Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در حالی که آمارهای کرونایی در استان یزد همچنان نگران کننده و رو به افزایش است، برخی از شهروندان هنوز رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد نخستین استانی در کشور بود که پا به موج ششم کرونا در کشور گذاشت و با قرمز شدن وضعیت اردکان در این استان، رسما زنگ خطر ششمین دوره سخت کرونایی در کشور را به صدا درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که بلافاصله در دیگر نقاط استان یزد و پس از آن در نقاط مختلف کشور به وجود آمد و استان‌های مختلفی در کشور با تغییر رنگ‌بندی کرونایی خود به حالت قرمز یا نارنجی درآمدند.

افزایش آمار شناسایی بیماران کرونایی از یک سو و افزایش بیماران بستری از سوی دیگر روندی را به وجود آورد که روز به روز به وضعیت نگرانی‌ها می‌افزود؛ موضوعی که در سایه بی‌توجهی گسترده برخی افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌تر هم می‌شد.

این وضعیت تا جایی ادامه پیدا کرد که وضعیت مرگ و میر کرونایی در استان یزد هم افزایش پیدا کرد و پس از مدت‌ها که یزد با آمار مرگ و میر نهایتا سه یا چهار نفر در طول روز روبرو می‌شد، آمار مرگ 9 فرد در یک روز آن هم در چند روز گذشته را مجددا تجربه کرد.

آماری که شاید نسبت به پیک سوم همچنان وضعیت بهتری را داشته باشد اما ترس برگشت به همان وضعیت و عبور مجدد آمار تلفات کرونایی از روزانه 30 نفر در روز بسیار نگران کننده و البته وحشتناک است.

با وجودی که نزدیک به دو هفته از ورود استان یزد به پیک ششم کرونا می‌گذرد هنوز به نظر می‌رسد استان به قله این پیک نرسیده و آمارهای کرونایی همچنان روند افزایشی را طی می‌کنند؛ البته در برخی از روزها هم شاهد کاهش نسبی برخی آمارها هستیم که ثابت و ماندگار نیستند و دوباره کرونا جهش خود را از سر می‌گیرد.

تعویق 3 روزه دیدار گیتی‌پسند و مس سونگون به دلیل سونامی کرونا100 بیمار کرونایی در استان البرز بستری شدندمعاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان: هیچ کمبودی در داروهای ‌کرونا نداریم

افزایش بستری‌های مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه یزد

علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:  در حال حاضر، 481 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روند افزایشی آمار کرونا در استان یزد ادامه دارد ادامه داد: از این تعداد،  103 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه‌روز گذشته، 103 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

اسلامی بر لزوم جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین دریافت دز سوم واکسن توسط تمام شهروندان تاکید کرد و گفت: وضعیت کرونا بسیار جدی است و همه باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن توجه لازم را داشته باشند تا بتوانیم با کمترین میزان خسارت از این دوره هم عبور کنیم.

متاسفانه افراد زیادی هستند که همچنان در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و گویی کرونا برای آنها بازیچه‌ای بیش نیست، این افراد قطعا نمی‌دانند که اُمیکرون قدرت سرایت بسیار بالاتری نسبت به دیگر سویه‌های کرونا دارد و کودکان یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های جامعه در مقابل این سویه کرونا هستند.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ زندی فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران، نیز به همین صورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج-قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، نیمه سنگین و عکس آن نیز به همین شکل گزارش شده است.

به گفته زندی فر: ترافیک در آزادراه تهران-کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا کیلومتر ۲۵ آزادراه، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین شکل گزارش شده است.

همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.

ترافیک از آدران تا سد امیرکبیر در جاده کرج-چالوس، روان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا