Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی گفت: طی دهه فجر امسال بهره برداری از یک هزار و 200 واحد مسکن روستایی همچنین 9 طرح هادی روستایی در مناطق روستایی استان با حضور مسئولان اجرایی، انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمدی، مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با اعلام این خبر اظهار کرد: برای 9 طرح هادی روستایی، پنج میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار و برای ساخت هزار و 200 واحد مسکن روستایی نیز 60 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض هزینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: 9 هزار و 935 نفر از ساکنان روستایی از این طرح های آماده شده، بهره مند می شوند.

وی همچنین به ساخت مسکن برای محرومان نیز اشاره کرد و گفت: در خراسان شمالی از بهمن سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکن برای محرومان استان کلید خورد که تا به کنون دو هزار و 700 واحد از آنها به مرحله نازک کاری، نصب درب و پنجره و گچ کاری رسیده اند.

این مسئول درباره نوسازی منازل تخریب شده متاثر از حوادث سیل و زلزله در سال های 98 تا بهار سال 1400 نیز اعلام کرد: طی سه سال گذشته علاوه بر اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان برای بازسازی منازل تخریب شده خود همچنین مبلغ 270 میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز به این آسیب دیدگان برای صرف در ساخت منازل به آنان پرداخت شده اند.

وی درباره مقاوم سازی منازل روستایی برای مقاومت در برابر زلزله نیز بیان کرد: از جمعیت 863 هزار نفری شهری و روستایی خراسان شمالی 377 هزار نفر از آنان ساکنان روستاهای استان هستند ( معادل 44 درصد از کل جمعیت استان).

محمدی گفت: در استان 100 هزار و 221 واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تا به کنون 61 هزار و 770 واحد از آنها با اعطای تسهیلات مقاوم سازی شده اند ( معادل 61 درصد از کل واحدهای مسکونی روستایی در استان).

وی تصریح کرد: برنامه ریزی شده است که تا سال 1410، 40 هزار واحد دیگر از منازل روستایی موجود در استان نیز مقاوم سازی شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی درباره ساخت منازل در شهرهای 25 هزار نفر جمعیت نیز اظهار کرد: تا به کنون با اعطای تسهیلات، 9 هزار و 700 واحد مسکن در مناطق روستایی که در حال حاضر به شهر تبدیل شده اند، ساخته شده است.

وی همچنین افزود: تا به کنون از محل اعطای تسهیلات مسکن مهر و تسهیلات بنیاد مسکن هفت هزار واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ساخته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل از پیمانکاران ساخت در طرح های جهش و تولید نهضت مسکن ملی استان است.

محمدی درباره اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان نیز اظهار کرد: در سطح استان 840 روستا وجود دارد که 722 روستا از آنها بالای 20 خانوار هستند.

وی با بیان اینکه در روستاهای بالای 20 خانوار طرح های هادی تهیه شده باید عملیاتی شوند، اعلام کرد: در استان برای 722 روستا، مطالعات طرح هادی انجام، طرح های تهیه شده مصوب و ابلاغ شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: سمت و سوی توسعه این روستاها، ساخت و ساز مسکن ها و معبر سازی ها در این روستاها باید طبق این طرح های هادی تهیه شده، انجام شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در استان افق توسعه 298 روستای دیگر نیز با رویکرد 10 ساله باید بازنگری شود که بازنگری 102 روستا از آنها به پایان رسیده، مصوب و ابلاغ شده اند.

محمدی با یادآوری این مطلب که هشت درصد از اعتبارات عمرانی استان باید به اجرای طرح های عمرانی روستایی اختصاص داده شوند، بیان کرد: طی چند سال اخیر، استان در این زمینه همراهی لازم برای اختصاص این اعتبار را نداشته است.

وی اعلام کرد: اجرای طرح هادی در 411 روستای استان انجام شده و در حال انجام است.

این مسئول افزود: اجرای طرح هادی در 311 روستای دیگر باید اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی در استان تا به کنون به 57 درصد رسیده و میانگین آن در سطح کشور 50 درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خاتمه به آسفالت معابر روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: از سال گذشته تا به کنون با اختصاص قیر رایگان به استان دو میلیون متر مربع از معابر روستایی استان در راستای اجرای طرح های هادی روستایی آسفالت شده اند.

محمدی همچنین خبر داد: به استان به ارزش 43 میلیارد تومان سهیمه قیر رایگان اختصاص یافته است که با تحویل آن، آسفالت دیگر معابر روستایی در استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اجرای طرح هادی معابر روستایی اعطای تسهیلات میلیارد تومان مقاوم سازی تا به کنون واحد مسکن هزار نفر شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید