاگرد هرمزگان رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران