Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، هاشم حجازیان بازه حور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با بیان اینکه کار دستگاه ریموند میل یا آسیاب جداکننده غلتکی تبدیل سنگ یا کلوخه معدنی به میکرون است، گفت: این محصول تجهیزات میکرونیزه هستند که مواد معدنی را با هزینه کم در صنایع مختلف قابل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکرونیزه سازی با تجهیزات پیشرفته

مواد معدنی قبل از اینکه در صنایع مختلف استفاده بشوند باید یکسری فرآوری و میکرونیزه روی آن‌ها انجام شود که این محصول مواد معدنی را در صنایع مختلف به ابعاد ریز و مورد استفاده تبدیل می‌کند.

دستگاه‌های آسیاب سپراتور غلتکی تجهیزات بزرگی هستند که در تیپ‌ها و سایزهای مختلف بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌شوند. از این محصول برای میکرونیزه کردن موادی از قبیل باریت کریستال، باریت حفاری، بنتونیت حفاری، بنتونیت ریخته‌گری، هماتیت حفاری، تالک سفید، کربنات کلسیم، کربنات منیزیم و موارد دیگر استفاده می‌شود.

جلوگیری از خام فروشی و رشد صادرات مواد معدنی

دستگاه آسیاب سپراتور غلتکی ریموند میل در تمامی صنایع مادر ازجمله فولاد، نفت و گاز، ساختمان، خودروسازی و کشاورزی کاربرد دارد که با توجه به غنی بودن ایران در حوزه معادن و مواد معدنی مختلف، این دستگاه نقش مهمی در رشد صادرات مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی و رشد صنایع مادر ایفا می‌کند.

درگذشته این تجهیز از چین به کشور وارد می‌شد اما با تولید نمونه داخلی از واردات جلوگیری و نیاز صنایع مختلف مرتفع شد، همچنین این محصول کاملاً بومی‌سازی شده است.

۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

در حال حاضر 30 نفر به‌صورت مستقیم و در حدود 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند، همچنین تولید هر دستگاه باعث ایجاد اشتغال‌زایی زیادی می‌شود. این محصول صرفه‌جویی ارزی حدود ۵ میلیون دلاری نیز به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراحان ماشین حجازیان با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث شد تا در حدود چهل خط تولید در سرتاسر کشور راه‌اندازی شود، افزود: اقدامات و حمایت‌های این مجموعه بومی‌سازی دستگاه پیشرفته آسیاب سپراتور غلتکی را ممکن و دستگاه داخلی را قابل‌رقابت با نمونه خارجی ساخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موادمعدنی بومی سازی خبرخوب تجهیزات صنعتی صنایع مختلف مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند