Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:34:10 GMT

افتتاح ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۵۵۲۲

افتتاح ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۲۵ هزار طرح صندوق کارآفرینی امید به طور همزمان در سراسر کشور با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش ایسنا، در آستانه ایام الله دهه فجر، ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید با سرمایه ۱۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۶۵ هزار نفری در قالب طرح های خرد و خانگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در شهرک صنعتی قرچک به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 همچنین یک کارخانه تولید محصولات استریل افتتاح شد که ۱۰ درصد از هزینه احداث این کارخانه توسط صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.
محصولات تولیدی کارخانه آلتون تامین پویا با کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا و فرانسه رقابت می‌کند.
 سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور در این مراسم اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱  و تبصره ۱۸  برای هر استان  ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه توسعه اشتغالزایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با فعالیتهایی که آغاز شده سال آینده به ثبات اقتصادی برسیم.
وی گفت: دولت سیزدهم در مدت فعالیت، دست خود را از جیب خزانه برداشته است، دولت خزانه بدهکار را تحویل گرفته و تا سال ۱۴۰۴ بدهی دولت های قبل را پرداخت می کند اما به مردم قول می دهیم که در حوزه اقتصاد به زودی به ثبات خواهیم‌ رسید هرچند این ثبات زمان بر است.
 عبدالله رضایی - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید - نیز در ادامه اظهار کرد: مهمترین برنامه دولت ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ است که سهم زیادی از این مشاغل را صندوق کارآفرینی امید برعهده دارد.
وی طرح‌های اشتغالزایی افتتاح شده را شامل ۲۳ هزار و ۶۰۰ طرح خانگی و خرد و ۱۴۰۰ طرح‌ نیمه‌تمام عنوان کرد که با تأمین هزینه‌های راه‌اندازی توسط صندوق کارآفرینی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت را مطرح کرده و با احیا و ایجاد این صندوق، به شعارهای دولت عمل خواهیم کرد.
رضایی با اشاره به تعهد دولت در ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغل تا اسفند سال آینده، گفت: دولت علاوه بر این، رشد اقتصادی ۸ درصدی تا سال آینده را هدفگذاری کرده که برای تحقق این امر، باید سرمایه مورد نیاز ایجاد طرح‌ها را تأمین کرد.
به گفته وی، دولت با پیشنهاد لایحه بودجه سال آینده و پیشنهادات هوشمندانه، منابع مالی را به طور کامل احصا کرده تا از طریق استانداران در اختیار طرح‌های اشتغالزا قرار گیرد. در لایحه بودجه سال آینده، با وجود اصلاحیه‌ها ۱۵۴ هزار میلیارد تومان منابع به این صندوق اختصاص یافته تا سهم بسزایی از ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل داشته باشد.
سید امیرحسین مدنی - معاون توسعه روستایی و امور عشایری رئیس جمهور نیز در مراسم افتتاح همزمان ۲۵ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید که به میزبانی شهرک صنعتی قرچک برگزار شد، گفت: توجه دولت سیزدهم به حوزه روستایی بسیار زیاد است و اقتصاد روستایی و کسب و کار در دولت سیزدهم با اهمیت برشمرده شده است.
وی گفت: در سال آینده در حوزه روستایی ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می شود که بازگشت به روستاها را موجب خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و امور عشایری رییس جمهور افزود: در روستاها با تعطیلی واحدهای تولیدی مواجه بودیم و اگر بخواهیم واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را محاسبه کنیم به ۱۰۰ هزار واحد می رسد که این واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با کمک صندوق کار آفرینی امید احیا و شکوفا خواهند شد.
به گفته مدنی، در سال آینده با کمک صندوق کار آفرینی امید ۴۰۰۰ واحد مجدد احیا شده و احیای حدود  ۲۰۰۰ واحد نیز در روستاها انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغالزايي صندوق کارآفرینی امید مشاغل خرد و کوچک لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت سیزدهم سرمايه گذاري معاون اجرایی رییس جمهور توسعه روستایی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور صندوق کارآفرینی امید ۲۵ هزار طرح سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی

شهردای در استانداری کربلا اعلام کرد که در آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد افتتاح فرودگاه بین المللی این شهر به ویژه پس از دستیابی به ضریب تکمیل پیشرفته خواهیم بود.

جاسم الخطابی، فرماندار کربلا به الصباح توضیح داد که کربلا شاهد یک حرکت بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی است، زیرا مقصد مذهبی مهمی برای میلیون‌ها نفر از کشور‌های مختلف جهان است. 

حرم امام حسین کار احداث فرودگاه مذکور را آغاز کرده است که امید است در اوایل سال آینده افتتاح شود.

 او اعلام کرد: این فرودگاه که توسط یک شرکت انگلیسی و طرح‌های فرانسوی با خصلت اسلامی و فرهنگی در حال اجراست، میدان هوایی، زمینی و باند خود را به اتمام رسانده است، همچنین به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافر نیز به پایان می‌رسد.

الخطابی تصریح کرد: این فرودگاه نه تنها برای استانداری، بلکه در سطح کشور نیز از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است، به ویژه اینکه زیارت مذهبی فعال‌تر خواهد بود که بازتاب مثبتی بر واقعیت استانداری خواهد داشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • رسالت معلمی دفاع از حق است