Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک ۳۲ میلیون دلاری سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه (۸ فوریه) به کابل رسید.

به گزارش ایسنا، مطابق بیانیه بانک مرکزی افغانستان، این پول از طریق فرودگاه بین‌المللی کابل به افغانستان رسیده و به بانک بین‌المللی افغانستان که بزرگ‌ترین بانک این کشور به شمار می‌ورد، تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پول بخشی از کمک‌های بشردوستانه است که با هدف جلوگیری از فروپاشی سیستم اقتصادی افغانستان از سوی سازمان ملل متحد به این کشور اختصاص داده شده است.

سازمان ملل متعهد شده است که تا مارس ۲۰۲۲ میلادی هر هفته ۳۲ میلیون دلار به صورت نقد در اختیار افغانستان قرار دهد تا کمبود ارز نقد در افغانستان برطرف شود.

بانک مرکزی افغانستان دو هفته پیش نیز از دریافت کمک نقدی ۳۲ میلیون دلاری سازمان ملل از سوی بانک بین‌المللی افغانستان خبر داده بود.

کمبود دلار آمریکا در بازار افغانستان با دامن زدن به سرعت افت نرخ برابری "افغانی" موجب تشدید تورم و افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت شده است.

به گزارش یورونیوز البته برنامه توسعه‌ سازمان ملل متحد (UNDP) دو ماه پیش از اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای افزایش اشتغال و کمک نقدی ۹۰ میلیون دلاری به کسب و کارهای کوچک در افغانستان خبر داده بود.

آژانس کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل متحد نیز اخیرا از کشورهای جهان برای جمع‌آوری کمک ۴.۴ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ استمداد طلبید. بنابر اعلام سازمان ملل، یش از نیمی از جمعیت افغانستان یعنی حدود ۲۲ میلیون نفر با خطر گرسنگی شدید مواجه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان سازمان ملل متحد میلیون دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان