Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:36:31 GMT

تشخیص بیماری های نادر به کمک یک فناوری نوین

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۵۸۳۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اسپوتنیک، این یک تکنیک ضروری برای تشخیص بیماری‌های نهفته در DNA است؛ وقتی پزشکان یک جهش ژنتیکی خاص را تشخیص می‌دهند، می‌توانند درمان‌هایی را بر اساس آن ابداع کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در کمتر از شش ماه، محققان در کارآزمایی جدید، ژنوم ۱۲ بیمار را تقسیم کردند که پنج نفر از آن‌ها بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط فناوری تقسیم‌بندی در یک دوره زمانی معادل یک روز کاری، تشخیص ژنتیکی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص علم ژنتیک و داده‌های زیست پزشکی در دانشگاه استنفورد گفت: از نظر اکثر پزشکان، دوره سریع مترادف با چند هفته برای تجزیه ژنوم و انتشار نتایج است.

این تکنیک شامل تجزیه ژنوم یک فرد با استفاده از تمام سلول‌های جریان به طور همزمان است. این رویکرد موفق‌تر از حد انتظار بوده است؛ زیرا داده‌های ژنومی از سیستم‌های محاسباتی در آزمایشگاه بهتر عمل کرده اند.

دانشمندان تلاش کرده‌اند تا تمام جنبه‌های تجزیه ژنوم بیمار را از ابتدا تا انتها سرعت بخشند. محققان نمونه‌ها را به آزمایشگاه بردند، ماشین‌های جدید برای فعال کردن تجزیه ژنوم طراحی شدند و قدرت محاسباتی برای پردازش حجم عظیمی از داده‌ها افزایش یافت. امروزه محققان در تلاش هستند تا اثربخشی سیستم را افزایش دهند تا مدت زمان آن را حتی بیشتر کاهش دهند.

این دو سوال در مورد مشکل متیو اساسی بود. حدود یک سال پیش، زمانی که متیو سیزده ساله بود، با تب شدید و سرفه‌های بد مجبور شد به مطب دکتر برود. به زودی مشخص شد که سرفه اولین نشانه میوکاردیت است. به این معنی که قلب برای پمپاژ خون به بقیه بدن مشکل دارد. معاینات بعدی در بیمارستان تایید کردند که وضعیت او به دلیل نارسایی قلبی وخیم شده است. پزشک او توصیه کرد که خانواده‌اش فوراً به بیمارستان استنفورد بروند تا مراقبت‌های لازم را دریافت کنند.

ساعاتی بعد، بیمار به همراه پدرش به بیمارستان رسید. محققان نمونه کوچکی از خون متیو را برداشتند و فرآیند قطعه‌بندی سریع ژنوم را آغاز کردند. داده‌ها پس از چند ساعت ثابت کردند که این مشکل در واقع ژنتیکی است.

پس از یادگیری این اطلاعات، نام متیو به سرعت در لیست پیوند قلب قرار گرفت. پس از ۲۱ روز، بیمار قلب جدیدی دریافت کرد. پس از یکسال حال او نرمال و عادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بیماری پزشکان محققان ژنوم DNA تشیص ژنتیکی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط تشخیص این بیماری ها برای پزشکان دشوار است! کشف ماده‌ای که شاید ناباروری را درمان کند آزمایش خونی که احتمال مرگ را پیش‌بینی می‌کند ایران می‎تواند قطب درمان ناباروری شود مبتلایان به بیماری کرون این رژیم غذایی را رعایت کنند همه چیز درباره «سندرمK» ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها تشخیص بیماری های نادر به کمک یک فناوری نوین چگونه از خشونت در بحث‎ های خانوادگی جلوگیری کنیم؟ روش های سریع ترمیم موهای ریخته سن مصرف سیگار به ۱۳ و ۱۴ سال رسیده است افراد دارای علائم کرونا از مترو اخراج می‌ شوند چرا پاها ورم می کنند؟ چرا باید از آنتی ویروس ها استفاده کنیم؟ درخواست غرامت ۲.۴میلیارد دلاری یک شرکت سوئدی از گوگل شناسایی راهی برای درمان آلرژی به بادام زمینی انفجار دیگر در ابوظبی تا دو هفته آینده به پیک شیوع اومیکرون می رسیم چگونه بر خشم مان غلبه کنیم؟ ۱۰میوه خشک که به لاغری کمک می کند ربات هایی که به شبکه برق چین کمک می کنند! + فیلم زنی که پس از کرونا، حس بویایی خود را به دست آورد احتمال تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در اروپا بایدن برای احیای توافق خودش را ذلیل کرده  قیمت زعفران گرمی چند؟ (جدول) سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد کشور می شود تنها بانوی مکانیک هواپیما در ایران جزییات یارانه‌ ها در سال آینده مشخص شد شهردار سابق باغستان بازداشت شد شناسایی ترکیب دارویی جدید برای مقابله با کرونا قیمت جدید ارزان‌ ترین جاروبرقی‌ های بازار + جدول مرضیه افخم مشاور وزیر امور خارجه شد آمار واقعی مبتلایان به کرونا ۴-۵تا ۱۰برابر آمار فعلی است طرح رانت زاى قیر رایگان به سال ١٤٠١ هم راه می یابد! بارسلونا، نیوکمپ را فروخت! نشست مذاکره کنندگان ایران و تروئیکای اروپایی در وین نادرترین جراحی صورت بر روی نوزاد کرمانی تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد فقط ۳۰درصد روغن مصرفی کشور پالم است تلویزیون ۴۳ اینچ ارزان چند؟ (جدول) گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوورف درباره برجام آخرین دور گفت‌ و گوها در جریان است برای خرید پژو هم باید میلیاردر باشید + جدول قیمت رنو تولید داخل چند؟ + جدول قیمت هتل های مشهد در ایام ولادت حضرت علی + جدول اختلاف ۸۰ میلیونی قیمت کوییک در بازار + جدول ۲بازیکن استقلال باید اخراج می شدند سیاوش یزدانی: هرگز کنعانی زادگان را نمی بخشم سمند از پراید ارزان تر شد! + جدول قیمت (بهمن ۱۴۰۰) پرفروش ترین انواع بخاری گازی های بازار چند؟ فوری؛ نامه عدم نیاز یحیی به باشگاه برای مهدی شیری! پاسخ عجیب مرادمند به سرباز شدنش از ابتدای اسفند! نسخه جدید طرح صیانت؛ همه کاربران احراز هویت می شوند تنش ایران و آمریکا از کجا آغاز شد؟ سقوط هپکو / داستان یک بذل و بخشش به اسم خصوصی سازی دستورالعمل جدید درج قیمت محصولات صنایع غذایی اعلام شد رویه دریافت وام بانکی تغییر کرد DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری پزشکان محققان ژنوم تجزیه ژنوم بیماری ها داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان از کشف رویشگاه طبیعی سماق در روستای گل زرد بروجرد خبر داد.

علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار رویشگاه طبیعی گیاه دارویی سماق به مساحت حدود ۱ هکتار از اراضی دره بارمالیه روستای گل زرد کشف شد که سال‌ها بدون حمایت انسان‌های منطقه با شرایط سخت محیطی مقاومت کرده تا امروز بیانگر مستعد بودن اراضی دیم این سرزمین جهت کشت این محصول درآمدزا را به ما نشان دهد.  

وی خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشاورزی کشور بهره بردن از دانش کشت محصولات متناسب و همگام با طبیعت، تلفیق دانش بومی با دانش فنی و ایجاد رویکرد جدیدی از تولید است که در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و بایستی در دانشگاه طبیعت، چشمان بصیرت به رموز و اسرار سرزمین منطقه پی ببرد تا توان و پتانسیل منطقه شناسایی شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: نام انگلیسی آن Rhus Coriaria . L از خانواده Anacardiaceae – پسته بومی خاورمیانه است.

بیرانوند ادامه داد: گیاه سماق درختچه‌ای است کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوه‌ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن ترش می‌شود.

وی بیان کرد: این گیاه به‌صورت درختچه یا درخت‌های کوچک و به ارتفاع ۳-۵ متر بوده که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه‌های فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

 عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: برگ سماق به شکل شانه‌ای بوده و از ۵-۷ جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه‌های نامنظم در حاشیه است.  

بیرانوند تصریح کرد: روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر است و در پائیز برگ‌ها سرخ و یا حنایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول در ایران در نقاط استپی سلسله کوه‌های البرز و زاگرس در آذربایجان و خراسان و فارس و دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، در دره‌های کرج و هراز، بین هزار تا هزار و ۷۰۰ متر، در ارتفاعات شیراز تا ۲۳ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و در جنگل‌های ارسباران در ارتفاعات بین ۶۵۰ تا هزار و ۹۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود. ولی در بروجرد تا ارتفاع ۱۸۰۰متر درخت سماق مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی