Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ساخت کتابخانه مرکزی قزوین اظهار کرد: در سال ۹۲ قطعه زمینی از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت کتابخانه مرکزی قزوین به این اداره کل واگذار شده است.

وی افزود: در همان سال‌های نخست با توجه ب شرایط خاص کتابخانه مرکزی و هزینه‌های بالای ساخت آن تلاش شد از طریق نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی و همچنین استانداری، این پروژه جزو مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور قرار بگیرد اما موفق به این کار نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی استان قزوین از جمله وجود دانشگاه‌های متعدد و تعداد بالای دانشجو و همچنین قشر فرهیخته، ساخت کتابخانه مرکزی کامل و مناسب یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای استان قزوین محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: بر همین اساس از سال ۹۸ موضوع ساخت کتابخانه در دستور کار ستاد ساماندهی فضاهای فرهنگی استان قرار گرفته و قرار شد پس از محصور شدن زمین توسط نهاد کتابخانه‌ها، موضوع ساخت از طریق سرمایه‌گذار پیگیری شود.

محمدبیگی تصریح کرد: توسط نهاد کتابخانه‌ها کار محصورسازی به‌صورت کامل انجام شد و علاوه بر این طرح توجیهی کتابخانه نیز برای سرمایه‌گذاری تهیه و تأیید شد.

وی با بیان اینکه قرارداد واگذاری زمین تیرماه ۱۴۰۰ بوده است، تأکید کرد: برای طی مراحل اداری تعیین سرمایه‌گذار آماده بوده و اقدامات اولیه را نیز انجام داده بودیم که راه و شهرسازی تعیین آن را منوط به تمدید قرارداد دانسته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اضافه کرد: مکاتبات لازم برای تمدید قرارداد صورت گرفته و استاندار نیز مساعدت خود را با تمدید قرارداد اعلام کرده‌اند اما سازمان و راه و شهرسازی از سازمان ملی مسکن کسب تکلیف کرده و منتظر پاسخ نهایی برای تمدید و آغاز کار ساخت آن هستیم..

وی تصریح کرد: متأسفانه در کمال تعجب متوجه شدیم که هم‌زمان با نامه‌نگاری راه و شهرسازی برای تمدید قرارداد، شکایتی نیز از سوی راه و شهرسازی در دادگاه مطرح‌شده که پروژه ساخته نشده و زمین باز پس گرفته شود.

محمدبیگی تأکید کرد: این اقدام راه و شهرسازی در حالی انجام‌شده که نماینده آن در تمام جلسات ستاد سازمان‌دهی فضاهای فرهنگی حضورداشته و در جریان پروسه کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: ما منتظر پاسخ راه و شهرسازی برای تمدید قرارداد هستیم و در صورت تمدید، کار ساخت کتابخانه مرکزی باقدرت و سرعت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5420757

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی قزوین راه وشهرسازی قزوین دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه آمار کرونا جشنواره فیلم فجر گرگان شیوع کرونا افتتاح طرح عمرانی عکس استانها بارش برف چهلمین جشنواره فیلم فجر ساخت کتابخانه مرکزی تمدید قرارداد راه و شهرسازی استان قزوین برای تمدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد، گفت:وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر موضوع بهره برداری از این پروژه تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری بخش الموت غربی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رییس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر 3 استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می دهد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از 2 جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعا فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می کند بلکه می تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این 2 راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید. استان قزوین دومین استان ته جدول کشور در زمینه تعداد شهرستان است و امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و پیگیری مسئولان ذی ربط مشکل شهرستان شدن الموت مرتفع شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش دولت در فضای های بین المللی و داخلی برای بهبود اوضاع کشور افزود: با تدبیر، هوشیاری و وفاداری، فضای میدان و دیپلماسی امروز همراه شده است و منجر به فخر اسلام و ایران شده است و این فضا توفیقات زیادی را چه در خارج کشور و چه در داخل به بار آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • بارسلونا در انتظار لغزش در مذاکرات تمدید قرارداد کواراتسخلیا و ناپولی
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی