Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی نوشت: خبرگزاری‌ها گزارش دادند دولت در نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی که امضای رئیسی را پای خود دارد، 16 لایحه دولت دوازدهم ازجمله "لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان" را پس گرفته است.

حالا می‌فهمیم صداقت حضرات مدعی چه عیاری دارد. همین مجلس بود که با 209 امضا از دولت دوازدهم می‌خواست برای معیشت بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق شان کاری بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مجلس است که چون دولت عوض شد، نه تنها دنبال امضای 209 نفره خود را نگرفت که در برابر بازپس گیری لایحه توسط دولت رئیسی، هیچ کاری نکرد. انگار فقط در دولت سابق، باید پیگیر حق این قشر نجیب می‌بود و در دولت لاحق که همسوست باید تغییر موقعیت داد و لایحه را هم دو دستی تحویل داد! آن هم لایحه‌ای که دوفوریت داشت.

مهم نیست بازنشستگان این "لطف؟!" را به حساب دولت بگذارند یا مجلس و یا هردو. مهم این است که دوستان ثابت کرده‌اند، حال و روز بازنشستگان برایشان مهم نیست که اگر بود، وضعیت این نمی‌شد که اتفاق افتاد.

به بازنشستگان باید گفت، منتظر لایحه همسان‌سازی نباشید. این تنور خاموش است. نانی درآن پخته نمی‌شود برای سفره کوچک شما. هرچند یکی از نمایندگان مجلس گفته است "دولت سیزدهم لایحه جدیدی را به این منظور ارائه کرده است. وی در پاسخ به این پرسش که لایحه جدید چه ویژگی دارد، گفت به دلیل مشغله‌های رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 هنوز جزییات این لایحه را بررسی نکرده است." معلوم نیست در این کشاکش لایحه‌ای باید امیدوار باشیم یا ناامیدانه باید برای روزهای سخت‌تر آماده شویم. انگار دولتی که لیبرالش می‌خواندند - و به هزار تیر و آن را طعنه می‌نواختند - بیشتر به فکر بازنشستگان بود تا دولتی که انقلابی می‌نامندش!

بگذریم، مثل کسی که به چاه افتاده است و دستش از زمین و زمان کوتاه است، منتظر می‌مانیم تا ببینیم لایحه دولت انقلابی چه انقلابی در سفره و زندگی بازنشستگان ایجاد می‌کند. ناامیدمان نخواهند کرد آیا؟

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری