Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار نفوذ سامانه بارشی به کشور از بارش برف، باران و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۶ استان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است و در نوار شمالی کشور روند افزایش دما روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. شدت بارش‌ها در این روز برای نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان است.

روز جمعه گستره بارش برف و باران علاوه بر شمال غرب و غرب کشور مناطقی از جنوبی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش در گیلان  و مازندران آغاز می شود.

شنبه هفته آینده گستره سامانه بارشی به غرب،‌ جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس،‌ بوشهر، کرمان،‌اصفهان، یزد،‌منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور کشیده می‌شود. در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شرقی،‌ شرق اصفهان،  فارس و سواحل دریای خزر بارش برف،‌باران همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده و  به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز دوشنبه آینده وزش باد و بارش‌های پراکنده در نوار شرقی و سواحل دریای خزر روی می‌دهد.

از روز جمعه تا یکشنبه آینده در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دما 7 تا 9 درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای 5 تا 7 درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده در مرکز،‌شرق  جنوب شرق کاهش 7 تا 9 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: پنجشنبه 1400/11/21

زمان پایان: یکشنبه 1400/11/24

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

پنجشنبه 1400/11/21: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، ایلام، زنجان و غرب همدان.

جمعه 1400/11/22: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران.

شنبه 1400/11/23: خوزستان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و شمال استانهای کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

یکشنبه 1400/11/24: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، اصفهان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید

زمان شروع: اوایل وقت جمعه 1400/11/22

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1400/11/25

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر:

جمعه 1400/11/22: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

شنبه 1400/11/23: خلیج فارس، در استانهای خوزستان و بوشهر.

یک‌شنبه 1400/11/24: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان.

دوشنبه 1400/11/25: دریای عمان، در استان سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین به‌ویژه در نواحی فراساحل و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی.

توصیه: جلوگیری از تردد قایق‌های سبک، تفریحی و احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت دریایی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سامانه بارشی وزش باد شدید شنبه 1400 11 بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نفوذ سامانه بارشی از جمعه در اردبیل
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور