Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:54:36 GMT

دستاوردهای انقلاب اسلامی با هوشمندی و ظرافت بیان شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۷۲۲۸

دستاوردهای انقلاب اسلامی با هوشمندی و ظرافت بیان شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با هوشمندی و ظرافت خاص بیان شود و در این زمینه نخبگان باید سواد رسانه فرا گرفته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه باید در دهه فجر امسال دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی تبیین شوند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تأکید فرمودند و این نوع جهاد ابعاد مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جهاد تبیین نقش رسانه‌ها و افرادی که در حوزه تاریخ، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و هنر فعالیت دارند باید افتخارات جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به درستی برای افکار عمومی تبیین کنند.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی تلاش می‌کند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شود و برای تحقق اهداف خود به جنگ نرم و ابزارهای مدرن در این حوزه متوسل شده است.   کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: روشنگری و بیان واقعیت‌ها آن هم به شیوه‌ای که نسل جوان و نو می‌پسندد، هنری است که باید رسانه‌ها و نخبگان دانشگاهی از آن بهره‌مند باشند. نسل جدید جویای واقعیت است و از اینکه رسانه‌های کشور و نخبگان هنوز از ابزارهای سنتی برای بیان حقیقت استفاده می‌کنند، بیزار هستند و به همین دلیل در برخی موارد تأثیرگذاری رسانه‌های خارجی بیشتر از رسانه‌های داخلی است؛ لذا باید رسانه‌ها با حضور فعالانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جوانان کنجکاو و جویای حقیقت را سیراب کنند تا اجازه ندهند رسانه‌های بیگانه و معاند در جنگ روایت‌ها موفق شوند.   کنعانی‌مقدم با بیان اینکه اگر در جنگ روایت‌ها قدرتمند و هوشمند وارد میدان نشویم، میدان را به دشمن واگذار خواهیم کرد، گفت: باید پذیرفت که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در لایه‌لایه‌های زندگی فردی و خانوادگی افراد نفوذ پیدا کرده و حتی روابط میان انسان‌ها و روابط میان مردم و حکومت و روابط میان مردم با دولت را شکل می‌دهد. در زمانه حاضر مردم به راحتی هر سخنی را نمی‌پذیرند بلکه سخنی که همراه با سند و پشتوانه را مورد پذیرش قرار می‌دهند. زیرا در شبکه‌های اجتماعی که حد و مرزی برای آن نمی‌شود ترسیم کرد مردم به انبوهی از اطلاعات دسترسی دارند. ما باید در این عرصه قدرتمند ظاهر شویم و نخبگان جامعه برای روایت‌های مختلف از ابزارهای جذاب و تأثیرگذار رسانه‌ای استفاده کنند و به عبارت دیگر مسئولان و نخبگان جامعه باید سواد رسانه را بدانند.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: دستاوردهای انقلاب اسلامی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد