Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@17:50:57 GMT

احتکار ۵ هزار تن سیب زمینی و پیاز در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۳۸۴

احتکار ۵ هزار تن سیب زمینی و پیاز در کرمانشاه

جلال عزتی گفت: در چهار انبار کرمانشاه مجموعا چهار هزار و ۹۵۰ تن سیب زمینی و پیاز احتکاری کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال عزتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: طی روزهای اخیر چهار انبار احتکار سیب زمینی و پیاز در کرمانشاه کشف شد که با توجه به کمبود کالاهای فوق در بازار و گرانی آنها، موجب نگرانی مردم کرمانشاه و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شد، به دنبال این موضوع با رعایت همه جوانب قانونی نسبت به فروش این کالاها در شبکه مرتبط اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احتکار کنندگان نسبت به ثبت انبار، اعلام موجودی و ثبت ورود و خروج کالا اقدام نکرده بودند برهمین مبنا بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و با هماهنگی تعاون روستایی استان همچنین تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی  تدابیری اندیشیده خواهد شد که با رعایت همه جوانب قانونی این محصولات در شبکه مرتبط و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان برسد.

عزتی خاطرنشان کرد: پس از فروش کالاهای فوق، بهای مال فروخته شده به مالک یا مالکین تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنگام فروش کالاهای احتکار شده، نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور ملاک عمل خواهد بود، عنوان کرد: بر مبنای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز دو هزار تومان تعیین شده است.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مجموع سیب زمینی و پیاز احتکار شده در این چهار انبار چهار هزار و ۹۵۰ تن بوده، گفت: در یکی از انبارها ۹۰۰ تن پیاز، در انبار دیگر ۵۰۰ تن سیب زمینی و در انبار دیگری ۱۵۰ تن سیب زمینی احتکاری کشف شد.

عزتی خاطرنشان کرد: همچنین در یک انبار دیگر هم سه هزار تن سیب زمینی و ۴۰۰ تن پیاز احتکاری کشف شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیب زمینی و پیاز تن سیب زمینی کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد خانی نوذری، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت درباره وضعیت عوارض صادرات سیب زمینی، اعلام کرد: با توجه به لزوم تامین سیب زمینی مورد نیاز بازار، به استناد مفاد بند چهارم تصمیم‌های متخذه جلسه تنظیم بازار کشور در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ مبنی بر تفویض اختیار وضع عوارض صادراتی برخی از اقلام کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود صادرات سیب زمینی با کد تعرفه ۰۷۱۰۱۰۰۰ صرفاً با اخذ عوارض معادل ۶۰ درصد ارزش صادراتی آن از پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی از تمام گمرکات اجرایی میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی