Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از این واقعیت استقبال می کند که دولت آمریکا در نهایت برای بحث در مورد اصل تفکیک ناپذیری امنیت (اصل تأمین امنیت برابر برای همه ملت‌ها بدون توجه به تعهدات سیاسی، اقتصادی یا ایدئولوژیک) به «بلوغ» رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما از این واقعیت استقبال می کنیم که همکاران آمریکایی در نهایت برای بحث در مورد اصل امنیت غیرقابل تفکیک، که برای حفظ صلح و ثبات در منطقه اروپا محوری است، به بلوغ رسیده اند.

بیانیه مذکور در پاسخ به اظهارات «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه نشست سطح عالی گفتگوهای امنیت اروپایی سازمان امنیت و همکاری اروپا در روز گذشته صادر شده است.

سفارت روسیه در ادامه و با اشاره به تفسیر یک طرفه آمریکایی ها از این مفهوم، گفت: ایالات متحده به تفسیر یک طرفه از این مفهوم ادامه می دهد و بر حق کشورها برای انتخاب آزادانه ائتلاف های نظامی تمرکز می کند. در عین حال، آنها تعهدی را که با این مسئله همراه است نادیده می گیرند به این معنی که امنیت خود را با هزینه کردن امنیت سایر کشورها تقویت نکنند.

مطابق این بیانیه، واشنگتن «به نحوی ریاکارانه درباره حق ناتو برای گسترش بیشتر صحبت می کند و این واقعیت را انکار می کند که گسترش زیرساخت های نظامی این ائتلاف به نزدیکی مرزهای روسیه برای ما یک تهدید وجودی است.

بیانیه یاد شده در پایان می افزاید: ما به نمایندگان وزارت خارجه آمریکا توصیه می کنیم که پیام «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه را که در ۲۸ ژانویه به آنها تحویل داده شده است، با دقت مطالعه کنند، که در آن به تفصیل درباره رابطه بین این حقوق و تعهدات مندرج در بیانیه های سازمان امنیت و همکاری اروپا که در استانبول و آستانه تصویب شده، توضیح داده شده است.

وندی شرمن روز گذشته اعلام کرده بود که واشنگتن موافق است که بحث در مورد اصل تفکیک ناپذیری امنیت مهم است، اما روسیه را به تضعیف این مسئله از طریق برخی فعالیت هایش متهم کرده بود.

کد خبر 5420761 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: سفارت روسیه مسکو روسیه سرگئی لاوروف واشنگتن ایالات متحده امریکا وندی شرمن ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق رژیم صهیونیستی مذاکرات وین ایران ناتو مسکو سوریه ولادیمیر پوتین فلسطین واشنگتن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی