Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@06:12:51 GMT

ابهامات زمان قرنطینه اومیکرون

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۵۹۸۸

‍‍‍‍‍‍

اولین اظهار نظر در مورد زمان قرنطینه تا ۲۵ روز ناقل هستیم تنها راه شکستن چرخه انتقال ویروس ناقل هستیم یا خیر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، با شیوع سویه اومیکرون در کشور و افزایش موارد ابتلاء، یکی از سوالاتی که در این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است، مدت زمان قرنطینه بیماران است.

در پیک‌های قبلی و البته در دوران شیوع دلتا، گفته می‌شد حداقل مدت زمان قرنطینه بیماران کرونایی، سه هفته است و در این مدت احتمال ناقل بودن بیمار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، اغلب بیماران در قرنطینه خانگی، به همان سه هفته بسنده می‌کردند.

حالا که سویه اومیکرون از راه رسیده است، دوباره موضوع قرنطینه خانگی بیماران بر سر زبان افتاده است. به طوری که برخی از متخصصین پزشکی، مدت ۵ روز را کافی دانسته‌اند. در حالی که برخی نیز، ۲۵ روز قرنطینه خانگی را مطرح می‌کنند.

اولین اظهار نظر در مورد زمان قرنطینه

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، با عنوان این مطلب که سازمان جهانی بهداشت، مدت قرنطینه اومیکرون را ۵ روز اعلام کرده است، گفت: افراد مبتلا بعد از گذشت ۵ روز، می‌توانند با زدن ۲ ماسک از قرنطینه خارج شوند و به امور روزمره بپردازند.

اما، بعد از این اظهار نظر بود که نظرات دیگری مطرح شد، مبنی بر اینکه مدت زمان قرنطینه خانگی اومیکرون، باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز باشد. در همین حال، یکی از پزشکان متخصص نیز از مدت زمان ۲۵ روزه برای قرنطینه خانگی نام برده است.

تا ۲۵ روز ناقل هستیم

حسین کیوانی استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: اگر کسی اومیکرون بگیرد حداقل تا ۶ ماه مبتلا به اومیکرون نمی‌شود اما ممکن است به سویه های دیگر مبتلا شود.

وی گفت: بیمار اومیکرون تا ۲۵ روز می‌تواند ناقل باشد. این بیمار، ۷ تا ۱۰ روز پس از ابتلاء نیاز به استراحت دارد اما احتمال انتقال ۳ تا ۴ هفته پس از ابتلاء وجود دارد.

کیوانی اظهار کرد: دو تا ۵ روز قبل از بروز علائم اومیکرون به این ویروس مبتلا شدیم. باید حتماً فاصله با افراد رعایت شود و استفاده از ماسک ضروری است. اگر واکسیناسیون گسترده را نداشتیم تلفات ناشی از اومیکرون بیشتر می‌شد و احتمال به وجود آمدن سویه دیگری از ویروس وجود دارد.

این در حالی است که هر روز بر تعداد مبتلایان به اومیکرون افزوده می‌شود و اگر قرار باشد دستورالعمل‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، قطع به یقین شاهد روزهای تلخ و سختی خواهیم بود که با افزایش موارد ابتلاء و فوتی‌ها همراه خواهد شد.

آمیتیس رمضانی مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، با عنوان این مطلب که به نظر می‌رسد زمان ١٠ روزه برای دوران قرنطینه مناسب باشد و افراد در صورت رفع کامل علائم بیماری می‌توانند از قرنطینه خارج شوند، گفت: دوره پنهان اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی کمتر است البته در برخی افراد این دوره پنهان، به یک الی دو روز هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به اومیکرون باید تا از بین رفتن علائم، خود را قرنطینه کنند، افزود: دوران قرنطینه برای همه بیماران واکسن زده یا نزده، تفاوتی ندارد و همه بیماران باید تا ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند.

این فوق تخصص عفونی ادامه داد: کشورهای مختلف زمان‌های متفاوتی را برای دوران قرنطینه در نظر گرفتند یعنی در آمریکا ٥ روز و در انگلیس ٧ روز دوره قرنطینه، اعلام شده است اما به نظر می‌رسد زمان ١٠ روزه برای دوران قرنطینه مناسب‌تر باشد و افراد در صورت رفع کامل علائم بیماری، می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

رمضانی با بیان اینکه تظاهرات بیماری در سویه اومیکرون خفیف‌تر از سویه‌های قبلی نیست، افزود: بر این اساس افراد مبتلا به اومیکرون دارای علائم زیاد از جمله گلو درد شدید هستند اما کمتر درگیری ریه پیدا می‌کنند.

دبیر انجمن علمی بیماری‌های عفونی، درباره درصد احتمال منفی بودن تست PCR در مبتلایان به سویه اومیکرون، گفت: کیت‌های تشخیصی بین ٥٠ تا ٦٥ درصد کارایی مثبت دارند و ابتلای فرد را نشان می‌دهند اما به نظر می‌رسد پاسخ منفی در این کیت‌ها نسبت به واریانت‌های قبلی بیشتر است.

تنها راه شکستن چرخه انتقال ویروس

پوژیا شجاعی متخصص آی سی یو بیمارستان امام حسین (ع)، تنها راه شکستن چرخه انتقال کرونا را، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و عدم تردد در اماکن پر ازدحام و مسقف دانست و گفت: چرخش بالای ویروس کرونا می‌تواند سر آغاز شکل گیری جهش‌های جدید باشد، دور از تصور نیست که واریانت های جدید همانند سویه های دیگر خطرات بیشتری به دنبال داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه بیشترین نگرانی کادر بهداشت و درمان معطوف به هفته‌های آینده است، خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی به پیک کرونا برسیم.

این متخصص آی سی یو در ادامه با بیان اینکه درمان بیماران کرونایی با سویه اومیکرون تفاوت چندانی با سایر سویه های قبلی ندارد، اضافه کرد: بیشتر درمان‌ها حمایتی است ولی اگر چنانچه وضعیت بیماری زایی حادتر شود و یا فرد دچار تب مقاوم، افت اکسیژن خون و یا مشکلات حاد ریوی باشد حتماً باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که به رغم دریافت سه دوز واکسن کووید ۱۹ دوباره به کرونا مبتلا شده‌اند، این بیماری را همانند یک سرماخوردگی تجربه کرده‌اند که بعد از گذشت چهار تا پنج روز علائم بیماری کمتر شده است.

شجاعی با بیان اینکه سخت‌ترین دوره پاندمی زمانی است که مردم از رعایت شیوه نامه‌ها خسته می‌شوند، گفت: به هیچ عنوان واکسن زدن مهر تأییدی بر عدم ابتلاء و یا تجربه یک دوره سبک بیماری نیست، ممکن است هر فردی با هر شرایطی به کرونا مبتلا شود و شرایط سخت بیماری را تجربه کند بنابراین تنها راه مقابله با این بیماری رعایت بی کم و کاست پروتکل‌های بهداشتی است.

ناقل هستیم یا خیر

شاید یکی از مهم‌ترین پرسش‌های دوران پاندمی کرونا، موضوع ناقل بودن افراد مبتلا است. اساساً، وقتی قرار است از چرخش ویروس در جامعه پیشگیری شود، باید مطمئن شد که آیا افراد بیمار، دوره بیماری زایی را پشت سر گذاشته‌اند یا خیر. زیرا، در صورت وجود ویروس در بدن بیماران و خروج آنها از قرنطینه، موضوع چرخش ویروس از طریق افراد ناقل، تکرار خواهد شد.

متأسفانه یکی از مسائلی که باعث عدم کنترل بیماری و گردش ویروس در جامعه می‌شود، همین موضوع ناقل بودن افراد بیمار بعد از دوران قرنطینه خانگی است‌.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد قرنطینه کرونا اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط مبتلایان تا روز دهم عفونی هستند بیماران با چه شرایطی به مراکز درمانی مراجعه کنند؟ عضو کرونایی شورای شهر: حال خوشی ندارم اما حضور در جلسه یعنی جهاد! امکان کتترل واکسیناسیون و قرنطینه افراد برای همه فراهم شد ثبت رکورد جدید مبتلایان کرونا در آلمان و دانمارک با گسترش اومیکرون محدودیت های سفر باز می گردد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها ابهامات زمان قرنطینه اومیکرون زمین لرزه اردبیل را لرزاند صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۰) با گسترش اومیکرون محدودیت های سفر باز می گردد؟ چرا بادکنک هلیومی و برف شادی خطرناک هستند؟ علائم خطر کرونا در کودکان راه رفتن روی طناب در ارتفاع ۱۸۶۰متری + فیلم تشخیص بیماری های نادر به کمک یک فناوری نوین چگونه از خشونت در بحث‎ های خانوادگی جلوگیری کنیم؟ روش های سریع ترمیم موهای ریخته سن مصرف سیگار به ۱۳ و ۱۴ سال رسیده است افراد دارای علائم کرونا از مترو اخراج می‌ شوند چرا پاها ورم می کنند؟ چرا باید از آنتی ویروس ها استفاده کنیم؟ درخواست غرامت ۲.۴میلیارد دلاری یک شرکت سوئدی از گوگل شناسایی راهی برای درمان آلرژی به بادام زمینی انفجار دیگر در ابوظبی تا دو هفته آینده به پیک شیوع اومیکرون می رسیم چگونه بر خشم مان غلبه کنیم؟ ۱۰میوه خشک که به لاغری کمک می کند ربات هایی که به شبکه برق چین کمک می کنند! + فیلم زنی که پس از کرونا، حس بویایی خود را به دست آورد احتمال تعطیلی فیسبوک و اینستاگرام در اروپا بایدن برای احیای توافق خودش را ذلیل کرده  قیمت زعفران گرمی چند؟ (جدول) سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد کشور می شود تنها بانوی مکانیک هواپیما در ایران جزییات یارانه‌ ها در سال آینده مشخص شد شهردار سابق باغستان بازداشت شد شناسایی ترکیب دارویی جدید برای مقابله با کرونا قیمت جدید ارزان‌ ترین جاروبرقی‌ های بازار + جدول مرضیه افخم مشاور وزیر امور خارجه شد آمار واقعی مبتلایان به کرونا ۴-۵تا ۱۰برابر آمار فعلی است طرح رانت زاى قیر رایگان به سال ١٤٠١ هم راه می یابد! بارسلونا، نیوکمپ را فروخت! نشست مذاکره کنندگان ایران و تروئیکای اروپایی در وین نادرترین جراحی صورت بر روی نوزاد کرمانی تلاش برای رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد فقط ۳۰درصد روغن مصرفی کشور پالم است تلویزیون ۴۳ اینچ ارزان چند؟ (جدول) گفت و گوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوورف درباره برجام آخرین دور گفت‌ و گوها در جریان است برای خرید پژو هم باید میلیاردر باشید + جدول قیمت رنو تولید داخل چند؟ + جدول قیمت هتل های مشهد در ایام ولادت حضرت علی + جدول اختلاف ۸۰ میلیونی قیمت کوییک در بازار + جدول ۲بازیکن استقلال باید اخراج می شدند سیاوش یزدانی: هرگز کنعانی زادگان را نمی بخشم سمند از پراید ارزان تر شد! + جدول قیمت (بهمن ۱۴۰۰) پرفروش ترین انواع بخاری گازی های بازار چند؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قرنطینه کرونا اومیکرون دوران قرنطینه قرنطینه خانگی سویه اومیکرون زمان قرنطینه نظر می رسد افراد مبتلا مدت زمان تنها راه ۲۵ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین جشنواره ورزش های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

این مسوول ادامه داد: فعالیت های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

وی اظهار داشت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند