Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@13:53:47 GMT

خضریان: حدود ۳ هزار واحد خالی در پردیس وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۳۲۳

خضریان: حدود ۳ هزار واحد خالی در پردیس وجود دارد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: براساس گزارشهای فرمانداری و شرکت عمران پردیس، حدود ۳ هزار واحد ساخته شده خالی در شهر پردیس وجود دارد که به بازاری برای دلال‌بازی و افزایش نرخ اجاره و فروش تبدیل شده است درحالی که قرار بود این واحدها در اختیار افراد بی‌خانه قرار گیرد.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید میدانی نمایندگان مجلس از شهرستان پردیس اظهار کرد: مقرر شد تا فرمانداری و شرکت عمران پردیس نسبت به تهیه لیست این خانه‌ها اقدام و همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی هم در مورد این منازل اجرایی شود و در مورد مقابله با دلال‌بازی در این حوزه هم تصمیمات قانونی در شورای تامین اتخاذ تا از ادامه این روند جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه نظارت‌های میدانی از حوزه انتخابیه ضمن حضور در شهر پردیس، طی نشستی با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان، سرپرست شرکت عمران پردیس و همچنین معاون امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی، مشکلات و مسائل اصلی شهرستان از جمله کمبود سرانه‌ها، مسائل فرهنگی، امنیتی و رفاهی و تعیین تکلیف مسکن‌های نیمه کاره در دفتر حجت الاسلام «سید حسین حسینی» امام جمعه مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست پس از شنیدن گزارش مسئولان شهرستان و بازدید میدانی از مناطق مختلف پردیس از جمله بیمارستان الغدیر شهر بومهن، شهرک امام خمینی، فازهای ۵ و ۸ مسکن مهر و کارگاه فعالیت شرکت عمران و گفت و گو با مردم تصمیم‌هایی برای رفع مشکلات گرفته شد و مقرر شد ۱۲ هزار واحد باقی مانده پردیس توسط شرکت عمران تعیین تکلیف شود و با تامین اعتبارات لازم ۹ هزار واحد تا پایان شهریور سال آینده و ۳ هزار واحد نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ تحویل مردم شود تا پرونده ۱۲ هزار مسکن نیمه کاره شهرستان پردیس که میراث کم‌کاری سال‌های گذشته و بی‌توجهی وزیر اسبق به پروژه مسکن مهر بود، بسته شود.

خضریان ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی بدون تامین امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی که لازمه یک شهر جدید است، باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده و با برنامه ریزی انجام شده، شرکت عمران برنامه عملیاتی خود را به صورت مکتوب به مجمع نمایندگان استان تهران ارایه کند.

وی تاکید کرد: مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۱، با عنایت به ضرورت تامین مسجد و مدرسه در پردیس، پروژه ۱۴ مسجد و ۱۴ مدرسه تکمیل و به بهره‌برداری برسد وایجاد بازارچه‌های مورد نیاز و ساخت مراکز تجاری برای رفع نیازهای مردم در دستور کار قرار گرفته و تا زمان تحقق آن شرکت عمران متعهد شود که با تامین کانکس در محل‌های مختلفی که ساخت مسکن‌ها به اتمام رسیده و مردم ساکن هستند، نسبت به تامین اقلام مورد نیاز اقدام کند.

خضریان افزود: بیمارستان الغدیر بومهن راه‌اندازی شده و از تابستان فعالیت کلینیکی و درمان سرپایی را شروع کرده اما بخش بستری آن هنوز فعال نشده و در این راستا مقرر شد تا مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری‌های لازم و مکاتباتی را با وزارت بهداشت برای تجهیز کامل بیمارستان و تامین کادر درمان داشته باشند و راه‌اندازی بخش دیالیز و تصویربرداری این بیمارستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی توضیح داد: در شهرک امام خمینی (ره) در ضلع شرقی شهر پردیس میان ساکنان شهرک و شرکت عمران پردیس اختلافاتی در حوزه سند ملکی وجود دارد که تصمیم گرفته شد طی دو هفته آینده فرمانداری پردیس نشستی را با حضور نمایندگان اهالی شهرک و شرکت عمران برگزار کند تا راهکارهای قانونی مشترک میان طرفین برای رفع مشکلات اجرا شود.

خضریان با بیان اینکه فاز ۱۱ شهر پردیس با وجود جمعیت ۳۵ هزار نفر فاقد امکانات اولیه است، توضیح داد: برای رفع و حل مشکل، شرکت عمران پردیس برای تامین امکانات اولیه مردم هر چه سریع‌تر برنامه عملیاتی خود را به فرمانداری و مجمع نمایندگان ارایه کند و در حوزه بودجه و اخذ مجوزهای لازم دست این شرکت برای خدمات رسانی به مردم باز شود.

وی افزود: در مورد موضوع مصلی نماز جمعه شهر پردیس نیز با توجه به اینکه نقشه شهر پردیس در محل مناسبی جانمایی نشده بود، مقرر شد در این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم میان شرکت عمران پردیس و دفتر امام جمعه برای تامین محل و ساخت مصلی نماز جمعه انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به مشکل نبود تصفیه‌خانه گفت: تسریع در اجرای عملیات عمرانی ساخت تصفیه‌خانه و پی گیری مجمع نمایندگان استان تهران از وزارت نیرو و شرکت آبفای استان تهران برای ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه و رفع معضل فاضلاب شهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 554393

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی خضریان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم رئیس مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجمع نمایندگان استان تهران شرکت عمران پردیس شرکت عمران هزار واحد شهر پردیس برای رفع مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی

سرهنگ علیرضا پوربه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته، 12 هزار افت کرد
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • شاخص بورس ۸ هزار واحد کاهش یافت
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی