Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@04:57:29 GMT

آیا بی‌بی‌سی چنین تیتری برای مکرون می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۵۵۴۵

آیا بی‌بی‌سی چنین تیتری برای مکرون می‌زند؟

‍‍‍‍‍‍

به دنبال دیدار روز گذشته مکرون رییس جمهور فرانسه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، برخی رسانه های دنیا و به خصوص فرانسوی ها به نحوه تشریفات این دیدار واکنش نشان دادند. اما...

به گزارش مشرق، به دنبال دیدار روز گذشته مکرون رییس جمهور فرانسه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، برخی رسانه های دنیا و به خصوص فرانسوی ها به نحوه تشریفات این دیدار واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه در محافل داخلی رسانه ای و سیاسی بیشتر به چشم آمد رفتار دوگانه بی بی سی در پوشش خبری دیداری بود که از جهاتی شبیه تشریفات دیدار رییسی با پوتین و از جهاتی دیگر با تشریفاتی بسیار پایین تر از آن برگزار شد.

بی بی سی هیچ اشاره ای به حاشیه های سفر رییس جمهور فرانسه به مسکو و دیدار رسمی که در پشت همان میز انجام شد نکرد . این رسانه  دولتی انگلیس رفتار پوتین در مراسم کنفرانس مطبوعاتی با مکرون و عدم استقبال  رسمی (نزدن مارش نظامی -نبود پرچم و سروددو کشور  ) را به فراموشی سپرد تا مبادا تحلیلهایشان ترک بردارد .


این خبری است که بی بی سی فارسی از دیدار مکرون و پوتین منتشر کرده است .از این نحوه رفتارهاست که دم خروس ادعای مضحک بی طرفی رسانه‌ای بیرون میزند و نشان میدهد بی بی سی تا چه حد از سیاست یک بام و دو هوا تبعیت میکند. !
 

اما واکنشها به دیدار روز گذشته مکرون (رییس جمهور فرانسه )  با پوتین  رییس جمهور روسیه  همچنان ادامه دارد .

برخی از طرفداران دولت آقای رییسی آنرا نشانه‌ای میدانند مبنی بر  رایج بودن پروتکلهای دیدارهای کاری و برخی دیگر همچنان با اشاره به واکنش های رسانه های فرانسه چنین دیدارهایی را توهین آمیز بر شمرده‌اند .

برخی پرسیده اند اگر این سبک از دیدارها خلاف عرف دیپلماتیک است چرا باید کشورهایی مانند فرانسه و نخست وزیر مجارستان به آن تن بدهند؟
 

 
 
محمد اکبرزاده در این باره نوشت:  « دیدار مکرون رئیس جمهور فرانسه با پوتین دانشمندان روابط بین‌الملل! که با برداشت‌های مزخرف از تصاویر دیدار رئیسی و پوتین زخمی‌مون کرده بودید، لطفاً تا اطلاع ثانوی فقط سکوت کنید! فقط و فقط سکوت!»

دیگری با اشاره به میز مشترکی که ملاقات رییسی و مکرون دور آن صورت گرفت نوشته است: اساتید دیپلماسی و  برانداز نظری ندارند؟ این میز برای رئیسی اخه برای مکرون نایس!؟

 فواد ایزدی نیز مقام استقبال کننده از رییس جمهور فرانسه در فرودگاه مسکو را  آقای ایگور بوگداشف مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه روسیه معرفی کرد .
البته در این استقبال بر اساس فیلمهای منتشره نه فرش قرمزی وجود داشت نه گروه سرود نظامی و نه پرچمی .

محسن ماندگاری نیز نوشت : تصاویر دیدار مکرون و پوتین باعث شده طرفداران آ.رئیسی شاهدی یافته باشند که پس دیدار ایشان با پوتین هم طبق عرف دیپلماتیک و محترمانه بوده. این در حالیست که "سفر کاری" مکرون به مسکو و نشستن در دوسر آن میز کذایی،حتی فرانسویها را نیز شوک زده کرده و باانتقاد و استهزای رسانه ها مواجه شده است .

 

یکی از کاربران فعال در شبکه های اجتماعی نوشت: امان از دست تو آقای #پوتین!!! ما اصلاح طلبان منتظر بودیم دیدارتون با مکرون گرم تر و صمیمی تر باشه، حالا ما به چه بهانه‌ای آقای #رییسی رو تخریب کنیم...

 


 احسان رستگار نیز نوشت: دشمنان دولت_سیزدهم و اصلاح‌طلبان گرامی، این ویدئو را تماشا بفرمایید؛ نوع استقبال #پوتین از #مکرون است؛ قبلش اطلاع دادم تا حین تماشا، دچار فشار روحی-روانی نشوید.

 برخی دیگر با اشاره به سطح مقام استقبال کننده از آقای رییسی در فرودگاه ( وزیر انرژی و معاون وزیر خارجه روسیه)  وجود گارد احترام، نواختن سرود ملی دو کشور ، استقبال از مکرون را از این جهات بسیار پایین تلقی کرده اند .

اینهم لحظه ورود مکرون به کاخ پوتین / پوتین در اتاق مشهور منتظر دیدار است .
 


برخی دیگر از کاربران  بر اساس اعلام رسانه های خارجی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با «نقض» پروتکل رسمی، ضمن اشاره دست به میهمان برای پیوستن به او، سالن کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مسکو را زودتر از همتای فرانسوی خود ترک کرد. و مکرون مجبور شد با فاصله ای بسیار از پوتین حرکت کند 

سرراج الدین میردامادی (اصلاح طلب و عضو سابق دفتر تحکیم وحدت نیز  چنین نوشت :انصاف حکم می کند تمام کسانی که چنان قضاوت نادرستی از ملاقات آقایان رئیسی و پوتین داشتند بیایند و عذرخواهی کنند. حالا تقریباً مشخص شد که در ملاقات ماکرون و پوتین همان میز و همان پروتکل بکار رفته و شایعه برخورد تحقیرآمیز پوتین با رئیسی کذب محض بوده است. علینا و علیکم بالانصاف
 

برخی دیگر نیز به انتشار عکس استقبال از رییسی و مکرون در فرودگاه مسکو اقدام کرده اند .

 

مکرون در فرودگاه مسکو بدون تشریفات مرسوم 

منبع: الف

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت فرانسوی ها مسکو امانوئل مکرون بی بی سی مشرق فواد ایزدی مکرون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رییس جمهور فرانسه برخی دیگر بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل