Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آرامکوی عربستان و شرکت صنایع دفاعی نوریکوی چین مذاکرات برای ساخت یک مجتمع پالایشگاهی ۱۰ میلیارد دلاری را که در ۲۰۲۰ به دنبال سقوط قیمت نفت متوقف شده بود، از سر گرفته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت آرامکوی عربستان مذاکرات برای ساخت یک پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی چندمیلیارددلاری در چین را از سرگرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت آرامکو در حال مذاکرات مقدماتی در مورد ساخت تاسیسات پالایشی در استان لیائونینگ‌ در شمال شرق چین با شرکایی از جمله شرکت صنایع دفاعی نوریکوی چین است.
مذاکرات درمورد این قرارداد 10 میلیارد دلاری در 2020 و به‌دنبال سقوط قیمت نفت در آغاز همه‌گیری کرونا متوقف شد و حالا با نزدیک شدن قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار، آرامکو منابع مالی کافی برای سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بازار صادرات خود را دارد.
روابط بین چین و عربستان به‌دنبال افزایش نیاز پکن به نفت تقویت شده‌است. عربستان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت خام به چین در سال گذشته میلادی بوده‌است.

افزایش سود آرامکوی عربستان با افزایش قیمت و حجم صادرات نفتآرامکو 20 درصد از سهام شرکت پالایشگاهی هند را می‌خرد

به‌نظر نمی‌رسد این قرارداد در کوتاه‌مدت بسته شود و مشخص نیست چقدر از طرح اصلی آن هنوز باقی باشد.
هیچکدام از شرکت‌های آرامکو و نوریکو پاسخی در این‌مورد نداده‌اند.
شرکت آرامکوی عربستان و نوریکوی چین در 2017 قراردادی برای ساخت یک پالایشگاه جهت فرآوری روزانه 300 هزار بشکه نفت خام امضا کردند. این دو شرکت همچنین قصد ساخت یک کارخانه برای تولید 1.5 میلیون تن در سال اتیلن را داشتند.
شرکت آرامکوی عربستان هزینه‌های خود در 2020 را کاهش داد و بسیاری از پروژه‌های خود را متوقف کرد تا سود سالیانه 75 میلیارد دلاری خود را حفظ کند. درآمد این شرکت در سال جاری میلادی افزایش‌یافته و به بالاتر از سود فصلی این شرکت در سه‌ماهه‌های دوم و سوم رسیده‌است.
آرامکو قصد دارد شبکه جهانی پالایشگاهی خود را گسترش داده و تا 2030 روزانه 10 میلیون بشکه نفت پالایش کند.
انتهای پیام/21

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آرامکوی عربستان شرکت آرامکو برای ساخت ساخت یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز شرکت عمران پرند تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شهر برگزار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در حال حاضر 33 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اولین سری واحدها در صورت تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب تابستان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

همچنین 6800 واحد مسکن مشارکتی در حال ساخت بوده که قرار است حدود 2 هزار واحد دیگر به این نوع ساخت و ساز که زمین آنرا دولت تامین می‌کند، اضافه شود. در یکی از این پروژه‌ها که ساختمان‌های دو طبقه در حال ساخت است هزینه تمام شده هر مترمربع حدود 18 میلیون تومان است.

این واحدها که از وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند در زمان حاضر با قیمت حدود متر 45 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها، از خاک جزیره هرمز و بوموسی برای ساخت برخی واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • آیین کلنگ‌زنی احداث پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن