Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا شامگاه سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم ایلام اظهار کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۴.۵ میلیارد دلار ارزی است.

وی گفت: از این میزان یک هزار میلیارد تومان دولتی و مابقی مربوط به نهادهای حمایتی است و تاکنون از اعتبارات سفر ۴۳ درصد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام بیان کرد: یکی از موهبت‌های خوب استان ایلام اقلیم مناسب است. در شمال و جنوب استان ظرفیت‌های مهم و بی بدیلی در حوزه‌های کشاورزی و زراعت وجود دارد که در صورت توجه می‌تواند باعث تحول شود که از آن جمله می‌توان به پروژه سامانه گرمسیری اشاره کرد.

بهرام نیا اضافه کرد: در سامانه گرمسیری آب از رودخانه سیروان استان کردستان تا زمین‌های مهران و دهلران جاری و ساری می‌شود. این طرح مهم در راستای تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری اجرایی شده است.

وی گفت: خط انتقال سامانه گرمسیری ۴۰۹ کیلومتر از قصر شیرین تا دشت عباس تداوم دارد. ۱۹۷ کیلومتر مربوط به قطعه اول و دوم در استان کرمانشاه و ۲۱۲ کیلومتر مربوط به قطعه سوم و چهارم در استان ایلام است.

۱۸ ایستگاه پمپاژ مهم در استان در دستور کار است

استاندار ایلام بیان کرد: بخش خط انتقال سامانه گرمسیری مربوط به وزارت نیرو و بخش توزیع شبکه مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: برای سامانه گرمسیری تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان احتیاج است.

وی با اشاره به اینکه درصورت بهره‌برداری از این پروژه مهم شاهد افزایش ۹۰ هزار تن محصولات زراعی به ارزش ۶۳۰ میلیارد تومان خواهیم بود، افزود: در مصوبات سفر ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

بهرام نیا بیان کرد: در طرح احیای اراضی دهلران تاکنون از ۵۵ هزار هکتار ۹ هزار هکتار باقی مانده است که آن هم در شرف انعقاد قراردارد است.

وی گفت: علاوه بر طرح‌های مهم سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی، ۱۸ ایستگاه پمپاژ مهم در استان در دستور کار است که ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان را آبی می‌کنند که در مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتبار لازم اختصاص یافته است.

بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام از مطالبات جدی استان است

استاندار ایلام عنوان کرد: بحث بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام از مطالبات جدی استان است که به جد در حال پیگیری هستیم. برای رفع مشکل باید جاده بین دانشگاه ملی و دانشگاه علوم پزشکی احداث شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام علاوه بر خدمات دهی به مردم استان ظرفیت استفاده برای گردشگری درمانی نیز دارد. تمام تلاش ما این است که تا انشاالله تا ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

بهرام نیا اضافه کرد: در سفر ریاست جمهوری یکی از مصوبات بحث آزاد راه بوده است، تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ آزاد راه حمیل ایلام، مهران ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد و الان این پروژه مهم در حال برگزاری مناقصه است.

کد خبر 5420576

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استانداری ایلام حسن بهرام نیا دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر شیوع کرونا گرگان افتتاح طرح عمرانی عکس استانها بارش برف ایلام سفر ریاست جمهوری سامانه گرمسیری میلیارد تومان بهرام نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام

                                                                                          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی،از ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفر‌های بین شهری ایجاد می‌کند.   وی افزود: رانندگان  در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خود داری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.   رئیس پلیس راه استان ایلام تصریح کرد: اطمینان از آماده بکار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک کن خودرو و هم چنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری می‌باشد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲