Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه با هشدار درباره احتمال حملات تروریستی باندهایی مسلح در چهار استان سوریه گفت که اوضاع منطقه شرق سوریه هم در نتیجه فعالیت‌های نیروهای آمریکا ناامن و بحرانی شده است.

به گزارش مشرق، اولگ ژوراولف، معاون مرکز حمیمیم برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که شامگاه سه شنبه منتشر شد، تاکید کرد که فعالیت‌های نیروهای مسلح آمریکا همچنان بر وضعیت سوریه تأثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیا الیوم، این مقام نظامی روسیه با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی در مناطق کرانه شرقی رود فرات که تحت کنترل شبه نظامیان طرفدار آمریکاست، بحرانی است، گفت: فقط ظرف سه روز اخیر در این منطقه ۱۰ حمله تروریستی و عملیات خرابکارانه انجام شده که به کشته شدن ۱۸ نفر و زخمی شدن ۲۵ نفر دیگر منجر شده است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز سه شنبه از نقشه آمریکا برای هدایت گروه‌های افراطی در سوریه در هدف قرار دادن نیروهای سوریه، روسیه و ایران خبر داد.

این مقام نظامی روسیه همچنین گفت که بر اساس اطلاعات دریافتی، سرکردگان باندهای مسلح ناپدید شده در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات خرابکارانه با هدف قرار دادن کارکنان و تأسیسات دولتی در اراضی استان‌های حمص، دمشق، درعا و السویداء هستند.

نظامیان آمریکایی که در قالب ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در شرق سوریه مستقر شدند با همکاری گروه شبه نظامی کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه مناطق شرق سوریه را در کنترل خود دارند.

آمریکا علاوه بر وارد کردن هزاران کامل سلاح و تجهیزات نظامی و لجستیک به سوریه میدان های نفتی شرق سوریه را در اشغال خود دارد و نفت آن را به غارت می برد و همچنین صدها شهروند را ربوده و اموال و دارایی اهالی را به غارت می‌برد.

دولت سوریه بارها و بارها در نهادهای بین المللی خواستار پایان اشغالگری غیرقانونی آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن در شرق سوریه شده است.

داعش ژانویه گذشته (دی ماه) به بهانه آزادسازی تعدادی از فرماندهان و عناصر این گروه تروریستی به زندان غویران در استان الحسکه در شمال شرق سوریه حمله کرد و درگیری بین آن‌ها و عناصر قسد به وقوع پیوست و این درگیری‌ها به مدت ده روز ادامه داشت. خیلی از منابع سوری، آمریکا را در پس حمله داعش به زندان دانستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع روسیه شرق سوریه داعش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند