Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:30:38 GMT

سرگشتی‌های غیر معمول یک بازیگر

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۷۹۵۰

سرگشتی‌های غیر معمول یک بازیگر

تمام دنیا صحنه نمایشی است که مردان و زنان، بازیگران آنند. این بازیگران، زمان ورود و خروج خود را دارند و هر بازیگری نقش‌های بسیاری را بازی می‌کند.

سطور فوق ترجمه یکی از شعرهای شکسپیر است که شباهت زیادی با داستان فیلم شهرک دارد؛ نوید فارغ‌التحصیل بازیگری در تست بازیگری فیلم یکی از کارگردانان بزرگ- احتمالا بزرگ و مشهور- پذیرفته می‌شود اما شرط کارگردان سه ماه تمرین و زندگی بدون داشتن وسایل اولیه ارتباطی با جهان پیرامون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در شهرکی وارد می‌شود و گویا از همین‌جا فیلم اصلی کلید می‌خورد.

از اینجا به بعد نوید است و دنیای جدیدی که نقش جدیدی در آن دارد، گویی دوباره زاده می‌شود و قرار است این‌بار فرهاد باشد با همه درگیری‌های زندگی‌اش و احساسات و شادی‌ها و غم‌ها و اندوه فرهاد و کم کم نوید از یاد می‌رود حتی فرهاد فراموش می‌کند که روزگاری نوید بوده. او اکنون مادری جدید دارد و پدری جدید و حتی عشقی جدید.

همان‌گونه که کنستانتین سرگیویچ می‌گوید: «حضور یافتن و موجودیت در نقش پیش از هر چیز اندیشه و کنش است. اندیشیدن و رفتاری که گویا رویدادهای نمایش در همین جا همین امروز و همین لحظه اتفاق افتاده و همه برخوردهای انسان‌ها ماجراهای روزمره و طبیعت با همه سرگذشتش برای نخستین بار رخ می دهد.»

دیگر موضوعی که به نظر می‌رسد فیلم قصد پرداختن به آن را داشته، قضا و قدر است. کاغذهایی که از زیر در اتاق نوید برای او پرتاب! می‌شود سرنوشت محتوم او را رقم می‌زند تا جایی که نوید بر طبق روندی که روی کاغذ نوشته شده حتی عاشق هم می‌شود و این تقابل و کشمکشی جدی را در ذهن او ایجاد می‌کند و اینجاست که بیننده در می‌ماند آیا نوید توانسته بین نقش و خویشتن خویش فاصله بیندازد یا در آن حل شده و نمی‌داند چه می‌کند؟ به همه این‌ها نقش دستیار کارگردان نیز جذاب و مرموز است گویی او خود سرنوشت است که ناظر است بر حوادث پیشبینی شده زندگی! را اضافه کنید.

داستان قابلیت این را دارد تا انتها تماشاگر را با خود همراه کند به ویژه سرگشتگی نوید در اولین روزهای ورود به شهرک و تقابلش با پدر و مادر و فرشته و اوستای نقاش که باعث می‌شود بیننده با او همذات پنداری کند.

درباره بازی‌های فیلم می‌توان واژه متوسط رو به بالا را به کار برد. نه درخشان نه عالی و خیره‌کننده. فیلمبرداری و موسیقی متن و طراحی صحنه و لباس هم همین‌طور و پربیراه نیست اگر واژه معمولی و متوسط را درباره این فیلم به کار ببریم که این نیز خود برای چنین فیلمی موفقیت کمی نیست.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر شکسپیر چهلمین جشنواره فیلم فجر شهرک پروندهٔ خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر شکسپیر سینمای ایران جشنواره فیلم فجر شکسپیر چهلمین جشنواره فیلم فجر شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

او نقش کاپیتان ادوارد اسمیت را در فیلم تایتانیک و پادشاه تئودن را در سه گانه ارباب حلقه‌ها بازی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ماجرای بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی
  • چهره بازیگر سریال خانه‌به‌دوش بعد از ۲۰ سال | تصاویر
  • برنارد هیل درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی