Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@21:37:41 GMT

مسن‌ ترین استاد بزرگ شطرنج 100 ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۷۲۱۵

مسن‌ ترین استاد بزرگ شطرنج 100 ساله شد

یوری آورباخ سال گذشته کرونا را شکست داد و امروز 100 سالگی خود را جشن گرفت

فدراسیون جهانی شطرنج خبر داد که مسن‌ ترین استاد بزرگ شطرنج 100 ساله شده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی شطرنج خبر داد که مسن‌ترین استاد بزرگ شطرنج در قید حیات، ۱۰۰ ساله شده است. فدراسیون جهانی در باره او نوشت: یوری آورباخ در گذشته یک شخصیت افسانه‌ای بود و حالا باید بگوییم که مسن‌ترین استاد بزرگ شطرنج ۱۰۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سال گذشته کرونا را شکست داد و امروز ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفت. وضعیت او در سال گذشته به دلیل ابتلا به کرونا باعث شد که پای این شطرنج باز به بیمارستان باز شود اما او توانست سلامتی خود را به دست آورد. آورباخ از دوران جوانی استعداد زیادی داشت و قوای جسمانی  خود را به اندازه ذهنش پرورش می‌داد.

والیبال اولین فعالیت ورزشی بود که او با استفاده از قد خود به طور جدی به آن پرداخت. او هم‌چنین عاشق هاکی و اسکی بود.

این شطرنج‌ باز روس درباره نحوه زندگی خود گفت:

یک زندگی سالم با تمرینات بدنی فراوان بسیار مهم است.

فدراسیون جهانی ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد فعال بودن ذهن او نقش مهمی در سلامتی او ایفا کرده است. او از آن دسته افرادی است که اساسا هرگز بازنشسته نشد و تا جایی که سلامتی‌اش اجازه می‌داد به کار ادامه داد. در اواخر سال ۲۰۱۶، او هم‌چنان هر چهارشنبه از باشگاه شطرنج مرکزی در بلوار گوگولوفسکی بازدید می‌کرد تا با استعدادهای جوان ملاقات کند و به آن‌ها مشاوره دهد.

 

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس استوری مشترک بازیکنان پیکان در اعتراض به داوری بازی با استقلال سیاوش یزدانی: کنعانی زادگان را هرگز نمی بخشم؛ کار او با من ناجوانمردانه بود / فیلم واکنش ژوزه مورینیو به استقبال هواداران اینتر / عکس رکورد منفی کریستیانو رونالدو پس از 12 سال؛ پنج بازی پیاپی بدون گل زده 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ترین استاد بزرگ شطرنج فدراسیون جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال با این کشور انجام دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از 40 روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه