Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری درحال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود قابل توجهی به‌سر می‌برد و به اعتقاد فروشندگان مردم فقط به قید ضرورت به بازار مراجعه می‌کنند، البته نوعروسانی که از قشر متوسط جامعه هستند برای تهیه جهیزیه تنها لوازم ضروری و ایرانی را خریداری می‌کنند و کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند خرید پربار خود را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، افزایش قیمت انواع لوازم خانگی متاثر از بازار پرتلاطم ارز بود، به‌طوری که فروشندگان این بازار به دلیل وارد نشدن لوازم خانگی کالای خارجی موجود در مغازه را به قیمت روز به فروش می‌رساندند و قیمت اجناس ایرانی نیز که عموما از کیفیت لازم برخوردار نیستند، افزایش چشمگیری داشته است.

اگر در سال‌های گذشته افراد می‌توانستند با دریافت وام ازدواج، جهیزیه خود را تهیه کنند، اکنون باوجود افزایش میزان تسهیلات ازدواج و افزایش بالای قیمت لوازم خانگی، امکان خرید جهیزیه معقول وجود ندارد.

جمشید کلاهی-رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی، اظهار کرد: گرانی کالا برای فروشندگان این صنف سودی ندارد، زیرا افزایش قیمت لوازم خانگی موجب کاهش قدرت خرید مردم می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرکرد افزود: به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی، منحنی کاهش قدرت خرید مردم از سه سال گذشته آغاز شد، البته کرونا هم به این مسئله دامن زده است.

وی با بیان اینکه وارد نشدن جنس خارجی یکی از معضلات فروشندگان این صنف است، تصریح کرد: متاسفانه بازار از تنوع کالایی خالی است و افراد در شرف ازدواج مجبور به خرید لوازم خانگی ایرانی هستند، حتی اگر جنس خارجی در بازار موجود باشد، بسیار گران و خارج از عرف به فروش می‌رسند.

کلاهی ادامه داد: کالایی که در بازار موجود است به دلیل رقیب نداشتن، از کیفیت لازم برخوردار نیست و گاهی افزایش قیمت را نیز به دنبال دارد.

وی دلیل بی‌کیفیتی لوازم خانگی را نبود نظارت بر تولید در مبدا بیان کرد و گفت: باتوجه به این موضوع و تولید بدون رقابت، متاسفانه کالای تولیدی از کیفیت لازم برخوردار نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرکرد بیان کرد: قانون موجود در بازار تابع عرضه و تقاضا است که تناقضی در این خصوص نیز وجود دارد، یعنی اکنون که عرضه بالا و تقاضا پایین است، باید قیمت‌ کالا کاهشی باشد که این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه ملاک کاهش قیمت لوازم خانگی ثابت ماندن قیمت ارز است، خاطرنشان کرد: کاهش اندک قیمت ارز، ملاک کاهش قیمت لوازم خانگی نیست، بلکه باید قیمت ارز ثابت بماند و واردکنندگان قطعات خود را با قیمت پایین وارد کنند، بنابراین اگر قیمت ارز برای مدتی ثابت بماند در این صورت تکلیف خریدار و فروشنده مشخص است و این ثابت نبودن بازار ارز به نوعی ناامنی را در بازار ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری لوازم خانگي قدرت خرید کالای بی کیفیت قیمت لوازم خانگی قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قلک پورشه خالی شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها