Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:02:24 GMT

دانشکده طب سنتی ظرفیتی مغفول در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۲۳۶

دانشکده طب سنتی ظرفیتی مغفول در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ظرفیت طب سنتی در آذربایجان غربی زیاد است.

دکتر جلیل موسوی در خصوص جایگاه طب سنتی در پیشگیری، درمان و مدیریت کرونا گفت: ظرفیت طب سنتی در آذربایجان غربی زیاد است و انجمن طب سنتی در استان فعالیت دارد و طب سنتی در حوزه گیاهان دارویی و گیاه پزشکی مورد اقبال مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر موسوی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا با اعضای انجمن طب سنتی نشست مشترک برگزار شده تا اعضای انجمن طب سنتی در این شرایط کمک حال مردم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد:  تبلیغ و ترویج اصول شش گانه طب سنتی (اعتدال در تغذیه، خواب و بیداری، هوا، حبس و دفع، حالات روحی و حرکت و سکون) و همچنین همکاری و اجرای مناسب این موارد از طرف مردم، می تواند بخش عمده ای از مشکلات را در عرصه مقابله با کرونا رفع کند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ در استان ضمن اشاره به جایگاه طب سنتی در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه بخش مربوط به طب سنتی و اصلاح سبک زندگی در استان مغفول مانده است، به طوری که بسیاری از استان ها دانشکده طب سنتی راه اندازی کرده اند ولی آذربایجان غربی با وجود شرایط مستعد و ظرفیت مناسب در این موارد دچار عقب ماندگی است، البته با همت و همراهی همکاران و دانشگاهیان در صدد جبران این عقب ماندگی هستیم.

وی افزود: طب سنتی، طب سوزنی، هومئوپاتی و سایر طب ها، مخالف طب نوین نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستند و هر کدام دارای جایگاه موثر خود می باشند، و با توجه به استقبال مردم از این طب، ما موظف هستیم به عنوان دانشگاه و مسئول حوزه سلامت به نیازهای منطقی مردم پاسخ مناسب داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشکده طب سنتی آذربایجان غربی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر عتباتی افزود: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دیروز هم یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کد خبر 847905 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه استان آذربایجان غربی شورای شهر دستگیری

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»