Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۲۱ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۹ درجه سانتیگراد خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: چهارشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام و در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوار غربی آذربایجان غربی و کردستان بارش شدت خواهد داشت. بعدازظهر در جنوب غرب وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) بتدریج از ابرناکی و بارش در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه در غرب، جنوب غرب، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، اصفهان، یزد و منطقه خراسان و سواحل شمالی کشور خواهد بود. بارش در غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در برخی مناطق نوار شرقی، شرق اصفهان و فارس همچنین در سواحل شمالی بارش باران و برف گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج این سامانه در اواخر وقت از شرق کشور خارج خواهد شد. دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) نیز وزش باد و بارش پراکنده در نوار شرقی و سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهارکرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه (۲۲ تا ۲۴ بهمن‌ماه) در سواحل شمالی و شمال شرق کشور کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش موقتی دما در حدود ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه ( ۲۳ و ۲۴بهمن‌ماه) و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن ماه) قسمتی ابری همراه با  غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۲ بهمن ماه) قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر به‌تدریج ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و۲۱ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۵  درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷-  و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: درجه سانتیگراد وزش باد شدید سواحل شمالی بهمن ماه شمال غرب کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

اردلان محمدپور، با بیان اینکه  جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب استان  حاکم خواهد شد که در برخی  مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه خواهد بود، افزود:

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتیگراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتیگراد نوسان داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی